Řadě motoristů stále ještě připadá zbytečné vyhazovat pneumatiku jen proto, že již nemá dostatečně hluboký vzorek. Výroba protektoru však vůbec není jednoduchá.
I v České republice existuje řada výrobců protektorovaných pneumatik. Hlavní surovinou pro jejich výrobu je pochopitelně ojetý plášť.
Celý proces začíná důkladnou kontrolou. Následně pracovník odstraní ze vzorku uvízlé kamínky, nečistoty či zapíchnuté hřebíky nebo vruty. Stejně důkladně je třeba prověřit také stav pneumatiky na jejích bočnicích a uvnitř.
Případné defekty pomůže odhalit také speciální skener. Když se nezjistí žádný zásadní problém, který by mohl mít následně vliv na bezpečnost jízdy, přistupuje se k dalšímu kroku. Tím je broušení zbytků starého běhounu.
Když se zacelí všechny nerovnosti, můžou se na kostru nabalit nové vrstvy běhounu. Následuje zabalení pneumatiky do speciálního obalu a vulkanizace. Při ní se nové vrstvy propojí se zbytkem původní pneumatiky.
Poslední fází je samozřejmě výstupní kontrola. Pak se již jen namontuje na příslušný ráfek a může na autě sloužit další desítky tisíc kilometrů.