Takto SSSR nabízel auta západu. Podívejte se na dobové propagační fotky

Ef.  |  19. 08. 2018 10:07

Jezdil jsem s Moskvičem 407 (?), takový ten kulatý, byl to velice pohodlný kočár, perfektně odpružený, vepředu velká posuvná lavice, řazení na volantu, tři rychlosti a zpátečka. Protože auto na trojku neustále zrychlovalo (no, žádná raketa, ale jelo to), zkusili jsme ho s kamarády rozjet, co to dá. Kamarád měl sportovně vyladěnou Š 110 R, tehdy snad nejrychlejší auto v kraji, maximálku někde nad 160km/h, tak jel za náma. Myslím, že Moskvič ani neměl tachometr na vyšší rychlosti, bylo potřeba to nějak porovnat. Rozfofrovali jsme ho na táhlé rovince asi až na těch 160km/h, erko se nás jentaktak drželo. Co následovalo pak, bylo stejně vzrušující, jako zrychlování, téměř 2 km jsme stáli na brzdách a snažil se ruský tank Moskvič zabrzdit. Z hlediska pohodlí bych mu tehdy dal jedničku, ale kvůli brzdám (bubnové vepředu i vzadu), nedostatečná.

Odpovědět  |   | 
tazzz007  |  19. 08. 2018 10:45

Strýc měl novější typ 412,který měl už čtyřkvalt a posilovače brzd,takže se ten tank nechal v pohodě zastavit.Já měl VAZ 2103,což byl v té době a tuplem na naše poměry špičkový vůz,který měl tři nevýhody - žral 10 litrů na 100km,což mně bylo fuk jen do doby brutálního zdražování benzínu začátkem devadesátých let,nesmyslnou koncepcí s motorem vpředu a hnací zadní nápravou,takže v zimě musel člověk vozit metrák něčeho v kufru,aby člověk nejel pořád ve smyku a mizernou nebo spíše žádnou ochranu proti korozi.Sice neměl současné vychytávky jako kontrolu tlaku v pneu pro debily,parkovací asistenty pro slepce,systém start - stop,který všichni stejně vypínají,ale byla v něm komfortnější jízda než v celé řadě současných kostitřasů.

Odpovědět  |   | 
tazzz007  |  19. 08. 2018 10:49

Bohužel také neměl pětku,ale šlo tam napasovat převodovku z fiatu mirafliori a pak se dalo jezdit okolo osmi litrů na sto.

Odpovědět  |   | 
k8  |  20. 08. 2018 06:56

Spojením komfortnější jízda jsi měl začít, aspoň by člověk mohl hned přestat číst. Dlouho jsem podobný nesmysl neviděl.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  19. 08. 2018 11:05

No já bych taky trochu brzdil, ale s tou maximálkou. I zde se mohou vyskytnout pamětníci. I když to erko při 160 jelo možná jenom 140.

Odpovědět  |   | 
fero  |  19. 08. 2018 10:48

Podla ironickeho "tehdejsich zazraku ruske techniky" usudzujem ze autor clanku v zivote v tych zazrakoch nesedel.

Odpovědět  |   | 
Vóša  |  19. 08. 2018 10:49

Jen ať si místní Škodomilská pakáž zvyká.... Až АВТО ВАЗ převezme výrobní závody Škoda bude takovýchto reklam víc a víc....
A já se hned pak hned rozpomenu na svoje aktivní sportovní léta a zavítám do místní redakce a hned
mezi dveřmi se mi vybaví sportovní výraz DIRECT.

To říkám já, Vóša , z boží vůle Škodobijec č.1 !

Odpovědět  |   | 
Vóša  |  19. 08. 2018 10:50

myslel jsem DIREKT.... pardoooon

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  19. 08. 2018 10:54

Z boží vůle idiot. Tak je to správně.

Opravdu jenom ubožák jako jsi ty dokáže k tomuto článku psát ty svoje primitivní bláboly.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  19. 08. 2018 11:10

...takze zbierame clicky a prispevky.
Co takto pracovat?

Odpovědět  |   | 
Luka  |  19. 08. 2018 15:58

Koukám, že Hyundajáčkům už řádně stříká na karbid.

Odpovědět  |   | 
Mates35  |  19. 08. 2018 23:51

Už? Mi se zdá, že spíš odjakživa Hovnajku nebrat a socialistické vozy jen vyjímečně.

Odpovědět  |   | 
k8  |  20. 08. 2018 06:58

Příště si nastav upozornění, aby sis zase nezapomněl vzít prášky.

Odpovědět  |   | 
Asdfghjkl  |  20. 08. 2018 12:36

se sovetskym svazem s rukama az na zem...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  23. 08. 2018 09:01

Kolegovi rodicia (kolega je rodeny Kanadan bez CS predkov) mali dve skodovky - to bolo v Britskej Kolumbii. Svokrovci (tchanovci) kamarata, ktory sa ozenil do Kanady, zacinali na Lade. V Londyne pri Covent Garden som pred jednou restauraciou par rokov vidaval pravidelne parkovat Ladu - tmavomodry kombik z polovice 80. rokov, a manik z maleho autobazaru na juhovychode Londyna, kde som kupoval svoje prve auto, mal Nivu na blbnutie. ARO malo celkom stabilny odbyt vo Francuzsku.

Konzorcium, ktore stavalo tunel pod La Manche, si na projekt objednalo niekolko desiatok modelov NIVA.

Ono mnohe exportne Lady vyrabal finsky Valmet, takze kvalita bola vyrazne vyssia ako produkcia v ZSSR.

Tie auta neboli ziadny zazrak, ale neboli vylozene zle, pokial ste od nich vela necakali. A aj na Zapade sa v kazdej dobe nasli ludia, pre ktorych je 'auto z vychodu', zo vsetkym co k tomu patri, dobra volba. Koniec koncov, Dacii sa dnes dari velmi dobre.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 58 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 54 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A