Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos společnost Continental Automotive Czech Republice ve svém závodě v Brandýse nad Labem. Vyrábí zde zejména autorádia a palubní přístroje pro stovky typů aut.

Volkswagen, Škoda, ale i Porsche, Bentley a desítky dalších značek využívají ve svých interiérech elektroniku, kterou vyrábí bezmála tři tisícovky zaměstnanců v závodě koncernu Continental v Brandýse nad Labem. Výrobní proces jsme si v rychlosti mohli prohlédnout.

Každý den, s výjimkou Vánočních svátků a Nového roku, opouštějí výrobní linky zdejší továrny na elektroniku tisíce kusů rádií, displejů, palubních přístrojů, ovládacích panelů klimatizací a rovněž řídících jednotek pro palivové soustavy. Na jejich produkci spotřebovávají každý den přes milion součástek, které pocházejí z Číny, Taiwanu, USA i z tuzemska.

Říkali mu prase. Výroba skútru ČZ 501 začala ve Strakonicích před 60 lety

Říkali mu prase. Výroba skútru ČZ 501 začala ve Strakonicích před 60 lety

I když je zde stále ještě řada činností, které musí vykonávat lidské ruce, neustále přibývá počet plně robotizovaných pracovišť. Zejména tam, kde se elektronické součástky pájí na základní desky.

Pracovištěm se špičkovou technologií je výroba displejů s technologií optical bonding. Ty díky speciální vrstvičce gelu nanesenou mezi displej a ochranným dotykovým sklem mají lepší kontrast a jsou lépe čitelné třeba i na slunci. Navíc se pak zvyšuje mechanická odolnost displejů.

Od roku 2015 v Brandýse nad Labem tuto speciální silikonovou technologii nanášejí ve vakuu. Celý proces probíhá v "čisté místnosti", kde jsou operátoři od hlavy po patu zahaleni do speciálního obleku. Mají i ochranné brýle a roušku na obličeji.

Toto je nová podoba Avie. Sériová výroba se už připravuje

Toto je nová podoba Avie. Sériová výroba se už připravuje

Continental má v České republice i další závody. Asi nejznámější je ten v Otrokovicích, kde se dělají pneumatiky, v Adršpachu pak ostřikovací systémy, v Jičíně brzdy, v Trutnově vysokotlaká čerpadla a aktuátory, v Ostravě hadice a v Meclově formy a kontejnery pro výrobu pneumatik. Jedno z vývojových center tohoto koncernu je umístěno v Ostravě, kde se zabývají senzory.

Vývojové centrum se zhruba dvěma stovkami zaměstnanců ale existuje i v Brandýse nad Labem. Konkrétně tu pracují na hardware přístrojových ukazatelů, vymýšlejí i tvar a design. Specializovanou činností je rovněž vývoj podsvícení těchto přístrojů.

Na to, jak výrobní proces probíhá, se podívejte v následující fotogalerii:  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků