Takhle zrychluje Honda Civic Type R z klidu na 283 km/h

Nová generace ostrého Civicu má udávanou maximální rychlost 272 km/h. A protože tachometry vždycky trochu přeměřují, mohou se na nich objevit i daleko vyšší čísla.
Takhle zrychluje Honda Civic Type R z klidu na 283 km/h

Zatímco minulá generace Hondy Civic Type R dorazila na trhu až s koncem životního cyklu běžné verze, ta současná se ukázala nedlouho po nástupu „civilnějších“ verzí do prodeje. Vývojáři totiž se současným ostrým provedením počítali od samotného začátku, navíc předchůdce doznal tak velký pokrok, že se toho po motorové stránce vlastně tolik nezměnilo.

Honda Civic Type R je ve světě ostrých hatchbacků považována za jednoho z řidičtěji zaměřených hráčů. Stejně jako Ford Focus RS kašle na omezovač rychlosti v obligátních 250 km/h a umí se rozlétnout až na 272 km/h. I kdyby tedy například Golf R se čtyřkolkou nakrásně chtěl, Type R mu stejně na dlouhé trati ujede, protože se zkrátka umí více rozlétnout.

Nejrychlejší předokolkou na Nordschleife už není Golf, ale Honda Civic Type-R!

Nejrychlejší předokolkou na Nordschleife už není Golf, ale Honda Civic Type-R!

Abyste mohli maximální rychlost zaznamenat, potřebujete hodně dlouhou rovinku a hlavně nulový provoz. Zkrátka podmínky, jaké panovaly během natáčení přiloženého videa. Jako lokace posloužil německý autobahn a na přístrojovém štítu se však nakonec ukázalo číslo 283 km/h, protože tachometr vždycky trochu přeměřuje.

Dvoustovka byla dosažena za méně než dvacet sekund, a to mělo řazení řidiče ještě jisté rezervy. Ona to taky není úplně sranda. Nad zhruba 230 km/h už ale rychlost stoupá citelně volněji. Nejvyšší mety vůz dosáhnul zhruba za minutu.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků