Takto se hasí doutnající hybrid. Hasiči topili BMW i8 ve vodní nádrži celých 24 hodin

Jak nejúčinněji uhasit stále doutnající hybrid? Podle nizozemských hasičů utopením v rozměrné vodní nádrži.

S neustálým rozšiřováním elektromobilů a hybridů na silnicích musí již nyní hasiči měnit postupy bezpečného hašení těchto vozidel v případě požáru. Vysokonapěťové kabely, bateriové moduly a jejich chemikálie představují zcela jiná rizika, než v případě hašení automobilu se spalovacím motorem. A nizozemští hasiči nyní ukázali, jak s takovým požárem nejúčinněji zatočit.

Když u jistého dealera vozů ve městě Breda začalo z dosud nejasné příčiny hořet hybridní BMW i8, na místo byli rychle zavoláni hasiči. Poté, co byly zlikvidovány samotné plameny, ovšem z útrob vozu nadále vycházel kouř. Na místo tak požárníci přivolali vodní nádrž, do které pro jistotu celý vůz ponořili.

Elektrická ofenziva BMW: U polárního kruhu značka testuje hned tři nové elektromobily

Elektrická ofenziva BMW: U polárního kruhu značka testuje hned tři nové elektromobily

K požáru hybridního vozu se hasičský sbor následně vyjádřil na svém Facebooku: „Auto bylo ponořeno do nádrže s vodou, jelikož kompletní uhašení podobných vozidel je často obtížné. Vůz zůstane v nádrži po dalších 24 hodin.“ Zpravodajství BN DeStem poté uvedlo, že voda kontaminovaná chemikáliemi z baterií vozu bude hasiči šetrně zlikvidována.

A podobně extrémních zásahů v případě požárů elektrických a hybridních vozidel bude určitě přibývat. Přestože ale všechny velké automobilky začínají své ofenzivy na trhu elektrifikovaných vozidel a tato auta budeme na cestách potkávat stále častěji, trénink hasičů k bezpečnému hašení těchto vozů je prý stále pozadu.

Žádná elektřina. Příští BMW M3 a M4 budou mít dvě turba a výkon 500 koní

Žádná elektřina. Příští BMW M3 a M4 budou mít dvě turba a výkon 500 koní

U baterií je největším rizikem jejich samovznícení, ke kterému může dojít i dlouhou dobu po zjevném uhašení požáru. Proto ostatně nizozemští hasiči nechali auto pod vodou celých 24 hodin. Kalifornská automobilka Tesla například uvádí, že k úplné likvidaci ohně a kompletnímu zchlazení bateriového modulu je někdy potřeba až 11.000 litrů vody.  

Mezi další rizika však patří i možné přetnutí vysokonapěťových kabelů, které se mohou nacházet nejen v přední a zadní části vozu u elektromotorů a baterií, ale mohou být vedeny i pod bočními panely karoserie. Rozřezávání vozu a vyprošťování posádky po nehodě je tak mnohem obtížnější a nebezpečnější.

Tesla Model Y oficiálně: Nový crossover ujede až 482 km, stovku zvládne za 3,5 vteřiny

Tesla Model Y oficiálně: Nový crossover ujede až 482 km, stovku zvládne za 3,5 vteřiny

Nedávný průzkum z USA uvedl, že pouhá čtvrtina z přibližného počtu 1,1 milionu hasičů v USA prošla určitých tréninkem v likvidování požárů elektromobilů. Což samozřejmě není zrovna ubezpečující zpráva jak pro majitele elektrických aut, tak pro samotné hasiče, kterým při zásahu hrozí nebezpečí.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků