Také Porsche Macan S má po faceliftu. Šest válců dá 354 koní, známe i cenu

Nabídku modernizovaného SUV Macan nyní Porsche rozšiřuje také o výkonnější variantu S. Pod její kapotou se objevuje nový šestiválec.

Po uvedení modernizace modelu Macan se Porsche tradičně pouští do uvádění dalších očekávaných variant malého SUV. Po standardní verzi tak přichází i výkonnější S, které se pyšní hlavně novým šestiválcem pod kapotou. Většinu novinek z modernizace jsme už ostatně popsali dříve.

Porsche uvádí, že v Macanu S nyní najdeme nově vyvinutý přeplňovaný vidlicový šestiválec se zdvihovým objemem tři litry, který má své turbodmychadlo uloženo mezi oběma řadami válců. Zdokonalena byla i geometrie spalovacího prostoru s centrálně umístěným vstřikovačem.

Oproti staré verzi motor nabízí 260 kW (354 koní) a 480 Nm točivého momentu – nárůst o 10 kW (14 koní) a 20 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h novému Macanu S zabere 5,1 vteřiny (zlepšení o 0,1 s vůči staršímu modelu) a nejvyšší rychlost činí 254 km/h.

Porsche omladilo Macan. Střední SUV především dohání nový Cayenne

Porsche omladilo Macan. Střední SUV především dohání nový Cayenne

Verze S dostává nově naladěný podvozek s jinak nastavenými stabilizátory a k mání jsou i adaptivní tlumiče PASM, vzduchové odpružení a vektorování točivého momentu v rámci pohonu všech kol. Vylepšení se dočkala i brzdová soustava. Samotný pedál brzdy je nyní vyroben z kompozitu a je tedy lehčí, vepředu najdete větší kotouče o průměru 360 mm a nové destičky. Volitelně jsou dostupné i karbon-keramické brzdy.

Hybridní Porsche 911 má ještě čas. Přijede nejdříve s modernizací nové generace

Hybridní Porsche 911 má ještě čas. Přijede nejdříve s modernizací nové generace

Uvnitř Macanu S si lze připlatit za sportovní volant GT z modelu 911. Volič jízdních režimů na volantu je pak součástí paketu Sport Chrono. Na přání je dodáván i nový asistent pro jízdu v kolonách, vyhřívání čelního okna a ionizátor, který společně s pylovým a prachovým filtrem přispívá ke zlepšení kvality vzduchu v interiéru.

Nové Porsche Macan S vstupuje na český trh již nyní. Ceny začínají na 1.794.000 Kč.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků