Takto se bourá hypersport. Podívejte se na nárazové testy elektrického Rimacu C_Two

Pokud jste chtěli nahlédnout do zákulisí nárazových testů několikamilionového elektrického hypersportu, chorvatský Rimac vám přesně tyto záběry nyní přináší.

Podobné záběry již dříve ukazoval i švédský Koenigsegg. Málokdo si totiž uvědomuje, jak je pro malé automobilky produkující drahá hypersportovní auta nákladný a složitý proces homologace pro světové trhy a hlavně provádění nárazových testů. Jak se bourá s elektrických Rimacem C_Two tak nyní ukazuje právě chorvatský výrobce.

Jak vzniká hypersport Rimac? Ukáže vám to samotný zakladatel automobilky

Jak vzniká hypersport Rimac? Ukáže vám to samotný zakladatel automobilky

Rimac si samozřejmě nemůže dovolit zničit několik svých prototypů v ceně milionu euro. Reálným testům tedy předchází rozsáhlé a detailní počítačové simulace, zobrazující chování všech důležitých částí vozu a jeho materiálů při nejrůznějších typech nárazů. Až poté se provádí porovnání s reálnými výsledky, když Rimac pošle „proti zdi“ nejprve jen některé komponenty vozu, částečná šasi a nakonec kompletní auto.

A stejně jako Koenigsegg, i Rimac mohl v tomto případě využít možnosti opakovaného „zneužití“ jednoho karbonového monokoku. Pevnost konstrukce C_Two je totiž natolik silná a odolná, že byl základ experimentálního prototypu použit celkem pětkrát pro různé scénáře nárazů. V tuto chvíli se již Rimac dostává do poslední fáze testování svého hypersportu.

S vývojem nástupce Audi R8 mají pomoci Chorvati. Výsledek čekejme do čtyř let

S vývojem nástupce Audi R8 mají pomoci Chorvati. Výsledek čekejme do čtyř let

Novinku C_Two představil Rimac minulý rok na autosalonu v Ženevě. Všem přitom spadla čelist z udávaných schopnosti elektrické střely. Výkon pohonného ústrojí se čtyřmi elektromotory (jeden pro každé kolo) má čítat 1408 kW (1914 koní), akcelerace na 100 km/h bude prý schopná za 1,85 vteřiny a maximálně auto dosáhne 415 km/h. To vše s dojezdem na jedno nabití 647 km (NEDC). Rimac plánuje sérii 150 kusů a hypersport má být rovněž schopný autonomní jízdy 4. úrovně.

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků