Také Tesla Model X měla nehodu s aktivním Autopilotem

Také Tesla Model X měla nehodu s aktivním Autopilotem

To, co vidíte na titulním snímku, je zbytek předního pravého blatníku a A sloupku Tesly Model X (více fotek z nehody si můžete prohlédnout na stránkách TeslaMotorsClub.com). Auto mělo aktivního „Autopilota“ a v rychlosti asi 95 km/h vyjelo v noci ze silnice, kde trefilo několik dřevěných klád. Auto je na odpis, posádce se naštěstí nic vážného nestalo.

Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Je to ale další případ, kdy se řidič příliš spoléhal na elektronický mozek auta. Sama americká automobilka uvádí, že funkce „Autopilota“ není plnohodnotný autonomní systém, ale pouze asistent. Tesla třeba doporučuje ho vůbec nepoužívat na běžné obousměrné silnici, pouze na víceproudé jednosměrné silnici oddělené svodidly s čitelným dopravním značením.

A to nebyl právě tento případ. Nehoda se stala na zapadlé silnici bez pořádného značení, s malými poloměry zatáček a bez jasně ohraničených krajnic. V tom se skutečně nemůže elektronický mozek dostatečně orientovat.

Google už naučil své autonomní vozy troubit. Co bude příště?

Google už naučil své autonomní vozy troubit. Co bude příště?

Případy, kdy řidiči svádějí nehody svých vozů Tesla na funkci autopilota, se množí. Před týdnem se třeba jiný Model X převrátil, ale vyšetřování ukázalo, že funkce autopilota vůbec nebyla bezprostředně před nehodou zapnutá. Kvůli nedávné první smrtelné nehodě autopilota Tesly se funkcí samořízení budou také zabývat americké úřady a je možné, že brzy vydají nějaká plošná doporučení nebo omezení.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků