Takto vypadá nejlevnější BMW X2 za milion. V černé se crossoveru nepodobá

Nové BMW X2 sice bude uvedeno na trh až v příštím roce, se zveřejněním cen však startuje jeho předprodej. Do milionu korun se malý crossover vejde jenom o ventilky.

BMW Concept X2 bylo z mého pohledu jedním z nejpovedenějších aut loňského autosalonu v Paříži. Jak název vypovídá, šlo tenkrát pouze o studii a tak nějak jsem ale doufal, že jí automobilka v rámci přetvoření v produkční vůz pouze vymění zrcátka a kliky dveří za konvenční a bude hotovo. Taková „divočina“ to nakonec není.

X2 vypadá spíše jako zvýšený kompaktní hatchback (hlavně v černé barvě), čemuž odpovídají i rozměry karoserie. S délkou 4360 milimetrů a výškou 1526 milimetrů je o 79 mm kratší a 72 mm nižší než BMW X1, přestože se podle číselného označení může zdát, že bude hierarchicky nad ním.

BMW X2 M by vypadalo takto. Konkurent Mercedesu GLA 45 AMG asi vznikne

BMW X2 M by vypadalo takto. Konkurent Mercedesu GLA 45 AMG asi vznikne

Rozvor 2670 milimetrů mají oba modely stejný, však také sdílejí stejný technický základ v podobě platformy UKL pro primárně přední pohon a motory uložené napříč. To samozřejmě nemusí znamenat, že v X2 nezažijete ty slastné chvíle jízdy dveřmi napřed, vzhledem ke koncepci ale budete muset do táhlých zatáček „lámat“ vícekrát. Zkrátka vždycky půjde více za předními koly.

Produkční BMW X2 se má u prodejců objevit až v březnu příštího roku, české ceny ale máme už dávno k dispozici. A láci nečekejte, protože ta prozatím nejnižší byla stanovena na 997.100 korun. Váže se k verzi sDrive20i s dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem o výkonu 141 kW a točivým momentem 280 N.m, standardem je automatická sedmistupňová převodovka se dvěma spojkami. Za příplatek 4056 Kč pak můžete mít její variantu Sport. Jak takový vůz za základní cenu vypadá, uvidíte v komentované fotogalerii.

Výkonově slabší z nabízených turbodieselů nese označení xDrive20d a standardně se pojí s osmistupňovým planetovým automatem. Výkon 140 kW téměř odpovídá výše zmíněnému turbobenzinu, cena je ale o více než 100.000 Kč vyšší – startuje na 1.098.500 korunách, případně na 1.102.556 korunách se sportovním automatem. Důvodem je hlavně absence čtyřkolky u zatím nejlevnějšího modelu sDrive20i.

Do aukce jde BMW Z8 Steva Jobse. Uvnitř má i telefon, iPhone to však není

Do aukce jde BMW Z8 Steva Jobse. Uvnitř má i telefon, iPhone to však není

Prozatímní cenový i výkonový vrchol představuje verze xDrive25d s dvoulitrem o výkonu 170 kW a točivém momentu 480 N.m. Cena ve srovnání s xDrive20d není zase o tolik vyšší, konkrétně se bavíme o 1.142.700 korunách, případně 1.146.756 korunách se sportovním automatem.

Všechno je to ale samozřejmě pouze začátek bez další doplňkové výbavy, která může cenu auta strmě navýšit poměrně rychle. Třeba když namísto standardního modelu sáhnete po verzi Advantage (+39.000 Kč), M Sport (+176.800 Kč) nebo nejvyšňořenější M Sport X (rovněž 176.800 Kč).

BMW X2 – Základní technická data
Motor sDrive20i xDrive20d xDrive25d
Zdvihový objem [cm3] 1998 1995 1995
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 141/5000-6000 140/4000 170/4400
Točivý moment [N.m/min] 280/1350-4600 400/1750-2500 450/1500-3000
Převodovka 7A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 227 221 237
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,7 7,7 6,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,5 4,6 5,1
Pohotovostní hm. [kg] 1460 1600 1585
Základní cena [Kč] 997.100 1.098.500 1.142.700

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků