To, co vidíte na titulním snímku, je zbytek předního pravého blatníku a A sloupku Tesly Model X (více fotek z nehody si můžete prohlédnout na stránkách TeslaMotorsClub.com). Auto mělo aktivního „Autopilota“ a v rychlosti asi 95 km/h vyjelo v noci ze silnice, kde trefilo několik dřevěných klád. Auto je na odpis, posádce se naštěstí nic vážného nestalo.
Je to ale další případ, kdy se řidič příliš spoléhal na elektronický mozek auta. Sama americká automobilka uvádí, že funkce „Autopilota“ není plnohodnotný autonomní systém, ale pouze asistent. Tesla třeba doporučuje ho vůbec nepoužívat na běžné obousměrné silnici, pouze na víceproudé jednosměrné silnici oddělené svodidly s čitelným dopravním značením.
A to nebyl právě tento případ. Nehoda se stala na zapadlé silnici bez pořádného značení, s malými poloměry zatáček a bez jasně ohraničených krajnic. V tom se skutečně nemůže elektronický mozek dostatečně orientovat.
Případy, kdy řidiči svádějí nehody svých vozů Tesla na funkci autopilota, se množí. Před týdnem se třeba jiný Model X převrátil, ale vyšetřování ukázalo, že funkce autopilota vůbec nebyla bezprostředně před nehodou zapnutá. Kvůli nedávné první smrtelné nehodě autopilota Tesly se funkcí samořízení budou také zabývat americké úřady a je možné, že brzy vydají nějaká plošná doporučení nebo omezení.