Také Tesla Model X měla nehodu s aktivním Autopilotem

19 komentářů

Kuk Vykuk
14. července • 5:36

Teď už začínaj bořit i lovci Pokemonů :-D

Kuk Vykuk
14. července • 5:35

Používat autopilota ve 2 v noci na prapodivný okresce fakt může jen trdlo.

Kuk Vykuk
14. července • 5:30

A kde se ta nehoda stala, v kterým státě? Jak se ta nehoda stala? Jéžiši to ja zase "novinařina".
Na fotkách nejsou klády ale sloupky či kolíky.
Zřejmě další koumák co si nepřečet manuál, kdy nepoužívat autopilota. Ten úsek přesně sedí na popis z manuálu, kde ho nepoužívat. Kdo chce kam pomožte mu tam.

Fire-man
14. července • 8:38

Ono to píše i přímo to auto, ne jen "manuál". Ale někomu by nepomohlo asi nic...
Na druhou stranu chápu, že když to zapnu a ono to řídí lépe než 90% řidičů i v různých složitých situacích, tak člověk asi snadno podlehne dojmu, že to je neomylné. Ale i zkušený řidič sem tam udělá chybu.

Quebe
13. července • 16:38

Aneb firma, co prodává valchu a necky je inzeruje jako automatickou pračku.V manuálu může být stokrát napsané, že to vlastně žádný autopilot není, ale ten název bude stejně v lidech evokovat, že to jakýsi autopilot je a budou to pokoušet. To je jednoduchá psychologie. Jenže název adaptivní tempomat a asistent jízdy v pruzích není tak marketingově atraktivní a Tesla by nepůsobila tak hi-tech, co?

Fire-man
14. července • 8:35

No už jen proto že asistent jízdy v pruzích jako ho známe z evropských aut, má hodně daleko k systému Tesly ;-)

Quebe
14. července • 17:00

Tak určitě :-D

tom
13. července • 16:21

Muzou si za to sami. Nemaji to nazyvat autopilotem a delat predvadecky, jam to umi samo ridit. Staci to nazvat asistencni system, jenze ten ma kde kdo. Neni to senzace.

Fire-man
14. července • 8:33

Je vidět že jsi ani neviděl pořádně ty presentační videa, to auto tě při zapínání toho systému informuje, že se nejedná o autonomní systém a že se máš věnovat řízení a v případě nutnosti zakročit.Ta smrtelná nehoda co se stala je tragická ale nemůže za ni autopilot. Jak jistě víš a zjistil sis to, tak těsně před tu rozjetou teslu vjel do cesty náklaďák s vlekem, který měl vlek ve vysoké výšce, Tesla pod něj vlítla a utrhla horní polovinu auta, pak sjel na louku kde se ještě stačila párkrát otočit (hodiny) než skončila ve sloupku elektřiny.
Vyníkem nehody by tak či onak měl být řidič náklaďáku. Vyšetřování má ukázat, jestli bylo možné aby ten "Autopilot" nehodě zabránil. On se totiž o to ani nepokusil.
Podle odborníků má Lidar tu nevýhodu, že skenuje vše a to včetně atmosferických podmínek. Uzký pás ve vysoké výšce nad silnicí tak podle odborníků systém Tesly vyhodnotil jako zvířený horký vzduch nad silnicí, který má ignorovat, pro to, aby auto nezpůsobovalo falešné "panické brzdění". Klasická kamera, který tomu dopomáhá byla v danou chvíli oslepena ostrým sluncem nízko na horizontu. Předpokládá se, že ze stejného důvodu nebrzdil ani řidič. I když při nehodě se našel poblíž řidiče i přenosný DVD přehrávač a mnozí říkají, že je pravděpodobné, že si místo sledování provozu pouštěl nějaký film. Ale to nelze prokázat, protože zařízení bylo zničeno a tak se neví jestli "hrálo" v době nehody.

Lupo
15. července • 8:52

Tesly Lidar nemaji a tedy ani nepouzivaji, krapet tim schaujes svuj text ;-)

Fire-man
15. července • 10:02

Jo, omlouvám se za chybu, ale zbytek je jak jsem napsal... konec konců ty informace jsou na internetu k dohledání...

Quebe
14. července • 16:59

Je vidět, že ani ty ne. Tesla totiž žádný Lidar nemá.Mimochodem "Vyník"? To jako fakt?

Fire-man
15. července • 10:01

OK, tak nemá Lidar, ale to nemění nic na ostatních faktech. Systém vyhodnotil návěs jako tepelnou stopu nad silnicí a proto nebrzdil.

Kuk Vykuk
14. července • 5:12

Tak určitě, i kdyby se to jmenovalo Jů a Hele tak se vždycky najde někdo, kdo si bude myslet, že to jezdí úplně samo jen co se v tom párkrát sveze.

Jakub
13. července • 10:08

Mám skoro dojem, že z lenost řidičů mediálním zveličováním zatloukáte hřebíček do rakve autonomnímu řízení. Ne, že bych byl odpůrce užívání si řízení aut a individuální přepravy vůbec, ale myšlenka, že mě auto bezpečně po dálnici/silnici doveze k/do cíle se mi líbí víc, než tahat v dešti těžké kufry z autobusu, protože nějakej přeplácenej bruselskej K0K0T auta zakázal.

Míra
13. července • 11:50

Sám zveličuješ taky, například že někdo vydá zákaz aut a ty budeš muset autobusem. Aby něco takového bylo možné, musel by se nejen provoz na silnicích, ale i celá legislativa a vlastně celý svět zcela změnit. A to představuje mnoho desítek let vývoje, takže nemusíš mít vůbec žádné obavy a nadávat dnes bezdůvodně a hospodsky na Brusel. Jak se říká - nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko :-)

Jig
13. července • 13:29

"nadávat dnes bezdůvodně na Brusel" ... jejich produktivita práce mluví sama za sebe. Tedy nadávání - ač hospodské - v tomto případě není vůbec bezdůvodné. Viz. například rychlost a koncepce (či spíše nekoncepce) jejich "řešení" všech vážných problémů posledních let.

Jig
13. července • 15:54

ti co dali mínus: opravdu si myslíte, že v Bruselu odvádějí dobrou práci? Opravdu tomu věříte? Viz jejich řešení uprchlické krize, subvence, dotace, či naopak reakce na dumping - než stihnou zareagovat tak to mezitím zničí x lokálních (evropských) výrobců
- od původní skvělé myšlenky jednotné Evropy nás představitelé EU nasměřovali do byrokratického pekla, kde si v zájmu všeho dobra kopeme vlastní hrob.
Teo: to přeci vůbec netrdím... naopak tak si zaslouží ještě větší kritiku než Brusel

Teo
13. července • 15:17

Nejlepsi koncepci ma urcite Ceska Republika

Doporučujeme

Články odjinud