Takto se hasí doutnající hybrid. Hasiči topili BMW i8 ve vodní nádrži celých 24 hodin

31 komentářů

Zelí
28. března • 19:28

Jednoduchá pomoc. Auto se udělá v těsném provedení a ve střeše se osadí hrdlo se spojkou na požární hadici. Hasiči přijedou naplní auto vodou až po střechu a zase odjedou. Za dva dny dorazí zpět, vodu vypustí a elektroauto odvezou na šroťák.

Kuk Vykuk
30. března • 14:42

Ty blbej jak daleko vidíš, ta baterie je venku a ne v kabině. Radši se už nerozmnožuj. B-]

Fic
28. března • 1:32

Hlavně že auta na benzín a naftu nehořej. Ty na plyn navác ještě nebouchají... Vy s nádržema u cest.

kari
28. března • 9:44

Shořela nám kdysi stodvacítka na plyn. Přeci jen tam přívod paliva fungoval tak, že i při jízdě na ply AC pumpa pumpovala neustále po nastartování motoru. Časem zpuchřela hadička a puma vypumpovala vesele několik litrů benzínu za jízdy na motor a ten vesele s mírným výbuch vzplál, samozřejmě včetně celé zadní části auta a víc co? nic. Ani nedošlo k upuštění plynu z nádrže pro nadměrný tlak.Ale tak on se plyn upouští a zapaluje záměrně, říká se to mu například plynový vařič a nikdy jsem jako malý u stanu neměl pocit že nám ta bomba bouchá, když si ohříváme jídlo.
Na druhou stranu mám k mé práci celkem slušnou sbírku mobilních telefonů, řádově stovky od nejstarších. A je krásné vidět, co dělají baterie, jak se nafukují jak žáby z jara. U starších telefonů je dobrá 1/3 už bez baterií, musel jsem je vyhodit, aby to nebouchlo. U novějších se to nafukuje, ale už to nejde vyndat, tak budeme doufat, že mi to tam nepobouchá. Naštěstí to je v železném trezoru, tak by nic shořet nemělo.

Zelí
29. března • 6:42

Hadička mezi pumpou a karburátorem se ve škodovce musela kontrolovat a případně vyměnit.... to se dělalo vždycky. Jezdil jsem se 120 taky na plyn a daleko nebezpečnější byla gumová hadice mezi bombou a pevným měděným rozvodem.

Pavel F.
28. března • 23:46

No, tihle měli méně štěstí:
http://bit.ly/2HP0w2e...
http://bit.ly/2UkZfpm...
Nicméně pokud chcete srovnávat baterky v autech a v mobilech, tak to akorát poukazujete na svoji totální neznalost problematiky.

Pavel F.
27. března • 21:01

Zas tak horké bych to neviděl. Nevím tedy jak u ostatních, ale u mého BMW i3 je to tak, že když se aktivují airbagy, tak pyropatrona u baterie odřízne výstupy baterie od zbytku auta, takže není problém s rozebíráním auta při havárii.
Tipuji, že pokud toto není, tak určitě bude povinnou výbavou v budoucnu.

spekulace
27. března • 21:39

Takže kdyby to náhodou po nehodě nezačalo hořet samo od sebe, tak by to preventivně mohla podpálit i nějaká ta pyropatrona?

Pavel F.
28. března • 8:22

Už jste někdy třeba viděl podpálit auto od pyropatrony z airbagu, že se tak blbě ptáte?

spekulace
28. března • 10:05

Ne neviděl, airbagy jsem během posledních desítek let, co existují, ani jednou "nepoužil". Ale nějaká ta zranění cestujících v důsledku vystřelení airbagů už minulosti nastala.
V tom BMW i3 se může aktivovat tahle další pyropatrona až po vystřelení airbagů. Tzn. prakticky ve stejnou dobu vystřelí několik pyropatron airbagy do relativně bezpečného prostoru kabiny, ale ta jedna pak bude zasahovat do elektroinstalace možná někde v blízkosti baterie. Tzn. je to jiný způsob použití pyropatrony, než v případě airbagů, který by asi mohl způsobit zkrat na vedení a požár?

Pavel F.
28. března • 23:42

Vy byste měl do toho BMW zajet a vysvětlit jim, jací to jsou nemehla a že jim to určitě nemůže fungovat. Určitě už tam na Vás čekají s chlebíčky. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
spekulace
29. března • 11:52

Zkuste vzít v úvahu, prosím, že z hlediska bezpečnosti může být určitý rozdíl při použití pyropatrony k naplnění airbagu vzduchem, a k jejímu použití pro přerušení elektrického vedení od baterie. Přeji Vám, aby to při případné nehodě fungovalo všechno správně a aby místo přerušení kabelů nedošlo třeba k jejich zkratování. Doufejme, že u toho BMW nikdy nenastane podobná situace, jako třeba v tomto případě: https://www.svetmobilne.cz/dalsi-tesla-model-s-shore... ...

Pavel F.
29. března • 13:51

Myslím, že inženýři v BMW nejsou takoví blbci, aby nevěděli rozdíl mezi nafouknutím airbagu a stříhnutím kabelu. Myslíte, že je nenapadlo, že se kabel musí přestříhnout tak, aby nedošlo ke zkratu?

spekulace
29. března • 15:32

Ne, spíš si myslím, že to nenapadlo Vás, když jste před tím odpovídal:
"Už jste někdy třeba viděl podpálit auto od pyropatrony z airbagu, že se tak blbě ptáte?"Ovšem třeba podle toho požáru Tesly S, na který jsem odkazoval, lze usuzovat, že inženýři si mohou myslet ledacos. Ale až reálný provoz a případné nehody mohou ukázat konstrukční nedostatky, které se nepodařilo odhalit při návrhu ani při realizaci. Zkrátka ani chytří lidé a nejrůznější simulace nedokážou vždy předem předvídat a odhalit, co se může poškodit při nejrůznějších reálných haváriích. Pokud by se při určitém průběhu havárie poškodilo nějaké to důkladně promyšlené bezpečnostní zařízení, nemohlo by snad zafungovat neočekávatelným a nebezpečným způsobem?

Pavel F.
1. dubna • 11:52

Samozřejmě, žádné řešení není 100%. Hledáte snad 100% řešení? Tak hledejte, nic takového prakticky neexistuje.
Bezpečnostní pásy vás také mohou v určitých případech při havárii zabít, ale přesto je používáme... Proč asi...
Pokud tam je bezpečnostní pojistka, která v 99% zafunguje správně, tak je to z mého pohledu cajk.

spekulace
1. dubna • 13:23

Jistě, ale vy máte navíc tu výhodu, že to BMW i3 už máte doma, takže si to můžete prohlédnout, eventuálně i rozebrat a posoudit jak je to vlastně reálně udělané. Mě by třeba docela zajímalo, jak by se to mohlo zachovat po vícenásobném nárazu. Pokud by někdo nedal přednost a BMW i3 by do něj částečně narazilo. Pyropatrony by vystřelily airbagy do kabiny, ale auto by se odrazilo a ještě pokračovalo v nekontrolované jízdě. Pak by asi přerušila pyropatrona nějaký ten kabel od baterie, takže by nenastal zkrat, ale zůstaly by tam asi odhalené neizolované kontakty. A pak by to narazilo podruhé třeba do sloupu osvětlení nebo do semaforu. Takže by se tam mohly ohnout nějaké plechy nebo by dovnitř pronikl nějaký ten kovový díl ze sloupu, což by ty odhalené kontakty mohlo zkratovat a způsobit požár. Ale kdyby to vedení ještě přerušené nebylo, tak by to třeba zůstalo pořád izolované a žádná kovová část by to po tom druhém nárazu zkratovat nemohla.
Tzn. v takové situaci by to byla otázka správného načasování, aby to vedení pyropatrona bezpečně přerušila až po nějakém čase a ne hned na začátku anebo v průběhu takové nehody?

ghdx
3. dubna • 11:04

To si fakt myslis, ze se realne nekde prestrihnou draty od baterii ?Samozrejme je to rozpojeni cele zapouzdrene...viz napr. tento popisek:The safety battery terminal is located directly at the positive terminal of the battery. The safety battery terminal is encased completely in plastic so that in the event of separation no sparks get outside the case.

Pavel F.
3. dubna • 17:39

Dobře, to už slovíčkaříme. Protože mi prodejce i zdůrazňoval, že se celý ten "black box" musí vyměnit, pokud bych někde narazil a aktivovaly se airbagy. Takže předpokládám, že to rozpojení je trvalé bez možnosti znovuspojení. Jinak řečeno, je to odpojené natolik, že už to nejde spojit, takže předpokládám, že je to bezpečně odpojeno.

ghdx
3. dubna • 19:19

To nebylo reakce na tebe PavelF...ale na toho chlapika jmenem spekulace.

Pavel F.
2. dubna • 11:19

Při vícenásobném nárazu se děje totéž jako s ostatními vozy. Zabrzdí to kola, aby auto nepokračovalo samovolně dál. Brzdový systém je natlakovaný, takže to dá i těch pár vteřin bez elektřiny. Pyropatrona odpojí baterku okamžitě v době aktivace airbagů, nelze čekat dále, protože každá další milisekunda může znamenat, že už se to třeba nestihne.
Nejsou tam neizolované kontakty. Proč se furt někdo domnívá, že konstruktéři jsou jen šlendriáni? Bezpečnostní pojistka je takový black box, k přestřižení dochází uvnitř, takže ven nečouhají žádné volné dráty.

spekulace
2. dubna • 13:24

Ono to bude asi tím, že pokaždé, když nějaké to BMW i3 vidím (např. dnes jsem jel pár minut za jedním a musel jsem se na to dívat zezadu), tak čím déle to pozoruji, tím víc nabývám dojmu, jako kdyby to opravdu dělali nějací šlendriáni. Třeba to tak ve skutečnosti není, jen to na mě (a možná i na jiné) tak nějak divně působí.

Pavel F.
3. dubna • 17:43

Tak nevím, zda bych dokázal poznat kvalitu zpracování podle toho, že pojedu za nějakým autem.
Já s tím jezdím už přes 2 roky, předtím jsem měl X5 a zpracování i3 mi přijde standardní jako u BMW. Jako řidič především oceňuji více interiér než exteriér (který je, přiznávám, po designové stránce rozporuplný)

runner42
27. března • 21:38

Pyropatrona :-D
po dvou letech jich půlka selže

Pavel F.
28. března • 8:23

Vy jste evidentně expert... Odkud čerpáte info, že půlka airbagů je po dvou letech nefunkční?

. . (Hoskin)
27. března • 22:38

A v airbagu máš co?
Mě teda chytla na první dobrou v autě starým 17 let, a jsem za to rád. I za ten smrad z ní, donutilo mě to vypadnout z auta, a hned začít přemýšlet co dělat.

iPace
28. března • 7:46

runner42 tam ma pumpicku a musi si ten airbag sam nafouknout B-]

gamblik
28. března • 10:23

:-D Při běžném provozu ji používá jako vakuovou pumpu. Kromě případu, kdy jdou akcie Tesly dolů, pak se kýžený efekt dostavuje i bez pumpy.

Neurotic
27. března • 19:30

Čeká nás skvělá budoucnost, hasící nádrž pro elektroauta každých 500m:-D

BB
27. března • 20:15

Nádrž pro každou domácnost.

kolkyno
28. března • 13:09

a samozrejme by zeleni mali vediet ze nasledne kazda nadrz takejto vody je po pouziti "vhodna" vyliatia do potoka! Elektroauta mnamka buducnosti

Sir_CHerokee
27. března • 20:02

Jo hamka, tohle by měli vidět všichni ti zběsilí zelení, kteří většině stále více nutí svou představu budoucnosti.

Doporučujeme

Články odjinud