Takto se renovuje u Tatry. Do muzea se vrátí krásná T700, kterou potkalo neštěstí

Za zavřenými dveřmi muzea v Kopřivnici se pracuje na oživení dalšího významného exempláře.

Muzea jsou sice zavřená, to však neznamená, že by se experti z muzea kopřivnické Tatry nudili. Kromě renovačních prací na legendárním vlaku Slovenská strela se dostává péče i dalším modelům z expozice. Před oči budoucím návštěvníkům muzea se tak vrátí i jedna tatrovka, kterou v minulosti potkala nešťastná událost.

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Renovací karoserie prošel vůbec nejmladší exponát tatrovácké sbírky v sekci osobních automobilů, přesněji limuzína T 700-2 z roku 1997. Tedy kousek z poslední modelové řady osobáků vyráběných Tatrou. Z rukou automobilky se tento exemplář s výrobním číslem 012065 vlastně nikdy nedostal. Nejprve jezdil ve službě obchodního úseku Tatry Příbor, později byl využíván na oddělení dopravy Tatry v Kopřivnici a posléze byl vůz uveden do sbírky muzea.

Vzácné AML Lanta s technikou Tatry 700 stále existuje. Na silnici ale pořád nesmí

Vzácné AML Lanta s technikou Tatry 700 stále existuje. Na silnici ale pořád nesmí

Bohužel od roku 2004 byla Tatra v poškozeném stavu, a to následkem zřícené střechy bývalého výstavního pavilónu z roku 1967. „Železná konstrukce poškodila karoserii na třech místech: blatník a lemy střechy na straně řidiče,“ dodává muzeum Tatry. A teprve na podzim minulého roku bylo rozhodnuto limuzínu renovovat.

Nedaleko Česka leží velký hřbitov aut. V lese odpočívá stovka legendárních strojů

Nedaleko Česka leží velký hřbitov aut. V lese odpočívá stovka legendárních strojů

K postupnému návratu do expozice teď ukazuje Tatra pár fotek vozu po opravě karoserie a lakování. Finální barva respektuje původní odstín zelené metalízy. Interiér zůstal nedotčený a ctí originální stav s použitím béžové kůže. Jedna maličkost však oživené T700 ještě chybí, v současnosti totiž zbývá zajistit restaurování předního a zadního loga Tatry.

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička