Takto se hasí doutnající hybrid. Hasiči topili BMW i8 ve vodní nádrži celých 24 hodin

Jak nejúčinněji uhasit stále doutnající hybrid? Podle nizozemských hasičů utopením v rozměrné vodní nádrži.

S neustálým rozšiřováním elektromobilů a hybridů na silnicích musí již nyní hasiči měnit postupy bezpečného hašení těchto vozidel v případě požáru. Vysokonapěťové kabely, bateriové moduly a jejich chemikálie představují zcela jiná rizika, než v případě hašení automobilu se spalovacím motorem. A nizozemští hasiči nyní ukázali, jak s takovým požárem nejúčinněji zatočit.

Když u jistého dealera vozů ve městě Breda začalo z dosud nejasné příčiny hořet hybridní BMW i8, na místo byli rychle zavoláni hasiči. Poté, co byly zlikvidovány samotné plameny, ovšem z útrob vozu nadále vycházel kouř. Na místo tak požárníci přivolali vodní nádrž, do které pro jistotu celý vůz ponořili.

Elektrická ofenziva BMW: U polárního kruhu značka testuje hned tři nové elektromobily

Elektrická ofenziva BMW: U polárního kruhu značka testuje hned tři nové elektromobily

K požáru hybridního vozu se hasičský sbor následně vyjádřil na svém Facebooku: „Auto bylo ponořeno do nádrže s vodou, jelikož kompletní uhašení podobných vozidel je často obtížné. Vůz zůstane v nádrži po dalších 24 hodin.“ Zpravodajství BN DeStem poté uvedlo, že voda kontaminovaná chemikáliemi z baterií vozu bude hasiči šetrně zlikvidována.

A podobně extrémních zásahů v případě požárů elektrických a hybridních vozidel bude určitě přibývat. Přestože ale všechny velké automobilky začínají své ofenzivy na trhu elektrifikovaných vozidel a tato auta budeme na cestách potkávat stále častěji, trénink hasičů k bezpečnému hašení těchto vozů je prý stále pozadu.

Žádná elektřina. Příští BMW M3 a M4 budou mít dvě turba a výkon 500 koní

Žádná elektřina. Příští BMW M3 a M4 budou mít dvě turba a výkon 500 koní

U baterií je největším rizikem jejich samovznícení, ke kterému může dojít i dlouhou dobu po zjevném uhašení požáru. Proto ostatně nizozemští hasiči nechali auto pod vodou celých 24 hodin. Kalifornská automobilka Tesla například uvádí, že k úplné likvidaci ohně a kompletnímu zchlazení bateriového modulu je někdy potřeba až 11.000 litrů vody.  

Mezi další rizika však patří i možné přetnutí vysokonapěťových kabelů, které se mohou nacházet nejen v přední a zadní části vozu u elektromotorů a baterií, ale mohou být vedeny i pod bočními panely karoserie. Rozřezávání vozu a vyprošťování posádky po nehodě je tak mnohem obtížnější a nebezpečnější.

Tesla Model Y oficiálně: Nový crossover ujede až 482 km, stovku zvládne za 3,5 vteřiny

Tesla Model Y oficiálně: Nový crossover ujede až 482 km, stovku zvládne za 3,5 vteřiny

Nedávný průzkum z USA uvedl, že pouhá čtvrtina z přibližného počtu 1,1 milionu hasičů v USA prošla určitých tréninkem v likvidování požárů elektromobilů. Což samozřejmě není zrovna ubezpečující zpráva jak pro majitele elektrických aut, tak pro samotné hasiče, kterým při zásahu hrozí nebezpečí.

TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

včera | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 40 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků