Takto by mohla vypadat Škoda Fabia RS. Nápad však má vážnou trhlinu

Grafik X-Tomi vyvěsil na internet svou představu o Škodě Fabia RS po modernizaci. Co na ni říkáte?

Modernizace nových či výrazněji přepracovaných vozů dávají nezávislým grafikům podklady k práci na projektech, které by v budoucnosti mohly vzniknout. Známý grafik X-Tomi jich „nakreslil“ už stovky, většinou se však jedná o pouhé nápady, už od začátku navrhované s vědomím, že se nic takového na silnice nedostane.

Stejný případ je i modernizovaná Škoda Fabia ve sportovní verzi RS. Grafik se nepouštěl do žádných větších akcí, zkrátka jenom „namontoval“ nárazník a kola z Octavie RS na menší model. Jedno se ale musí nechat – výsledek vypadá fakt dobře.

Škoda Fabia edition R5 naživo: Toto je nejrychlejší trojková Fabia!

Škoda Fabia edition R5 naživo: Toto je nejrychlejší trojková Fabia!

Ostřejšímu stylu více sluší i úzké světlomety napojené na černou masku chladiče, dost pomohlo i černé zbarvení střechy včetně sloupků A karoserie. Škoda jen, že chybí návrh zadní části, kde bychom se ale pravděpodobně dočkali pouze kontrastního difuzoru a možná i viditelné koncovky výfuku.

Kdyby Škoda Fabia RS skutečně vznikla, mohl by ji, stejně jako u Pola GTI, pohánět dvoulitrový čtyřválec TSI s výkonem okolo 147 kW (200 koní). Jenže vzhledem k tomu, že se nepočítá ani s další generací Seatu Ibiza Cupra, zůstane Polo GTI jediným malým ostrým zástupcem koncernu Volkswagen.

Škoda Fabia edition R5 má českou cenu! Je vyšší, než jsme předpokládali

Škoda Fabia edition R5 má českou cenu! Je vyšší, než jsme předpokládali

Aktuálně nejsportovnější a nejrychlejší Fabia třetí generace využívá skromnější techniku. Verzi edition R5, které vznikne 1300 kusů, z nichž 200 bude určeno pro český trh, totiž pohání čtrnáctistovka TSI s výkonem 92 kW (125 koní) a točivým momentem 200 N.m. Vůz už má i českou cenu (474.900 korun) a jedinou danou výbavu. Dlužno říci, že docela bohatou. Tu lze rozšířit pouze o záruku Mobilita Plus a předplacené servisní balíčky.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků