Takto mají vypadat autonomní Peugeoty. Koncept bude v Ženevě

Peugeot v Ženevě představí koncept Instinct. Francouzi tak demonstrují budoucí designový jazyk a autonomní řízení. Zatím zveřejnili fotogalerii.

Model Instinct je shooting brake se čtyřmi sedadly, velikostí odpovídající hatchbacku 308. Peugeot chtěl vytvořit auto, které, slovy designéra Matthiase Hossana, "nevypadá jako UFO" a přibližuje technologie autonomního řízení široké veřejnosti.

Peugeot se chce od ostatních odlišit. "Vymyslet design auta se samočinným řízením je vzrušující výzva. Jde o to spojit protiklady, tedy aktivní řízení a autonomní režim, s jediným cílem: zachovat požitek z jízdy a vyvolat emoce. Peugeot Instinct Concept je první koncept autonomního vozu, který nijak neubírá na potěšení z jízdy," říká Gilles Vidal, šéfdesigner Peugeotu.

Zamračené světlomety, které postupně přecházejí do svislých pásů denních LED, či velká lakovaná maska - to jsou designové prvky, kterými by se měly inspirovat budoucí peugeoty, respektive jejich designéři.

O pohon se stará plug-in hybridní ústrojí s výkonem 300 koňských sil. K dipozici jsou čtyři režimy jízdy, dva klasické (Drive Boost nebo Drive Relax) a dva samočinné - Autonomous Sharp a Autonomous Soft.

Autonomní řízení Peugeot demonstruje poprvé právě na letošním ženevském autosalonu. "Vyšší level autonomního řízení chceme přivést skrz širokou paletu modelů kolem roku 2020," řekl minulý rok pro Autocar šéf značky Laurent Blanchent s tím, že  systém dokážou implementovat do dnešní platformy. V rámci nového DS 7 Crossback první verzi systému testují pod názvem DS Pilot.

Fotky bez maskování a další informace o DS 7: Nabídne autonomní řízení

Fotky bez maskování a další informace o DS 7: Nabídne autonomní řízení

Instinct však představuje ještě vyšší formu autonomního řízení, kterou chtějí Francouzi použít kolem roku 2025. PSA tak přímo cílí například na Volkswagen, který plánuje na podobné období své vozy řady I.D. se stejným zaměřením.

Se spojením elektrického pohonu a sportovních křivek si ve skupině PSA "hrají" již delší dobu. Vzpomeňme si na koncepty Citroën Survolt či DS E-Tense, kterým se Peugeot Instinct celkem podobá.

Můžeme jen odhadovat, jestli to něco znamená pro sériovou produkci, každopádně nové plug-in hybridní a elektrické modely Francouzi představí v roce 2019. Jako první budou ve značce DS.

Peugeot připravil elektrickou dodávku Partner také v osobní verzi

Peugeot připravil elektrickou dodávku Partner také v osobní verzi

U Peugeotu se soustředili také na dnes stěžejní propojení mobilního telefonu s autem. Ke spolupráci si vzali společnost Samsung, se kterou vyvinuli platformu Samsung Artik Cloud.

Instinct tak prý funguje v celkové symbióze s množstvím připojených zařízení a vytváří zcela nový přístup k mobilitě. Vůz využívá data, která se s ním uživatel rozhodne sdílet, a která pocházejí z chytrých telefonů, hodinek nebo systémů inteligentních budov.

Každodenní aktivity mají díky tomu probíhat plynule, bez přerušení. Auto se zapojuje do různých aktivit od ovládání funkcí v domě svého majitele, přes cestování, trávení volného času, až po práci.

Peugeot Instinct poprvé naživo uvidíme na autosalonu v Ženevě, kde prim v rámci skupiny PSA bude hrát SUV DS 7 Crossback. Mainstreamové značky se lvem, respektive dvojitým šípem ve znaku, se zřejmě spokojí se studiemi.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 30 020 km
Cena: 346 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2002
Stav: 121 483 km
Cena: 55 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 234 204 km
Cena: 60 000 Kč
Peugeot 508 2
Rok výroby: 2014
Stav: 146 081 km
Cena: 252 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 199 045 km
Cena: 26 000 Kč
Peugeot 407 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 141 524 km
Cena: 128 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků