Takhle zrychluje Honda Civic Type R z klidu na 283 km/h

Nová generace ostrého Civicu má udávanou maximální rychlost 272 km/h. A protože tachometry vždycky trochu přeměřují, mohou se na nich objevit i daleko vyšší čísla.
Takhle zrychluje Honda Civic Type R z klidu na 283 km/h

Zatímco minulá generace Hondy Civic Type R dorazila na trhu až s koncem životního cyklu běžné verze, ta současná se ukázala nedlouho po nástupu „civilnějších“ verzí do prodeje. Vývojáři totiž se současným ostrým provedením počítali od samotného začátku, navíc předchůdce doznal tak velký pokrok, že se toho po motorové stránce vlastně tolik nezměnilo.

Honda Civic Type R je ve světě ostrých hatchbacků považována za jednoho z řidičtěji zaměřených hráčů. Stejně jako Ford Focus RS kašle na omezovač rychlosti v obligátních 250 km/h a umí se rozlétnout až na 272 km/h. I kdyby tedy například Golf R se čtyřkolkou nakrásně chtěl, Type R mu stejně na dlouhé trati ujede, protože se zkrátka umí více rozlétnout.

Nejrychlejší předokolkou na Nordschleife už není Golf, ale Honda Civic Type-R!

Nejrychlejší předokolkou na Nordschleife už není Golf, ale Honda Civic Type-R!

Abyste mohli maximální rychlost zaznamenat, potřebujete hodně dlouhou rovinku a hlavně nulový provoz. Zkrátka podmínky, jaké panovaly během natáčení přiloženého videa. Jako lokace posloužil německý autobahn a na přístrojovém štítu se však nakonec ukázalo číslo 283 km/h, protože tachometr vždycky trochu přeměřuje.

Dvoustovka byla dosažena za méně než dvacet sekund, a to mělo řazení řidiče ještě jisté rezervy. Ona to taky není úplně sranda. Nad zhruba 230 km/h už ale rychlost stoupá citelně volněji. Nejvyšší mety vůz dosáhnul zhruba za minutu.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků