Italská karosárna Bertone patřila v sobě své největší slávy k nejlepším ve svém oboru. To ale bohužel ještě nezaručuje ničím neohrožený blahobyt. V uplynulých více než deseti letech se firma topila ve finančních problémech a v roce 2014 oficiálně vyhlásila bankrot.
Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy
Velká ztráta pro automobilový svět, vedle bezpočtu negativ je ale v celé této patálii možné vidět i jedno pozitivum. Depozitář situovaný poblíž Turína bude rozprodán v dražbě a lze očekávat, že se na světlo světa dostanou dosud ukryté koncepty.
Galerie: Favorit a další, jimž nepomohl ani design od Bertone či Pininfariny
Bertone měl v posledních letech své existence dost zakázek především z Číny, italsko-česká spojitost ale nese název Škoda Favorit. Nicméně to rozhodně nebyla jediná a poslední Škodovka, na jejímž designu slavná karosárna pracovala. Vyplývá to z fotografií, které na svých stránkách zveřejnil server Auto Classics.
První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes má 20 let a zvolna se stává klasikou
Mapují zapomenutá i nezapomenutá Bertoneho díla a spíše „omylem“ vyobrazují i skicu silně zakulaceného sedanu. Když tohle srovnáte s Favorotem či Felicií, zřejmě byste vůbec netipovali, že něco takového může nést logo Škoda. Jenže nese. V běžně dostupných pramenech jsme zatím více informací nedohledali, je ale dost dobře možné, že takto mohla vypadat první Octavia, kdyby značka neskončila pod křídly VW Group.
Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal
Tím nepříliš přesvědčivým tvrzením to ale skončit nemusí. Italská vládat totiž pověřila aukční síň Aste Bolaffi vedením prodeje málem zapomenutých klenotů, je tedy dost možné, že brzy budeme vědět více. Aukce startuje už na konci května. S touto hádankou nám ale můžete pomoci i vy sami v diskusi pod článkem!
Nejlepší velikonoční mazanec: Recept, podle kterého ho snadno zvládnete