Takto dostává pneumatika druhý život. Vznik protektoru na videu

Řadě motoristů stále ještě připadá zbytečné vyhazovat pneumatiku jen proto, že již nemá dostatečně hluboký vzorek. Výroba protektoru však vůbec není jednoduchá.
Takto dostává pneumatika druhý život. Vznik protektoru na videu

I v České republice existuje řada výrobců protektorovaných pneumatik. Hlavní surovinou pro jejich výrobu je pochopitelně ojetý plášť.

Celý proces začíná důkladnou kontrolou. Následně pracovník odstraní ze vzorku uvízlé kamínky, nečistoty či zapíchnuté hřebíky nebo vruty. Stejně důkladně je třeba prověřit také stav pneumatiky na jejích bočnicích a uvnitř.

Případné defekty pomůže odhalit také speciální skener. Když se nezjistí žádný zásadní problém, který by mohl mít následně vliv na bezpečnost jízdy, přistupuje se k dalšímu kroku. Tím je broušení zbytků starého běhounu.

Letní pneumatiky 2017: Známe dvacet nejlepších na trhu

Letní pneumatiky 2017: Známe dvacet nejlepších na trhu

Když se zacelí všechny nerovnosti, můžou se na kostru nabalit nové vrstvy běhounu. Následuje zabalení pneumatiky do speciálního obalu a vulkanizace. Při ní se nové vrstvy propojí se zbytkem původní pneumatiky.

Poslední fází je samozřejmě výstupní kontrola. Pak se již jen namontuje na příslušný ráfek a může na autě sloužit další desítky tisíc kilometrů.

 

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků