Také Porsche Macan S má po faceliftu. Šest válců dá 354 koní, známe i cenu

Nabídku modernizovaného SUV Macan nyní Porsche rozšiřuje také o výkonnější variantu S. Pod její kapotou se objevuje nový šestiválec.

Po uvedení modernizace modelu Macan se Porsche tradičně pouští do uvádění dalších očekávaných variant malého SUV. Po standardní verzi tak přichází i výkonnější S, které se pyšní hlavně novým šestiválcem pod kapotou. Většinu novinek z modernizace jsme už ostatně popsali dříve.

Porsche uvádí, že v Macanu S nyní najdeme nově vyvinutý přeplňovaný vidlicový šestiválec se zdvihovým objemem tři litry, který má své turbodmychadlo uloženo mezi oběma řadami válců. Zdokonalena byla i geometrie spalovacího prostoru s centrálně umístěným vstřikovačem.

Oproti staré verzi motor nabízí 260 kW (354 koní) a 480 Nm točivého momentu – nárůst o 10 kW (14 koní) a 20 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h novému Macanu S zabere 5,1 vteřiny (zlepšení o 0,1 s vůči staršímu modelu) a nejvyšší rychlost činí 254 km/h.

Porsche omladilo Macan. Střední SUV především dohání nový Cayenne

Porsche omladilo Macan. Střední SUV především dohání nový Cayenne

Verze S dostává nově naladěný podvozek s jinak nastavenými stabilizátory a k mání jsou i adaptivní tlumiče PASM, vzduchové odpružení a vektorování točivého momentu v rámci pohonu všech kol. Vylepšení se dočkala i brzdová soustava. Samotný pedál brzdy je nyní vyroben z kompozitu a je tedy lehčí, vepředu najdete větší kotouče o průměru 360 mm a nové destičky. Volitelně jsou dostupné i karbon-keramické brzdy.

Hybridní Porsche 911 má ještě čas. Přijede nejdříve s modernizací nové generace

Hybridní Porsche 911 má ještě čas. Přijede nejdříve s modernizací nové generace

Uvnitř Macanu S si lze připlatit za sportovní volant GT z modelu 911. Volič jízdních režimů na volantu je pak součástí paketu Sport Chrono. Na přání je dodáván i nový asistent pro jízdu v kolonách, vyhřívání čelního okna a ionizátor, který společně s pylovým a prachovým filtrem přispívá ke zlepšení kvality vzduchu v interiéru.

Nové Porsche Macan S vstupuje na český trh již nyní. Ceny začínají na 1.794.000 Kč.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 45 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků