Také VW T1 s motorem Porsche o výkonu 530 k je u Wörthersee k vidění

Jestli se chystáte k Wörthersee, pak se samozřejmě můžete těšit i na jiné speciály, než jaké oficiáně připravily značky spadající pod koncern Volkswagen. Jedním z dalších hodně zajímavých exemplářů je Volkswagen T1 z roku 1962. Pěkný veterán? Nikoliv, tohle auto má techniku Porsche a výkon 530 koní.

Škoda Fabia R5 Combi, R5 a FUNster se předvádí u Wörthersee [fotogalerie]

Škoda Fabia R5 Combi, R5 a FUNster se předvádí u Wörthersee [fotogalerie]

Na pohled celkem vkusně upravený Volkswagen T1 ukrývá motor o objemu 3,6 litru s parametry 390 kW (530 k) a 757 Nm. Jde o vzduchem chlazenou a dvakrát přeplňovanou jednotku z Porsche 993 Turbo. Mechanická převodovka pro změnu pochází z 996 GT3, brzdy pak opět mají původ u 993 Turbo.

U Volkswagenu mají napečeno. Automobilka koupila perníkové T1

U Volkswagenu mají napečeno. Automobilka koupila perníkové T1

Díky řadě opatření se podařilo snížit také hmotnost, takže tento Volkswagen váží zhruba 1,5 tuny. Auto stojí na osmnáctipalcových kolech BBS s pneumatikami o rozměru 235/35 vpředu a 285/30 vzadu. Maximální rychlost činí 230 km/h. Stavba vozu zabrala šest let.   

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků