Také Toyota chystá výrobu levného vozu

19 komentářů

mrk
24. ledna • 22:17

autora prveho prispevku hore som pochopil ako keby si z clanku myslel ze Toyota meni orientaciu na low cost auta ktorymi sa budu snazit zaplavit trh a uspokojit nespokojnu prijmovu skupinu na Slovensku. 3-[ bohuzial asi vas sklamem mojim nazorom ze existujeme aj my ludia co si kupime auto s cenou nad 1mil czk kazde 2 roky. Nie je nas malo, nezalezi nam na spotrebe a poistke a to z viacerych dovodov. Chceme sa prepravovat bezpecne. Prepravujeme sa takmer 100tis km rocne. Sucastou nasho obchodneho uspechu je nas image a pod. B-]

Joz
25. ledna • 9:45

Fandim vsetkym milionarom, ktori si svoje miliony zarobili zarobili čestnou pracou.
Mam vsak dost velku obavu, ze minimalne polovica milionarov k svojmu majetku prislo nečestne - bud nevyplacanim adekvatnej a slusnej mzdy spominanej nizsej prijmovej skupine, privatizaciou byvaleho spolocneho majetku za poddimenzovanu cenu, politickym dosadenim na rozne funkcie, korupciou a pod. :-/:-/

drgi
25. ledna • 12:04

pokial im to nikto nedokaze, konkretne policia a sudy, tak su nevinni.

gulecnik
25. ledna • 2:37

a my milionari este mame aj cas sem vypisovat :-D

mrk
25. ledna • 16:08

gulecnik, vidim ze si nepochopil (zrejme nedopatrenim) cely moj prispevok ale skus sa zamysliet napriklad len nad 1 bodom a to 100.000 km rocne. Vies si predstavit co taky nabeh km obnasa? Ak si to predstavis v reale tak ti je asi jasne ze robit to na Fabii alebo Stile alebo comkolvek z tej triedy by bola odvaha.

Ráďa
24. ledna • 19:53

To můj Moskvič taky slouží dobře a má minimum technologií. Jsem říkal, to je nadčasové auto. A výkonově HTP strčím z vysoka do kapsy. Jojo není nad to mít mnoho a mnoho let auto, co vám po čase začnou všichni kopírovat:-D

Joz
25. ledna • 9:37

Moskvice boli vzdy velmi silne auta. :-)) Len neviem preco ich predbiehali aj trabanty. :-))
Ale vlastne viem. O Volgach a Moskvicoch sa hovorilo, ze ked sa islo po dialnici z Prahy do Bratislavy, tak z Prahy do Brna sa tieto auta rozbiehali, v Brne sa vyradila rychlost a do Bratislavy dosli zotrvacnou silou na neutral. :-D:-D

petrumr
24. ledna • 15:22

Tak vlastně toyota vyrobí levnější a kvalitnější a větší auto než je fabka ,místo jedné fábie si rodina bude moci koupit dvě toyoty s 77kW:-))

Joz
24. ledna • 9:26

Zjednodusena uvaha: Ak vyrobi automobilka male auto stoji napr. 350 000. Ak vyrobi o 5 cm sirsie a 20 dlhsie uz stoji o 150 - 200 000 tisic viacej a ak je o 8 cm sirsie a o 40 cm dlhsie uz stoji 800 000 :-) Vyrobne naklady tych par centimetrov su len zlomkom navysenia ceny.
Za celym tymto kuzlom je podla mna najma marketing.

maadar
25. ledna • 2:36

je to zlozitejsie...
Zjednoduseny model: Celkove Naklady (CN)= Variabilne N (VN) + Fixne(FN)
povedzme ze vyvoj drahsieho auta je cca rovnako drahy ako toho mensieho (v skutocnosti je drahzsi) to predstavuje FN ale velke auto sa bude predavat podstatne meneja ako to lacne takze nakladovost na 1 kus bude vyssia..

drgi
24. ledna • 10:12

vo vacsom aute je vsak aj viac vybavy. do nakladov sa okrem ceny materialu zaratavaju aj naklady na vyvoj, testovanie, vyrobu nastrojov a lisov.

Joz
24. ledna • 10:51

Teraz tomu nerozumiem uz vobec.
To akoze lis na trochu vacsie auto je 2x drahsi ako lis na trochu mensie auto ? :-D
Alebo ze naklady na testovanie maleho auta su 2x mensie ako na testovanie velkeho auta?
A naradie na vacsie auto je pozlatene a na mensie je len z obycajnej ocele?

Jig
24. ledna • 11:56

je to do jisté míry marketing, ale zvýšené náklady jsou opodstatnělé - rozhodně v takové míře jen za materiál, ale různé testy, postupy, vývoj jsou sice stejně drahé, avšak větších aut se vyrobí např. jen polovina oproti menším a tak se musí rozpočítávat stejná částka (např. na vývoj) mezi menší počet vyrobených vozů a pak ta cena narůstá. Nicméně nebudeme si nic nalhávat, že na větších dražších autech se spíše schová nějaká ta marže navíc než na malém segmentu kde cena vozu hraje prim

Joz
24. ledna • 13:16

Vobec si menyslim ze napr. VW Polo sa vyrobi rocne viac ako VW Golf. Alebo Oplov Corsa sa vyrobi rocne viac ako Oplov Astra. Je to na 90 % len podstatne vyssia marza.

Joz
24. ledna • 9:20

Trh uz ma plne zuby neustaleho zdrazovania novych modelov. Predrazeny vyvoj takmer nepotrebnych "super-technologii", ktore bezny clovek len malokedy vyuzije v praxi, zbytocne predrazuje auta a takato neumerne vysoka kupna cena sa vlastne nikdy nevrati. Ked clovek prihliadne aj na vedlajsie efekty, drahe auto - draha havarijna poistka.
Ak za auto date namiesto 650 000, len 400 000 - nezaplatenych 250 000 moze priniest za dlhise obdobie celkom slusny urok. A ked si este zoberieme priemerny plat na Slovensku okolo 19 000 Sk brutto, tak robit cca 10 rokov (a to musi dat polovicu platu na auto) na auto je uplne sialenstvo.
Necudujem sa ze podstatna cast naroda kupuje nove auta do 300 - 320 tisic, alebo mierne ojazdene. Je to rozumne a logicke rozhodnutie. Viac penazi da za auto len fanatik, alebo clovek co nevie co s peniazmi.
Cesta k uspechu je sustredit sa na podstatu - tj spolhalive auto, s pokial mozno nizkou spotrebou a nevyhnutnou zakladnou bezpecnostou - 2 airbagy a ABS, s vyuzitim uz vymysleneho a rozumnou cenou.
Drzim palce Toyote a kazdej automobilke, ktora prijme taketo rozhodnutie.:-))

doubt
24. ledna • 12:25

"Trh uz ma plne zuby neustaleho zdrazovania novych modelov."Tak to bych neřekl, že nové modely se zdražují. Dnes za stejné prachy dostaneš rozhodně víc než před 10 lety (a to nepočítám inflaci!) Otec kupoval v roce 1996 Fiat Brava 1.8 ELX za 510000. Za tu cenu tam nebyla ani klimatizace. Dnes stojí Mazda 6 1.8 s klimou, 6 bagy a ESP 530000. Takže asi tak.

Radek Ondrášík
24. ledna • 12:39

Jenže za tu dobu se výrazně změnily kurzy koruny vůči euru a dolaru. Dnes je dolar za nějakých 22 Kč pamatuji si kurz přes 30 Kč, to samé euro.Lepší porovnání je např. ceny vozů na německém trhu a zde porovnat jednotlivé generace. Tam to již tak jednoznačné není.

Joz
24. ledna • 13:12

Auta az tak detailne nesledujem. Ale mam trochu prehlad o motorkach. Honda 600 CBR stala v r. 1990 - 1992 10 000 DM. Dnes stoji viac ako 10 000 EUR. Ked sa menila DM za EUR, tak bol kurz zhruba 0,5 EUR = 1 DEM. Cize stoji viac ako 2-nasobok.

Josef
24. ledna • 14:46

V těch samých letech se dal pořídit Golf do 20 000 DEM, nová Fabia již bude dražší. A to ještě pamatuji, když tuzexová 120 stála v SRN 5000 DEM.

Doporučujeme

Články odjinud