Takto SSSR nabízel auta západu. Podívejte se na dobové propagační fotky

16 komentářů

Joe Doe
23. srpna • 9:01

Kolegovi rodicia (kolega je rodeny Kanadan bez CS predkov) mali dve skodovky - to bolo v Britskej Kolumbii. Svokrovci (tchanovci) kamarata, ktory sa ozenil do Kanady, zacinali na Lade. V Londyne pri Covent Garden som pred jednou restauraciou par rokov vidaval pravidelne parkovat Ladu - tmavomodry kombik z polovice 80. rokov, a manik z maleho autobazaru na juhovychode Londyna, kde som kupoval svoje prve auto, mal Nivu na blbnutie. ARO malo celkom stabilny odbyt vo Francuzsku.Konzorcium, ktore stavalo tunel pod La Manche, si na projekt objednalo niekolko desiatok modelov NIVA.Ono mnohe exportne Lady vyrabal finsky Valmet, takze kvalita bola vyrazne vyssia ako produkcia v ZSSR.Tie auta neboli ziadny zazrak, ale neboli vylozene zle, pokial ste od nich vela necakali. A aj na Zapade sa v kazdej dobe nasli ludia, pre ktorych je 'auto z vychodu', zo vsetkym co k tomu patri, dobra volba. Koniec koncov, Dacii sa dnes dari velmi dobre.

Asdfghjkl
20. srpna • 12:36

se sovetskym svazem s rukama az na zem...

Vóša
19. srpna • 10:49

Jen ať si místní Škodomilská pakáž zvyká.... Až АВТО ВАЗ převezme výrobní závody Škoda bude takovýchto reklam víc a víc....
A já se hned pak hned rozpomenu na svoje aktivní sportovní léta a zavítám do místní redakce a hned
mezi dveřmi se mi vybaví sportovní výraz DIRECT.To říkám já, Vóša , z boží vůle Škodobijec č.1 !

k8
20. srpna • 6:58

Příště si nastav upozornění, aby sis zase nezapomněl vzít prášky.

Luka
19. srpna • 15:58

Koukám, že Hyundajáčkům už řádně stříká na karbid.

Mates35
19. srpna • 23:51

Už? Mi se zdá, že spíš odjakživa:-D Hovnajku nebrat a socialistické vozy jen vyjímečně.

Anti-automat
19. srpna • 11:10

...takze zbierame clicky a prispevky.
Co takto pracovat?
B-]

JirkaX
19. srpna • 10:54

Z boží vůle idiot. Tak je to správně. Opravdu jenom ubožák jako jsi ty dokáže k tomuto článku psát ty svoje primitivní bláboly.

Vóša
19. srpna • 10:50

myslel jsem DIREKT.... pardoooon

fero
19. srpna • 10:48

Podla ironickeho "tehdejsich zazraku ruske techniky" usudzujem ze autor clanku v zivote v tych zazrakoch nesedel.

Ef.
19. srpna • 10:07

Jezdil jsem s Moskvičem 407 (?), takový ten kulatý, byl to velice pohodlný kočár, perfektně odpružený, vepředu velká posuvná lavice, řazení na volantu, tři rychlosti a zpátečka. Protože auto na trojku neustále zrychlovalo (no, žádná raketa, ale jelo to), zkusili jsme ho s kamarády rozjet, co to dá. Kamarád měl sportovně vyladěnou Š 110 R, tehdy snad nejrychlejší auto v kraji, maximálku někde nad 160km/h, tak jel za náma. Myslím, že Moskvič ani neměl tachometr na vyšší rychlosti, bylo potřeba to nějak porovnat. Rozfofrovali jsme ho na táhlé rovince asi až na těch 160km/h, erko se nás jentaktak drželo. Co následovalo pak, bylo stejně vzrušující, jako zrychlování, téměř 2 km jsme stáli na brzdách a snažil se ruský tank Moskvič zabrzdit. Z hlediska pohodlí bych mu tehdy dal jedničku, ale kvůli brzdám (bubnové vepředu i vzadu), nedostatečná.

JirkaX
19. srpna • 11:05

No já bych taky trochu brzdil, ale s tou maximálkou. I zde se mohou vyskytnout pamětníci. I když to erko při 160 jelo možná jenom 140.

tazzz007
19. srpna • 10:45

Strýc měl novější typ 412,který měl už čtyřkvalt a posilovače brzd,takže se ten tank nechal v pohodě zastavit.Já měl VAZ 2103,což byl v té době a tuplem na naše poměry špičkový vůz,který měl tři nevýhody - žral 10 litrů na 100km,což mně bylo fuk jen do doby brutálního zdražování benzínu začátkem devadesátých let,nesmyslnou koncepcí s motorem vpředu a hnací zadní nápravou,takže v zimě musel člověk vozit metrák něčeho v kufru,aby člověk nejel pořád ve smyku a mizernou nebo spíše žádnou ochranu proti korozi.Sice neměl současné vychytávky jako kontrolu tlaku v pneu pro debily,parkovací asistenty pro slepce,systém start - stop,který všichni stejně vypínají,ale byla v něm komfortnější jízda než v celé řadě současných kostitřasů.

k8
20. srpna • 6:56

Spojením komfortnější jízda jsi měl začít, aspoň by člověk mohl hned přestat číst. Dlouho jsem podobný nesmysl neviděl.

tazzz007
19. srpna • 10:49

Bohužel také neměl pětku,ale šlo tam napasovat převodovku z fiatu mirafliori a pak se dalo jezdit okolo osmi litrů na sto.

Doporučujeme

Články odjinud