Takto dostává pneumatika druhý život. Vznik protektoru na videu

Řadě motoristů stále ještě připadá zbytečné vyhazovat pneumatiku jen proto, že již nemá dostatečně hluboký vzorek. Výroba protektoru však vůbec není jednoduchá.
Takto dostává pneumatika druhý život. Vznik protektoru na videu

I v České republice existuje řada výrobců protektorovaných pneumatik. Hlavní surovinou pro jejich výrobu je pochopitelně ojetý plášť.

Celý proces začíná důkladnou kontrolou. Následně pracovník odstraní ze vzorku uvízlé kamínky, nečistoty či zapíchnuté hřebíky nebo vruty. Stejně důkladně je třeba prověřit také stav pneumatiky na jejích bočnicích a uvnitř.

Případné defekty pomůže odhalit také speciální skener. Když se nezjistí žádný zásadní problém, který by mohl mít následně vliv na bezpečnost jízdy, přistupuje se k dalšímu kroku. Tím je broušení zbytků starého běhounu.

Letní pneumatiky 2017: Známe dvacet nejlepších na trhu

Letní pneumatiky 2017: Známe dvacet nejlepších na trhu

Když se zacelí všechny nerovnosti, můžou se na kostru nabalit nové vrstvy běhounu. Následuje zabalení pneumatiky do speciálního obalu a vulkanizace. Při ní se nové vrstvy propojí se zbytkem původní pneumatiky.

Poslední fází je samozřejmě výstupní kontrola. Pak se již jen namontuje na příslušný ráfek a může na autě sloužit další desítky tisíc kilometrů.

 

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 60 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků