Také u PSA budou propouštět

Také u PSA budou propouštět

Centrální podniková rada skupiny Peugeot Citroën Automobiles svolává na 2. prosince 2008 mimořádné zasedání, které se bude konat za účelem přezkoumání plánu na snížení počtu pracovních míst na základě dobrovolných odchodů. Plán se týká snížení počtu zaměstnanců na všech pracovištích a ve všech vedoucích orgánech skupiny. Půjde celkem o 2 700 zaměstnanců společnosti, mezi které budou patřit zejména odborní dělníci, úředníci, technici, kontroloři a vedoucí pracovníci. Plán předložený centrální podnikové radě bude zahrnovat především opatření k urychlení odchodů, ke kterým by mělo dojít v nadcházejících měsících nebo letech: řádné odchody do penze, vytváření podniků, odborné projekty v rámci rekvalifikací.

Tento plán se zavádí v souvislosti s finanční a průmyslovou krizí, která se týká celého hospodářství a která způsobila na hlavních evropských trzích prudké snížení objemů prodejů, zejména ve 3. a 4. čtvrtletí roku 2008 (přibližně o 17 % ve 4. čtvrtletí). Recese má přitom pokračovat i v roce 2009 (prognóza snížení nejméně o 10 %). Skupina by měla takto snížit počet zaměstnanců, aniž by bylo nutné uchýlit se ke kolektivní smlouvě o propouštění nebo k odeslání zaměstnanců do předčasného důchodu.

Pokud jde o továrnu v Rennes, vývoj poptávky spotřebitelů vede k výraznému snížení trhu se sedany ve středním a vyšším segmentu, ve prospěch vozů z nižších segmentů. Tato situace se projevuje nedostatečným využitím výrobní kapacity továrny v Rennes, která se specializuje na výrobu vozů těchto segmentů. Pokles zde představuje více než 20 %. V důsledku toho je nutné přesunout přibližně 900 odborných dělníků z této továrny na pracoviště vyrábějící vozy nižších segmentů. Jde o továrny v Sochaux, Mulhouse, Aulnay a Poissy nebo na jiná pracoviště skupiny.

Navíc by se kvůli snížení objemů továrny v Rennes a nutnosti omezit organizační náklady mohla 850 odborných dělníků, úředníků, techniků, kontrolorů i vedoucích pracovníků týkat opatření vedoucí k dobrovolnému odchodu. Stejná opatření by se nabídla i dělníkům, kteří by se nemohli přesunout na jiná pracoviště.

Budoucnost továrny v Rennes není nikterak zpochybněna. Vyrábí novou C5, která byla uvedena na trh v roce 2008. Na konec roku 2010 je navíc plánováno spuštění výroby nového vozu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2003
Stav: 154 444 km
Cena: 65 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2002
Stav: 121 502 km
Cena: 58 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 234 204 km
Cena: 60 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2001
Stav: 114 345 km
Cena: 42 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 99 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků