Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos společnost Continental Automotive Czech Republice ve svém závodě v Brandýse nad Labem. Vyrábí zde zejména autorádia a palubní přístroje pro stovky typů aut.

Volkswagen, Škoda, ale i Porsche, Bentley a desítky dalších značek využívají ve svých interiérech elektroniku, kterou vyrábí bezmála tři tisícovky zaměstnanců v závodě koncernu Continental v Brandýse nad Labem. Výrobní proces jsme si v rychlosti mohli prohlédnout.

Každý den, s výjimkou Vánočních svátků a Nového roku, opouštějí výrobní linky zdejší továrny na elektroniku tisíce kusů rádií, displejů, palubních přístrojů, ovládacích panelů klimatizací a rovněž řídících jednotek pro palivové soustavy. Na jejich produkci spotřebovávají každý den přes milion součástek, které pocházejí z Číny, Taiwanu, USA i z tuzemska.

Říkali mu prase. Výroba skútru ČZ 501 začala ve Strakonicích před 60 lety

Říkali mu prase. Výroba skútru ČZ 501 začala ve Strakonicích před 60 lety

I když je zde stále ještě řada činností, které musí vykonávat lidské ruce, neustále přibývá počet plně robotizovaných pracovišť. Zejména tam, kde se elektronické součástky pájí na základní desky.

Pracovištěm se špičkovou technologií je výroba displejů s technologií optical bonding. Ty díky speciální vrstvičce gelu nanesenou mezi displej a ochranným dotykovým sklem mají lepší kontrast a jsou lépe čitelné třeba i na slunci. Navíc se pak zvyšuje mechanická odolnost displejů.

Od roku 2015 v Brandýse nad Labem tuto speciální silikonovou technologii nanášejí ve vakuu. Celý proces probíhá v "čisté místnosti", kde jsou operátoři od hlavy po patu zahaleni do speciálního obleku. Mají i ochranné brýle a roušku na obličeji.

Toto je nová podoba Avie. Sériová výroba se už připravuje

Toto je nová podoba Avie. Sériová výroba se už připravuje

Continental má v České republice i další závody. Asi nejznámější je ten v Otrokovicích, kde se dělají pneumatiky, v Adršpachu pak ostřikovací systémy, v Jičíně brzdy, v Trutnově vysokotlaká čerpadla a aktuátory, v Ostravě hadice a v Meclově formy a kontejnery pro výrobu pneumatik. Jedno z vývojových center tohoto koncernu je umístěno v Ostravě, kde se zabývají senzory.

Vývojové centrum se zhruba dvěma stovkami zaměstnanců ale existuje i v Brandýse nad Labem. Konkrétně tu pracují na hardware přístrojových ukazatelů, vymýšlejí i tvar a design. Specializovanou činností je rovněž vývoj podsvícení těchto přístrojů.

Na to, jak výrobní proces probíhá, se podívejte v následující fotogalerii:  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků