Zvenku jde o tradiční vzezření základních škodovek, uvnitř si ale levná Octavia podstatně zvyšuje úroveň komfortu i bezpečnosti.
Ceník modernizované Škody Octavia se už plní do takřka kompletní podoby. Souběžně s uvedením vrcholné sportovní varianty RS zavádí mladoboleslavská značka do nabídky i novou specifikaci z opačného cenového spektra – zcela základní úroveň Essence, která se neomezuje pouze na jedinou motorizaci a oproti minulosti je zase vybavenější. Na druhou stranu ale také o něco dražší.
Startovní cenovka českého bestselleru je tedy nyní 569.900 Kč, a to ve spojení se čtyřválcem 1,5 TSI (85 kW/116 k) a manuální šestistupňovou převodovkou. Základní výbavu Essence je nicméně možné kombinovat i s výkonnějším 1,5 TSI (110 kW/150 k) od 619.900 Kč. Volitelný sedmistupňový automat DSG je příplatkem 50.000 Kč a navíc pracuje s mild-hybridními konfiguracemi těchto patnáctistovek.
S možným turbodieselem 2,0 TDI (85 kW/116 k) začíná Octavia Essence od 619.900 Kč, výhradně je ovšem vybavená manuální převodovkou, zatímco silnější 2,0 TDI (110 kW/150 k) od 719.900 Kč je spojeno pouze s automatem DSG. Samozřejmostí je pro výbavu Essence v kombinaci se všemi zmíněnými motorizacemi také karosářská varianta Combi, která cenovky posune tradičně o dalších 40.000 Kč.
Zřejmě nepřekvapí, že ve srovnání s minulostí nový základ opět posunuje startovní cenovku modelové řady Octavia. Před čtyřmi lety začínala čtvrtá generace Škody Octavia s cenou nejnižší výbavy Active od 493.900 Kč s obdobně výkonným tříválcem 1.0 TSI (81 kW/110 k). Ostatně i s výkonnějším 1.5 TSI (110 kW/150 k) vyšel tehdy základ na levnějších 543.900 Kč.
Nutno ale dodat, že základní výbavu současně nejlevnější Octavie značka mezitím rozšířila v těch nejdůležitějších oblastech. Essence nyní nabízí automatickou dvouzónovou klimatizaci (dříve manuální), digitální multifunkční přístrojový štít (Octavia Active měla ještě analogové budíky), větší 10palcový infotainment (ač v této úrovni bez bezdrátového zrcadlení telefonu), multifunkční kožený volant (v Active zcela bez tlačítek), zadní parkovací senzory (dříve bez senzorů) nebo osm airbagů včetně středového a kolenního u řidiče, namísto dřívějších sedmi.
Dále jsou součástí výbavy Essence taky přední výškově nastavitelná sedadla s bederními opěrkami, dešťový a světelný senzor, LED světlomety s denním svícením, Front Assist s nouzovým brzděním, detekcí chodců i cyklistů a asistencí při průjezdu křižovatkou, tempomat s omezovačem rychlosti, asistenti rozpoznávání dopravních značek, udržování jízdního pruhu nebo hlídání pozornosti řidiče.
Po stránce vzhledu se nicméně Octavia Essence drží zajetých kolejí nejlevnější úrovně. Typickou „základovku“ škodovek, tedy modrou barvu karoserie Energy a 16palcové ocelové disky s poklicemi, najdete ve standardní výbavě i tentokrát. Interiér s látkou čalouněnými sedačkami pak ničím neoslní, určitý kontrast tmavé kabině však zajistí světle zbarvený dekorační panel palubní desky.
K ceníku modernizované čtvrté generace Škody Octavia lze nakonec dodat, že jediná varianta, která pro tuto chvíli v nabídce chybí, je očekávaná čtyřkolka – konkrétně motorizace 2,0 TSI (150 kW/204 k) s převodovkou DSG a pohonem 4x4. Tuto verzi uvede automobilka do prodeje až během příštího roku, cenovku zatím neznáme.
Škoda Octavia 2024: České ceny |
|
|
|
Motorizace |
Essence |
Selection |
Top Selection |
Exclusive Selection |
Sportline |
RS |
1,5 TSI (85 kW, 6M, 4x2) |
569.900 Kč |
629.900 Kč |
699.900 Kč |
- |
- |
- |
1,5 TSI mHEV (85 kW, 7DSG, 4x2) |
619.900 Kč |
679.900 Kč |
749.900 Kč |
- |
- |
- |
1,5 TSI (110 kW, 6M, 4x2) |
619.900 Kč |
679.900 Kč |
749.900 Kč |
849.900 Kč |
799.900 Kč |
- |
1,5 TSI mHEV (110 kW, 7DSG, 4x2) |
669.900 Kč |
729.900 Kč |
799.900 Kč |
899.900 Kč |
849.900 Kč |
- |
2,0 TSI (195 kW, 7DSG, 4x2) |
- |
- |
- |
- |
- |
1.059.900 Kč |
2,0 TDI (85 kW, 6M, 4x2) |
619.900 Kč |
679.900 Kč |
749.900 Kč |
- |
- |
- |
2,0 TDI (110 kW, 6M, 4x2) |
719.900 Kč |
779.900 Kč |
849.900 Kč |
949.900 Kč |
899.900 Kč |
- |
Motorizace 2,0 TSI (150 kW, 7DSG, 4x4) dorazí na trh v roce 2025. |
Karoserie Combi je u všech motorizací příplatkem 40.000 Kč. |