Takto dostává pneumatika druhý život. Vznik protektoru na videu

Řadě motoristů stále ještě připadá zbytečné vyhazovat pneumatiku jen proto, že již nemá dostatečně hluboký vzorek. Výroba protektoru však vůbec není jednoduchá.
Takto dostává pneumatika druhý život. Vznik protektoru na videu

I v České republice existuje řada výrobců protektorovaných pneumatik. Hlavní surovinou pro jejich výrobu je pochopitelně ojetý plášť.

Celý proces začíná důkladnou kontrolou. Následně pracovník odstraní ze vzorku uvízlé kamínky, nečistoty či zapíchnuté hřebíky nebo vruty. Stejně důkladně je třeba prověřit také stav pneumatiky na jejích bočnicích a uvnitř.

Případné defekty pomůže odhalit také speciální skener. Když se nezjistí žádný zásadní problém, který by mohl mít následně vliv na bezpečnost jízdy, přistupuje se k dalšímu kroku. Tím je broušení zbytků starého běhounu.

Letní pneumatiky 2017: Známe dvacet nejlepších na trhu

Letní pneumatiky 2017: Známe dvacet nejlepších na trhu

Když se zacelí všechny nerovnosti, můžou se na kostru nabalit nové vrstvy běhounu. Následuje zabalení pneumatiky do speciálního obalu a vulkanizace. Při ní se nové vrstvy propojí se zbytkem původní pneumatiky.

Poslední fází je samozřejmě výstupní kontrola. Pak se již jen namontuje na příslušný ráfek a může na autě sloužit další desítky tisíc kilometrů.

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků