Takhle se propaguje systém pohonu všech kol! Nissan obul sedanu Altima pásy

Svůj nový sedan Altima s pohonem všech kol propaguje Nissan v Kanadě docela zajímavým způsobem. Místo kol mu totiž nasadil pásy.

Kanadské zastoupení Nissanu vkládá do tamního sedanu Altima s nově dostupným pohonem všech kol velké naděje. Aby přitom na novinku strhlo pozornost, ve spolupráci s tamní dílnou Motorsports In Action (MIA) nyní představuje speciální projekt monstrózní varianty Altima-te AWD, která se určitě sněhu nezalekne.

Zajímavá stavba se ukáže na autosalonu v Montrealu a jedná se o podobnou myšlenku, kterou Nissan dříve představil na upraveném X-Trailu s názvem Rogue Warrior. Stejně jako SUV tak dostal i sedan pásový systém místo svých kol. U nich však změny na autě nekončí.

Nissan Leaf e+ už má české ceny. Pod milion nejde, i tak si musíte pospíšit

Nissan Leaf e+ už má české ceny. Pod milion nejde, i tak si musíte pospíšit

Aby pásové adaptéry o délce 1220 mm a šířce 380 mm alespoň částečně zapadly do proporcí Altimy, karoserie byla rozšířena dodatečnými 180 mm blatníky. Bodykit je přitom zahlazen do původních dílů kastle, nejde tak o žádné ledabyle našroubované díly. Výroba nových blatníku podle Nissanu zabrala 150 hodin práce.

Ve výsledku tak již poměrně zamračená Altima vypadá ještě agresivněji. K montáží pásu bylo ještě potřeba zvýšit podvozek o dalších 50 mm a vůz samozřejmě používá zcela odlišnou geometrii vůči původnímu nastavení. Na pohonu všech kol pak Nissan nic neměnil. U Altimy pro kanadský trh je mimochodem dostupný ve standardní výbavě.

Nissan Juke jako sněžný skútr? V Japonsku se asi zbláznili

Nissan Juke jako sněžný skútr? V Japonsku se asi zbláznili

Se systémem je nicméně výhradně spojena motorizace 2,5litrového benzinového čtyřválce o výkonu 135 kW (184 koní) a točivém momentu 241 N.m. S výkonnějším přeplňovaným dvoulitrem a hodnotami 185 kW (251 koní) a 369 N.m překvapivě dostupný není. Na videu níže však speciálu Altima-te AWD očividně síla zrovna neschází.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků