Také Porsche Macan S má po faceliftu. Šest válců dá 354 koní, známe i cenu

Nabídku modernizovaného SUV Macan nyní Porsche rozšiřuje také o výkonnější variantu S. Pod její kapotou se objevuje nový šestiválec.

Po uvedení modernizace modelu Macan se Porsche tradičně pouští do uvádění dalších očekávaných variant malého SUV. Po standardní verzi tak přichází i výkonnější S, které se pyšní hlavně novým šestiválcem pod kapotou. Většinu novinek z modernizace jsme už ostatně popsali dříve.

Porsche uvádí, že v Macanu S nyní najdeme nově vyvinutý přeplňovaný vidlicový šestiválec se zdvihovým objemem tři litry, který má své turbodmychadlo uloženo mezi oběma řadami válců. Zdokonalena byla i geometrie spalovacího prostoru s centrálně umístěným vstřikovačem.

Oproti staré verzi motor nabízí 260 kW (354 koní) a 480 Nm točivého momentu – nárůst o 10 kW (14 koní) a 20 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h novému Macanu S zabere 5,1 vteřiny (zlepšení o 0,1 s vůči staršímu modelu) a nejvyšší rychlost činí 254 km/h.

Porsche omladilo Macan. Střední SUV především dohání nový Cayenne

Porsche omladilo Macan. Střední SUV především dohání nový Cayenne

Verze S dostává nově naladěný podvozek s jinak nastavenými stabilizátory a k mání jsou i adaptivní tlumiče PASM, vzduchové odpružení a vektorování točivého momentu v rámci pohonu všech kol. Vylepšení se dočkala i brzdová soustava. Samotný pedál brzdy je nyní vyroben z kompozitu a je tedy lehčí, vepředu najdete větší kotouče o průměru 360 mm a nové destičky. Volitelně jsou dostupné i karbon-keramické brzdy.

Hybridní Porsche 911 má ještě čas. Přijede nejdříve s modernizací nové generace

Hybridní Porsche 911 má ještě čas. Přijede nejdříve s modernizací nové generace

Uvnitř Macanu S si lze připlatit za sportovní volant GT z modelu 911. Volič jízdních režimů na volantu je pak součástí paketu Sport Chrono. Na přání je dodáván i nový asistent pro jízdu v kolonách, vyhřívání čelního okna a ionizátor, který společně s pylovým a prachovým filtrem přispívá ke zlepšení kvality vzduchu v interiéru.

Nové Porsche Macan S vstupuje na český trh již nyní. Ceny začínají na 1.794.000 Kč.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků