Takto se bourá hypersport. Podívejte se na nárazové testy elektrického Rimacu C_Two

Pokud jste chtěli nahlédnout do zákulisí nárazových testů několikamilionového elektrického hypersportu, chorvatský Rimac vám přesně tyto záběry nyní přináší.

Podobné záběry již dříve ukazoval i švédský Koenigsegg. Málokdo si totiž uvědomuje, jak je pro malé automobilky produkující drahá hypersportovní auta nákladný a složitý proces homologace pro světové trhy a hlavně provádění nárazových testů. Jak se bourá s elektrických Rimacem C_Two tak nyní ukazuje právě chorvatský výrobce.

Jak vzniká hypersport Rimac? Ukáže vám to samotný zakladatel automobilky

Jak vzniká hypersport Rimac? Ukáže vám to samotný zakladatel automobilky

Rimac si samozřejmě nemůže dovolit zničit několik svých prototypů v ceně milionu euro. Reálným testům tedy předchází rozsáhlé a detailní počítačové simulace, zobrazující chování všech důležitých částí vozu a jeho materiálů při nejrůznějších typech nárazů. Až poté se provádí porovnání s reálnými výsledky, když Rimac pošle „proti zdi“ nejprve jen některé komponenty vozu, částečná šasi a nakonec kompletní auto.

A stejně jako Koenigsegg, i Rimac mohl v tomto případě využít možnosti opakovaného „zneužití“ jednoho karbonového monokoku. Pevnost konstrukce C_Two je totiž natolik silná a odolná, že byl základ experimentálního prototypu použit celkem pětkrát pro různé scénáře nárazů. V tuto chvíli se již Rimac dostává do poslední fáze testování svého hypersportu.

S vývojem nástupce Audi R8 mají pomoci Chorvati. Výsledek čekejme do čtyř let

S vývojem nástupce Audi R8 mají pomoci Chorvati. Výsledek čekejme do čtyř let

Novinku C_Two představil Rimac minulý rok na autosalonu v Ženevě. Všem přitom spadla čelist z udávaných schopnosti elektrické střely. Výkon pohonného ústrojí se čtyřmi elektromotory (jeden pro každé kolo) má čítat 1408 kW (1914 koní), akcelerace na 100 km/h bude prý schopná za 1,85 vteřiny a maximálně auto dosáhne 415 km/h. To vše s dojezdem na jedno nabití 647 km (NEDC). Rimac plánuje sérii 150 kusů a hypersport má být rovněž schopný autonomní jízdy 4. úrovně.

TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 31 příspěvků
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 72 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků