Takto se hasí doutnající hybrid. Hasiči topili BMW i8 ve vodní nádrži celých 24 hodin

Neurotic  |  27. 03. 2019 19:30

Čeká nás skvělá budoucnost, hasící nádrž pro elektroauta každých 500m

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  27. 03. 2019 20:02

Jo hamka, tohle by měli vidět všichni ti zběsilí zelení, kteří většině stále více nutí svou představu budoucnosti.

Odpovědět  |   | 
BB  |  27. 03. 2019 20:15

Nádrž pro každou domácnost.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  28. 03. 2019 13:09

a samozrejme by zeleni mali vediet ze nasledne kazda nadrz takejto vody je po pouziti "vhodna" vyliatia do potoka! Elektroauta mnamka buducnosti

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  27. 03. 2019 21:01

Zas tak horké bych to neviděl. Nevím tedy jak u ostatních, ale u mého BMW i3 je to tak, že když se aktivují airbagy, tak pyropatrona u baterie odřízne výstupy baterie od zbytku auta, takže není problém s rozebíráním auta při havárii.
Tipuji, že pokud toto není, tak určitě bude povinnou výbavou v budoucnu.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  27. 03. 2019 21:38

Pyropatrona
po dvou letech jich půlka selže

Odpovědět  |   | 

A v airbagu máš co?
Mě teda chytla na první dobrou v autě starým 17 let, a jsem za to rád. I za ten smrad z ní, donutilo mě to vypadnout z auta, a hned začít přemýšlet co dělat.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  28. 03. 2019 07:46

runner42 tam ma pumpicku a musi si ten airbag sam nafouknout

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  28. 03. 2019 10:23

Při běžném provozu ji používá jako vakuovou pumpu. Kromě případu, kdy jdou akcie Tesly dolů, pak se kýžený efekt dostavuje i bez pumpy.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  28. 03. 2019 08:23

Vy jste evidentně expert... Odkud čerpáte info, že půlka airbagů je po dvou letech nefunkční?

Odpovědět  |   | 
spekulace  |  27. 03. 2019 21:39

Takže kdyby to náhodou po nehodě nezačalo hořet samo od sebe, tak by to preventivně mohla podpálit i nějaká ta pyropatrona?

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  28. 03. 2019 08:22

Už jste někdy třeba viděl podpálit auto od pyropatrony z airbagu, že se tak blbě ptáte?

Odpovědět  |   | 
spekulace  |  28. 03. 2019 10:05

Ne neviděl, airbagy jsem během posledních desítek let, co existují, ani jednou "nepoužil". Ale nějaká ta zranění cestujících v důsledku vystřelení airbagů už minulosti nastala.
V tom BMW i3 se může aktivovat tahle další pyropatrona až po vystřelení airbagů. Tzn. prakticky ve stejnou dobu vystřelí několik pyropatron airbagy do relativně bezpečného prostoru kabiny, ale ta jedna pak bude zasahovat do elektroinstalace možná někde v blízkosti baterie. Tzn. je to jiný způsob použití pyropatrony, než v případě airbagů, který by asi mohl způsobit zkrat na vedení a požár?

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  28. 03. 2019 23:42

Vy byste měl do toho BMW zajet a vysvětlit jim, jací to jsou nemehla a že jim to určitě nemůže fungovat. Určitě už tam na Vás čekají s chlebíčky.

Odpovědět  |   | 
spekulace  |  29. 03. 2019 11:52

Zkuste vzít v úvahu, prosím, že z hlediska bezpečnosti může být určitý rozdíl při použití pyropatrony k naplnění airbagu vzduchem, a k jejímu použití pro přerušení elektrického vedení od baterie. Přeji Vám, aby to při případné nehodě fungovalo všechno správně a aby místo přerušení kabelů nedošlo třeba k jejich zkratování. Doufejme, že u toho BMW nikdy nenastane podobná situace, jako třeba v tomto případě: https://www.svetmobilne.cz/dalsi-tesla-model-s-shore... ...

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  29. 03. 2019 13:51

Myslím, že inženýři v BMW nejsou takoví blbci, aby nevěděli rozdíl mezi nafouknutím airbagu a stříhnutím kabelu. Myslíte, že je nenapadlo, že se kabel musí přestříhnout tak, aby nedošlo ke zkratu?

Odpovědět  |   | 
spekulace  |  29. 03. 2019 15:32

Ne, spíš si myslím, že to nenapadlo Vás, když jste před tím odpovídal:
"Už jste někdy třeba viděl podpálit auto od pyropatrony z airbagu, že se tak blbě ptáte?"

Ovšem třeba podle toho požáru Tesly S, na který jsem odkazoval, lze usuzovat, že inženýři si mohou myslet ledacos. Ale až reálný provoz a případné nehody mohou ukázat konstrukční nedostatky, které se nepodařilo odhalit při návrhu ani při realizaci. Zkrátka ani chytří lidé a nejrůznější simulace nedokážou vždy předem předvídat a odhalit, co se může poškodit při nejrůznějších reálných haváriích. Pokud by se při určitém průběhu havárie poškodilo nějaké to důkladně promyšlené bezpečnostní zařízení, nemohlo by snad zafungovat neočekávatelným a nebezpečným způsobem?

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  01. 04. 2019 11:52

Samozřejmě, žádné řešení není 100%. Hledáte snad 100% řešení? Tak hledejte, nic takového prakticky neexistuje.
Bezpečnostní pásy vás také mohou v určitých případech při havárii zabít, ale přesto je používáme... Proč asi...
Pokud tam je bezpečnostní pojistka, která v 99% zafunguje správně, tak je to z mého pohledu cajk.

Odpovědět  |   | 
spekulace  |  01. 04. 2019 13:23

Jistě, ale vy máte navíc tu výhodu, že to BMW i3 už máte doma, takže si to můžete prohlédnout, eventuálně i rozebrat a posoudit jak je to vlastně reálně udělané.

Mě by třeba docela zajímalo, jak by se to mohlo zachovat po vícenásobném nárazu. Pokud by někdo nedal přednost a BMW i3 by do něj částečně narazilo. Pyropatrony by vystřelily airbagy do kabiny, ale auto by se odrazilo a ještě pokračovalo v nekontrolované jízdě. Pak by asi přerušila pyropatrona nějaký ten kabel od baterie, takže by nenastal zkrat, ale zůstaly by tam asi odhalené neizolované kontakty. A pak by to narazilo podruhé třeba do sloupu osvětlení nebo do semaforu. Takže by se tam mohly ohnout nějaké plechy nebo by dovnitř pronikl nějaký ten kovový díl ze sloupu, což by ty odhalené kontakty mohlo zkratovat a způsobit požár. Ale kdyby to vedení ještě přerušené nebylo, tak by to třeba zůstalo pořád izolované a žádná kovová část by to po tom druhém nárazu zkratovat nemohla.
Tzn. v takové situaci by to byla otázka správného načasování, aby to vedení pyropatrona bezpečně přerušila až po nějakém čase a ne hned na začátku anebo v průběhu takové nehody?

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  02. 04. 2019 11:19

Při vícenásobném nárazu se děje totéž jako s ostatními vozy. Zabrzdí to kola, aby auto nepokračovalo samovolně dál. Brzdový systém je natlakovaný, takže to dá i těch pár vteřin bez elektřiny. Pyropatrona odpojí baterku okamžitě v době aktivace airbagů, nelze čekat dále, protože každá další milisekunda může znamenat, že už se to třeba nestihne.
Nejsou tam neizolované kontakty. Proč se furt někdo domnívá, že konstruktéři jsou jen šlendriáni? Bezpečnostní pojistka je takový black box, k přestřižení dochází uvnitř, takže ven nečouhají žádné volné dráty.

Odpovědět  |   | 
spekulace  |  02. 04. 2019 13:24

Ono to bude asi tím, že pokaždé, když nějaké to BMW i3 vidím (např. dnes jsem jel pár minut za jedním a musel jsem se na to dívat zezadu), tak čím déle to pozoruji, tím víc nabývám dojmu, jako kdyby to opravdu dělali nějací šlendriáni. Třeba to tak ve skutečnosti není, jen to na mě (a možná i na jiné) tak nějak divně působí.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  03. 04. 2019 17:43

Tak nevím, zda bych dokázal poznat kvalitu zpracování podle toho, že pojedu za nějakým autem.
Já s tím jezdím už přes 2 roky, předtím jsem měl X5 a zpracování i3 mi přijde standardní jako u BMW. Jako řidič především oceňuji více interiér než exteriér (který je, přiznávám, po designové stránce rozporuplný)

Odpovědět  |   | 
ghdx  |  03. 04. 2019 11:04

To si fakt myslis, ze se realne nekde prestrihnou draty od baterii ?

Samozrejme je to rozpojeni cele zapouzdrene...viz napr. tento popisek:

The safety battery terminal is located directly at the positive terminal of the battery. The safety battery terminal is encased completely in plastic so that in the event of separation no sparks get outside the case.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  03. 04. 2019 17:39

Dobře, to už slovíčkaříme. Protože mi prodejce i zdůrazňoval, že se celý ten "black box" musí vyměnit, pokud bych někde narazil a aktivovaly se airbagy. Takže předpokládám, že to rozpojení je trvalé bez možnosti znovuspojení. Jinak řečeno, je to odpojené natolik, že už to nejde spojit, takže předpokládám, že je to bezpečně odpojeno.

Odpovědět  |   | 
ghdx  |  03. 04. 2019 19:19

To nebylo reakce na tebe PavelF...ale na toho chlapika jmenem spekulace.

Odpovědět  |   | 
Fic  |  28. 03. 2019 01:32

Hlavně že auta na benzín a naftu nehořej. Ty na plyn navác ještě nebouchají... Vy s nádržema u cest.

Odpovědět  |   | 
kari  |  28. 03. 2019 09:44

Shořela nám kdysi stodvacítka na plyn. Přeci jen tam přívod paliva fungoval tak, že i při jízdě na ply AC pumpa pumpovala neustále po nastartování motoru. Časem zpuchřela hadička a puma vypumpovala vesele několik litrů benzínu za jízdy na motor a ten vesele s mírným výbuch vzplál, samozřejmě včetně celé zadní části auta a víc co? nic. Ani nedošlo k upuštění plynu z nádrže pro nadměrný tlak.Ale tak on se plyn upouští a zapaluje záměrně, říká se to mu například plynový vařič a nikdy jsem jako malý u stanu neměl pocit že nám ta bomba bouchá, když si ohříváme jídlo.
Na druhou stranu mám k mé práci celkem slušnou sbírku mobilních telefonů, řádově stovky od nejstarších. A je krásné vidět, co dělají baterie, jak se nafukují jak žáby z jara. U starších telefonů je dobrá 1/3 už bez baterií, musel jsem je vyhodit, aby to nebouchlo. U novějších se to nafukuje, ale už to nejde vyndat, tak budeme doufat, že mi to tam nepobouchá. Naštěstí to je v železném trezoru, tak by nic shořet nemělo.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  28. 03. 2019 23:46

No, tihle měli méně štěstí:
http://bit.ly/2HP0w2e...
http://bit.ly/2UkZfpm...
Nicméně pokud chcete srovnávat baterky v autech a v mobilech, tak to akorát poukazujete na svoji totální neznalost problematiky.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  29. 03. 2019 06:42

Hadička mezi pumpou a karburátorem se ve škodovce musela kontrolovat a případně vyměnit.... to se dělalo vždycky. Jezdil jsem se 120 taky na plyn a daleko nebezpečnější byla gumová hadice mezi bombou a pevným měděným rozvodem.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  28. 03. 2019 19:28

Jednoduchá pomoc. Auto se udělá v těsném provedení a ve střeše se osadí hrdlo se spojkou na požární hadici. Hasiči přijedou naplní auto vodou až po střechu a zase odjedou. Za dva dny dorazí zpět, vodu vypustí a elektroauto odvezou na šroťák.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  30. 03. 2019 14:42

Ty blbej jak daleko vidíš, ta baterie je venku a ne v kabině. Radši se už nerozmnožuj.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

dnes | Jan Mička | 13 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků

Nejčtenější články

Policie opět nasadila do akce šmírovací autobusy. Natáčela přestupky řidičů

Policie opět nasadila do akce šmírovací aut…

Policie opět vytáhla do akce autobusy, ze kterých v rámci speciální akce natáčela přestupky řidičů.

20.  3.  2019 | | 103 N/A
Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlo…

O krádežích nejenom luxusních aut vybavených bezklíčovým odemykáním a startováním už toho bylo napsáno dost. Automobilky však postupně přicházejí s jednoduchým řešením, jak vozidla ochránit.

14.  4.  2019 | | 99 N/A
Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější …

Nečekejte přerod značky v takovém stylu, jaký v minulých letech předvedla Alfa Romeo. Zadní pohon umožní nová platforma, na které v budoucnu vzniknou desítky vozů koncernu VW.

12.  4.  2019 | | 34 N/A
Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. Homologaci získala podvodem

Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. H…

Za přímé předchůdce Škody 130 RS lze považovat soutěžní modely 180 a 200 RS. Pokud jde ale o motor či konstrukci chlazení, stotřicítka má mnohem blíže poněkud zapomenuté Škodě 120 S Rallye.

30.  3.  2019 | | 9 N/A
Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je t…

České zastoupení automobilky Dacia zdůrazňuje, že za úspěchem na českém trhu nestojí rozsáhlé mediální kampaně. Značka to zatím letos dotáhla na trojku na českém trhu.

12.  4.  2019 | | 186 N/A