Pokud jste chtěli nahlédnout do zákulisí nárazových testů několikamilionového elektrického hypersportu, chorvatský Rimac vám přesně tyto záběry nyní přináší.
Podobné záběry již dříve ukazoval i švédský Koenigsegg. Málokdo si totiž uvědomuje, jak je pro malé automobilky produkující drahá hypersportovní auta nákladný a složitý proces homologace pro světové trhy a hlavně provádění nárazových testů. Jak se bourá s elektrických Rimacem C_Two tak nyní ukazuje právě chorvatský výrobce.
Rimac si samozřejmě nemůže dovolit zničit několik svých prototypů v ceně milionu euro. Reálným testům tedy předchází rozsáhlé a detailní počítačové simulace, zobrazující chování všech důležitých částí vozu a jeho materiálů při nejrůznějších typech nárazů. Až poté se provádí porovnání s reálnými výsledky, když Rimac pošle „proti zdi“ nejprve jen některé komponenty vozu, částečná šasi a nakonec kompletní auto.
A stejně jako Koenigsegg, i Rimac mohl v tomto případě využít možnosti opakovaného „zneužití“ jednoho karbonového monokoku. Pevnost konstrukce C_Two je totiž natolik silná a odolná, že byl základ experimentálního prototypu použit celkem pětkrát pro různé scénáře nárazů. V tuto chvíli se již Rimac dostává do poslední fáze testování svého hypersportu.
Novinku C_Two představil Rimac minulý rok na autosalonu v Ženevě. Všem přitom spadla čelist z udávaných schopnosti elektrické střely. Výkon pohonného ústrojí se čtyřmi elektromotory (jeden pro každé kolo) má čítat 1408 kW (1914 koní), akcelerace na 100 km/h bude prý schopná za 1,85 vteřiny a maximálně auto dosáhne 415 km/h. To vše s dojezdem na jedno nabití 647 km (NEDC). Rimac plánuje sérii 150 kusů a hypersport má být rovněž schopný autonomní jízdy 4. úrovně.