Také Volkswagen má v L.A. vodíkový koncept – Golf HyMotion

Také Volkswagen má v L.A. vodíkový koncept – Golf HyMotion

Zamrzelo vás, že VW nepředkládá technologii palivových článků i v dostupnějším podání než A7 Sportback h-tron quattro? Bez obav, mateřská značka koncernu přivezla do Los Angeles svůj vlastní vodíkový koncept.

Volkswagen Golf SportWagen HyMotion vypadá jako běžný Golf Variant, poháněn je však 100kW elektromotorem napájeným elektřinou z lithium-iontové baterie o hmotnosti 57 kg, uložené pod podlahou zavazadlového prostoru. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen v L.A. předvedl, že platforma MQB umožňuje i zástavbu palivových článků

Výrobu hnací síly zajišťují tři stovky palivových článků, v nichž se chemická energie vodíku přeměňuje elektromechanickou reakcí na energii elektrickou. Vodík je uložen ve čtyřech karbonových nádržích, které dohromady zajišťují vozu dojezd 500 km. Samozřejmě za předpokladu, že nebudete pořád dokola zkoušet maximální zrychlení 0-100 km/h, které Golf HyMotion podle oficiálních údajů zvládá na rovných 10 sekund.

Volkswagen již pojízdná auta na vodík má, přestože v běžném prodeji nejsou. V Kalifornii automobilka testuje flotilu Passatů HyMotion.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků