Také Tesla Model X měla nehodu s aktivním Autopilotem

Také Tesla Model X měla nehodu s aktivním Autopilotem

To, co vidíte na titulním snímku, je zbytek předního pravého blatníku a A sloupku Tesly Model X (více fotek z nehody si můžete prohlédnout na stránkách TeslaMotorsClub.com). Auto mělo aktivního „Autopilota“ a v rychlosti asi 95 km/h vyjelo v noci ze silnice, kde trefilo několik dřevěných klád. Auto je na odpis, posádce se naštěstí nic vážného nestalo.

Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Je to ale další případ, kdy se řidič příliš spoléhal na elektronický mozek auta. Sama americká automobilka uvádí, že funkce „Autopilota“ není plnohodnotný autonomní systém, ale pouze asistent. Tesla třeba doporučuje ho vůbec nepoužívat na běžné obousměrné silnici, pouze na víceproudé jednosměrné silnici oddělené svodidly s čitelným dopravním značením.

A to nebyl právě tento případ. Nehoda se stala na zapadlé silnici bez pořádného značení, s malými poloměry zatáček a bez jasně ohraničených krajnic. V tom se skutečně nemůže elektronický mozek dostatečně orientovat.

Google už naučil své autonomní vozy troubit. Co bude příště?

Google už naučil své autonomní vozy troubit. Co bude příště?

Případy, kdy řidiči svádějí nehody svých vozů Tesla na funkci autopilota, se množí. Před týdnem se třeba jiný Model X převrátil, ale vyšetřování ukázalo, že funkce autopilota vůbec nebyla bezprostředně před nehodou zapnutá. Kvůli nedávné první smrtelné nehodě autopilota Tesly se funkcí samořízení budou také zabývat americké úřady a je možné, že brzy vydají nějaká plošná doporučení nebo omezení.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků