Takhle zrychluje Honda Civic Type R z klidu na 283 km/h

Nová generace ostrého Civicu má udávanou maximální rychlost 272 km/h. A protože tachometry vždycky trochu přeměřují, mohou se na nich objevit i daleko vyšší čísla.
Takhle zrychluje Honda Civic Type R z klidu na 283 km/h

Zatímco minulá generace Hondy Civic Type R dorazila na trhu až s koncem životního cyklu běžné verze, ta současná se ukázala nedlouho po nástupu „civilnějších“ verzí do prodeje. Vývojáři totiž se současným ostrým provedením počítali od samotného začátku, navíc předchůdce doznal tak velký pokrok, že se toho po motorové stránce vlastně tolik nezměnilo.

Honda Civic Type R je ve světě ostrých hatchbacků považována za jednoho z řidičtěji zaměřených hráčů. Stejně jako Ford Focus RS kašle na omezovač rychlosti v obligátních 250 km/h a umí se rozlétnout až na 272 km/h. I kdyby tedy například Golf R se čtyřkolkou nakrásně chtěl, Type R mu stejně na dlouhé trati ujede, protože se zkrátka umí více rozlétnout.

Nejrychlejší předokolkou na Nordschleife už není Golf, ale Honda Civic Type-R!

Nejrychlejší předokolkou na Nordschleife už není Golf, ale Honda Civic Type-R!

Abyste mohli maximální rychlost zaznamenat, potřebujete hodně dlouhou rovinku a hlavně nulový provoz. Zkrátka podmínky, jaké panovaly během natáčení přiloženého videa. Jako lokace posloužil německý autobahn a na přístrojovém štítu se však nakonec ukázalo číslo 283 km/h, protože tachometr vždycky trochu přeměřuje.

Dvoustovka byla dosažena za méně než dvacet sekund, a to mělo řazení řidiče ještě jisté rezervy. Ona to taky není úplně sranda. Nad zhruba 230 km/h už ale rychlost stoupá citelně volněji. Nejvyšší mety vůz dosáhnul zhruba za minutu.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků