Takto SSSR nabízel auta západu. Podívejte se na dobové propagační fotky

Ef.  |  19. 08. 2018 10:07

Jezdil jsem s Moskvičem 407 (?), takový ten kulatý, byl to velice pohodlný kočár, perfektně odpružený, vepředu velká posuvná lavice, řazení na volantu, tři rychlosti a zpátečka. Protože auto na trojku neustále zrychlovalo (no, žádná raketa, ale jelo to), zkusili jsme ho s kamarády rozjet, co to dá. Kamarád měl sportovně vyladěnou Š 110 R, tehdy snad nejrychlejší auto v kraji, maximálku někde nad 160km/h, tak jel za náma. Myslím, že Moskvič ani neměl tachometr na vyšší rychlosti, bylo potřeba to nějak porovnat. Rozfofrovali jsme ho na táhlé rovince asi až na těch 160km/h, erko se nás jentaktak drželo. Co následovalo pak, bylo stejně vzrušující, jako zrychlování, téměř 2 km jsme stáli na brzdách a snažil se ruský tank Moskvič zabrzdit. Z hlediska pohodlí bych mu tehdy dal jedničku, ale kvůli brzdám (bubnové vepředu i vzadu), nedostatečná.

Odpovědět  |   | 
tazzz007  |  19. 08. 2018 10:45

Strýc měl novější typ 412,který měl už čtyřkvalt a posilovače brzd,takže se ten tank nechal v pohodě zastavit.Já měl VAZ 2103,což byl v té době a tuplem na naše poměry špičkový vůz,který měl tři nevýhody - žral 10 litrů na 100km,což mně bylo fuk jen do doby brutálního zdražování benzínu začátkem devadesátých let,nesmyslnou koncepcí s motorem vpředu a hnací zadní nápravou,takže v zimě musel člověk vozit metrák něčeho v kufru,aby člověk nejel pořád ve smyku a mizernou nebo spíše žádnou ochranu proti korozi.Sice neměl současné vychytávky jako kontrolu tlaku v pneu pro debily,parkovací asistenty pro slepce,systém start - stop,který všichni stejně vypínají,ale byla v něm komfortnější jízda než v celé řadě současných kostitřasů.

Odpovědět  |   | 
tazzz007  |  19. 08. 2018 10:49

Bohužel také neměl pětku,ale šlo tam napasovat převodovku z fiatu mirafliori a pak se dalo jezdit okolo osmi litrů na sto.

Odpovědět  |   | 
k8  |  20. 08. 2018 06:56

Spojením komfortnější jízda jsi měl začít, aspoň by člověk mohl hned přestat číst. Dlouho jsem podobný nesmysl neviděl.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  19. 08. 2018 11:05

No já bych taky trochu brzdil, ale s tou maximálkou. I zde se mohou vyskytnout pamětníci. I když to erko při 160 jelo možná jenom 140.

Odpovědět  |   | 
fero  |  19. 08. 2018 10:48

Podla ironickeho "tehdejsich zazraku ruske techniky" usudzujem ze autor clanku v zivote v tych zazrakoch nesedel.

Odpovědět  |   | 
Vóša  |  19. 08. 2018 10:49

Jen ať si místní Škodomilská pakáž zvyká.... Až АВТО ВАЗ převezme výrobní závody Škoda bude takovýchto reklam víc a víc....
A já se hned pak hned rozpomenu na svoje aktivní sportovní léta a zavítám do místní redakce a hned
mezi dveřmi se mi vybaví sportovní výraz DIRECT.

To říkám já, Vóša , z boží vůle Škodobijec č.1 !

Odpovědět  |   | 
Vóša  |  19. 08. 2018 10:50

myslel jsem DIREKT.... pardoooon

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  19. 08. 2018 10:54

Z boží vůle idiot. Tak je to správně.

Opravdu jenom ubožák jako jsi ty dokáže k tomuto článku psát ty svoje primitivní bláboly.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  19. 08. 2018 11:10

...takze zbierame clicky a prispevky.
Co takto pracovat?

Odpovědět  |   | 
Luka  |  19. 08. 2018 15:58

Koukám, že Hyundajáčkům už řádně stříká na karbid.

Odpovědět  |   | 
Mates35  |  19. 08. 2018 23:51

Už? Mi se zdá, že spíš odjakživa Hovnajku nebrat a socialistické vozy jen vyjímečně.

Odpovědět  |   | 
k8  |  20. 08. 2018 06:58

Příště si nastav upozornění, aby sis zase nezapomněl vzít prášky.

Odpovědět  |   | 
Asdfghjkl  |  20. 08. 2018 12:36

se sovetskym svazem s rukama az na zem...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  23. 08. 2018 09:01

Kolegovi rodicia (kolega je rodeny Kanadan bez CS predkov) mali dve skodovky - to bolo v Britskej Kolumbii. Svokrovci (tchanovci) kamarata, ktory sa ozenil do Kanady, zacinali na Lade. V Londyne pri Covent Garden som pred jednou restauraciou par rokov vidaval pravidelne parkovat Ladu - tmavomodry kombik z polovice 80. rokov, a manik z maleho autobazaru na juhovychode Londyna, kde som kupoval svoje prve auto, mal Nivu na blbnutie. ARO malo celkom stabilny odbyt vo Francuzsku.

Konzorcium, ktore stavalo tunel pod La Manche, si na projekt objednalo niekolko desiatok modelov NIVA.

Ono mnohe exportne Lady vyrabal finsky Valmet, takze kvalita bola vyrazne vyssia ako produkcia v ZSSR.

Tie auta neboli ziadny zazrak, ale neboli vylozene zle, pokial ste od nich vela necakali. A aj na Zapade sa v kazdej dobe nasli ludia, pre ktorych je 'auto z vychodu', zo vsetkym co k tomu patri, dobra volba. Koniec koncov, Dacii sa dnes dari velmi dobre.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 59 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků

Nejčtenější články

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Takto si Tatra představovala kancelář na ko…

Jedny z poslední variant Tatry 613 byly přehlídkou hi-tech výbavy, která u české produkce neměla obdoby.

31.  10.  2020 | | 32 N/A
Daniel Fuglevič
VýbavaTatraLuxusní auta
Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na zakázku postaví Felicii i embéčko

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na …

Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.

18.  11.  2020 | | 48 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhŠkodaRetro
Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nádherný kus má na tachometru 143 km!

Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nád…

Do české inzerce opět zavítala jedna zajímavá rarita od škodovky. Tento old-school pick-up je navíc v brilantním stavu.

4.  11.  2020 | | 23 N/A
Daniel Fuglevič
Raritapick-upŠkodaOjetiny
Renovace Slovenské strely jde do finále! Chlouba Kopřivnice odhalila i pár kuriozit

Renovace Slovenské strely jde do finále! Ch…

Mnoho práce už nezbývá a vlak se příští rok ukáže veřejnosti v novém pavilonu muzea v Kopřivnici.

26.  10.  2020 | | 37 N/A
Daniel Fuglevič
RenovaceTatra
Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý k…

Dokázal by Duster jakožto lifestylový crossover zaujmout takovou hromadu zákazníků jako jeho následná produkční a méně odvážná verze?

9.  11.  2020 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
KonceptDacia Duster