Také VW T1 s motorem Porsche o výkonu 530 k je u Wörthersee k vidění

Jestli se chystáte k Wörthersee, pak se samozřejmě můžete těšit i na jiné speciály, než jaké oficiáně připravily značky spadající pod koncern Volkswagen. Jedním z dalších hodně zajímavých exemplářů je Volkswagen T1 z roku 1962. Pěkný veterán? Nikoliv, tohle auto má techniku Porsche a výkon 530 koní.

Škoda Fabia R5 Combi, R5 a FUNster se předvádí u Wörthersee [fotogalerie]

Škoda Fabia R5 Combi, R5 a FUNster se předvádí u Wörthersee [fotogalerie]

Na pohled celkem vkusně upravený Volkswagen T1 ukrývá motor o objemu 3,6 litru s parametry 390 kW (530 k) a 757 Nm. Jde o vzduchem chlazenou a dvakrát přeplňovanou jednotku z Porsche 993 Turbo. Mechanická převodovka pro změnu pochází z 996 GT3, brzdy pak opět mají původ u 993 Turbo.

U Volkswagenu mají napečeno. Automobilka koupila perníkové T1

U Volkswagenu mají napečeno. Automobilka koupila perníkové T1

Díky řadě opatření se podařilo snížit také hmotnost, takže tento Volkswagen váží zhruba 1,5 tuny. Auto stojí na osmnáctipalcových kolech BBS s pneumatikami o rozměru 235/35 vpředu a 285/30 vzadu. Maximální rychlost činí 230 km/h. Stavba vozu zabrala šest let.   

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků