Takto mají vypadat autonomní Peugeoty. Koncept bude v Ženevě

Peugeot v Ženevě představí koncept Instinct. Francouzi tak demonstrují budoucí designový jazyk a autonomní řízení. Zatím zveřejnili fotogalerii.

Model Instinct je shooting brake se čtyřmi sedadly, velikostí odpovídající hatchbacku 308. Peugeot chtěl vytvořit auto, které, slovy designéra Matthiase Hossana, "nevypadá jako UFO" a přibližuje technologie autonomního řízení široké veřejnosti.

Peugeot se chce od ostatních odlišit. "Vymyslet design auta se samočinným řízením je vzrušující výzva. Jde o to spojit protiklady, tedy aktivní řízení a autonomní režim, s jediným cílem: zachovat požitek z jízdy a vyvolat emoce. Peugeot Instinct Concept je první koncept autonomního vozu, který nijak neubírá na potěšení z jízdy," říká Gilles Vidal, šéfdesigner Peugeotu.

Zamračené světlomety, které postupně přecházejí do svislých pásů denních LED, či velká lakovaná maska - to jsou designové prvky, kterými by se měly inspirovat budoucí peugeoty, respektive jejich designéři.

O pohon se stará plug-in hybridní ústrojí s výkonem 300 koňských sil. K dipozici jsou čtyři režimy jízdy, dva klasické (Drive Boost nebo Drive Relax) a dva samočinné - Autonomous Sharp a Autonomous Soft.

Autonomní řízení Peugeot demonstruje poprvé právě na letošním ženevském autosalonu. "Vyšší level autonomního řízení chceme přivést skrz širokou paletu modelů kolem roku 2020," řekl minulý rok pro Autocar šéf značky Laurent Blanchent s tím, že  systém dokážou implementovat do dnešní platformy. V rámci nového DS 7 Crossback první verzi systému testují pod názvem DS Pilot.

Fotky bez maskování a další informace o DS 7: Nabídne autonomní řízení

Fotky bez maskování a další informace o DS 7: Nabídne autonomní řízení

Instinct však představuje ještě vyšší formu autonomního řízení, kterou chtějí Francouzi použít kolem roku 2025. PSA tak přímo cílí například na Volkswagen, který plánuje na podobné období své vozy řady I.D. se stejným zaměřením.

Se spojením elektrického pohonu a sportovních křivek si ve skupině PSA "hrají" již delší dobu. Vzpomeňme si na koncepty Citroën Survolt či DS E-Tense, kterým se Peugeot Instinct celkem podobá.

Můžeme jen odhadovat, jestli to něco znamená pro sériovou produkci, každopádně nové plug-in hybridní a elektrické modely Francouzi představí v roce 2019. Jako první budou ve značce DS.

Peugeot připravil elektrickou dodávku Partner také v osobní verzi

Peugeot připravil elektrickou dodávku Partner také v osobní verzi

U Peugeotu se soustředili také na dnes stěžejní propojení mobilního telefonu s autem. Ke spolupráci si vzali společnost Samsung, se kterou vyvinuli platformu Samsung Artik Cloud.

Instinct tak prý funguje v celkové symbióze s množstvím připojených zařízení a vytváří zcela nový přístup k mobilitě. Vůz využívá data, která se s ním uživatel rozhodne sdílet, a která pocházejí z chytrých telefonů, hodinek nebo systémů inteligentních budov.

Každodenní aktivity mají díky tomu probíhat plynule, bez přerušení. Auto se zapojuje do různých aktivit od ovládání funkcí v domě svého majitele, přes cestování, trávení volného času, až po práci.

Peugeot Instinct poprvé naživo uvidíme na autosalonu v Ženevě, kde prim v rámci skupiny PSA bude hrát SUV DS 7 Crossback. Mainstreamové značky se lvem, respektive dvojitým šípem ve znaku, se zřejmě spokojí se studiemi.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků