Muzea jsou sice zavřená, to však neznamená, že by se experti z muzea kopřivnické Tatry nudili. Kromě renovačních prací na legendárním vlaku Slovenská strela se dostává péče i dalším modelům z expozice. Před oči budoucím návštěvníkům muzea se tak vrátí i jedna tatrovka, kterou v minulosti potkala nešťastná událost.
Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit
Renovací karoserie prošel vůbec nejmladší exponát tatrovácké sbírky v sekci osobních automobilů, přesněji limuzína T 700-2 z roku 1997. Tedy kousek z poslední modelové řady osobáků vyráběných Tatrou. Z rukou automobilky se tento exemplář s výrobním číslem 012065 vlastně nikdy nedostal. Nejprve jezdil ve službě obchodního úseku Tatry Příbor, později byl využíván na oddělení dopravy Tatry v Kopřivnici a posléze byl vůz uveden do sbírky muzea.
Vzácné AML Lanta s technikou Tatry 700 stále existuje. Na silnici ale pořád nesmí
Bohužel od roku 2004 byla Tatra v poškozeném stavu, a to následkem zřícené střechy bývalého výstavního pavilónu z roku 1967. „Železná konstrukce poškodila karoserii na třech místech: blatník a lemy střechy na straně řidiče,“ dodává muzeum Tatry. A teprve na podzim minulého roku bylo rozhodnuto limuzínu renovovat.
Nedaleko Česka leží velký hřbitov aut. V lese odpočívá stovka legendárních strojů
K postupnému návratu do expozice teď ukazuje Tatra pár fotek vozu po opravě karoserie a lakování. Finální barva respektuje původní odstín zelené metalízy. Interiér zůstal nedotčený a ctí originální stav s použitím béžové kůže. Jedna maličkost však oživené T700 ještě chybí, v současnosti totiž zbývá zajistit restaurování předního a zadního loga Tatry.