Také Volkswagen má v L.A. vodíkový koncept – Golf HyMotion

Také Volkswagen má v L.A. vodíkový koncept – Golf HyMotion

Zamrzelo vás, že VW nepředkládá technologii palivových článků i v dostupnějším podání než A7 Sportback h-tron quattro? Bez obav, mateřská značka koncernu přivezla do Los Angeles svůj vlastní vodíkový koncept.

Volkswagen Golf SportWagen HyMotion vypadá jako běžný Golf Variant, poháněn je však 100kW elektromotorem napájeným elektřinou z lithium-iontové baterie o hmotnosti 57 kg, uložené pod podlahou zavazadlového prostoru. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen v L.A. předvedl, že platforma MQB umožňuje i zástavbu palivových článků

Výrobu hnací síly zajišťují tři stovky palivových článků, v nichž se chemická energie vodíku přeměňuje elektromechanickou reakcí na energii elektrickou. Vodík je uložen ve čtyřech karbonových nádržích, které dohromady zajišťují vozu dojezd 500 km. Samozřejmě za předpokladu, že nebudete pořád dokola zkoušet maximální zrychlení 0-100 km/h, které Golf HyMotion podle oficiálních údajů zvládá na rovných 10 sekund.

Volkswagen již pojízdná auta na vodík má, přestože v běžném prodeji nejsou. V Kalifornii automobilka testuje flotilu Passatů HyMotion.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků