Takhle zrychluje Honda Civic Type R z klidu na 283 km/h

Nová generace ostrého Civicu má udávanou maximální rychlost 272 km/h. A protože tachometry vždycky trochu přeměřují, mohou se na nich objevit i daleko vyšší čísla.
Takhle zrychluje Honda Civic Type R z klidu na 283 km/h

Zatímco minulá generace Hondy Civic Type R dorazila na trhu až s koncem životního cyklu běžné verze, ta současná se ukázala nedlouho po nástupu „civilnějších“ verzí do prodeje. Vývojáři totiž se současným ostrým provedením počítali od samotného začátku, navíc předchůdce doznal tak velký pokrok, že se toho po motorové stránce vlastně tolik nezměnilo.

Honda Civic Type R je ve světě ostrých hatchbacků považována za jednoho z řidičtěji zaměřených hráčů. Stejně jako Ford Focus RS kašle na omezovač rychlosti v obligátních 250 km/h a umí se rozlétnout až na 272 km/h. I kdyby tedy například Golf R se čtyřkolkou nakrásně chtěl, Type R mu stejně na dlouhé trati ujede, protože se zkrátka umí více rozlétnout.

Nejrychlejší předokolkou na Nordschleife už není Golf, ale Honda Civic Type-R!

Nejrychlejší předokolkou na Nordschleife už není Golf, ale Honda Civic Type-R!

Abyste mohli maximální rychlost zaznamenat, potřebujete hodně dlouhou rovinku a hlavně nulový provoz. Zkrátka podmínky, jaké panovaly během natáčení přiloženého videa. Jako lokace posloužil německý autobahn a na přístrojovém štítu se však nakonec ukázalo číslo 283 km/h, protože tachometr vždycky trochu přeměřuje.

Dvoustovka byla dosažena za méně než dvacet sekund, a to mělo řazení řidiče ještě jisté rezervy. Ona to taky není úplně sranda. Nad zhruba 230 km/h už ale rychlost stoupá citelně volněji. Nejvyšší mety vůz dosáhnul zhruba za minutu.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 93 příspěvků