Také Porsche Cayenne GTS postihl downsizing. Osmiválec je minulostí

Porsche představí na autosalonu v Los Angeles modernizovaný Cayenne GTS. Stejně jako se tomu stalo u klasického Cayennu, také zde je hlavní novinkou motor. Z nabídky vypadl povedený atmosférický osmiválec a na jeho místo se nastěhoval dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3,6 litru.

Test Porsche Cayenne GTS - kdo šetří...

Test Porsche Cayenne GTS - kdo šetří...

Když odhlédneme od absence dvou válců, pak Cayenne GTS vydělal na této změně po všech stránkách. Nový motor je naladěn na 324 kW (440 k), což je o 20 koní více, než tomu bylo u původního osmiválce. Zároveň se zvýšil točivý moment. Aktuálních 600 Nm představuje nárůst o 85 Nm. A nebyl by to správný downsizing, kdyby se při tom nesnížila spotřeba. Ta klesla o 0,9 l/100 km.

Porsche Cayenne GTS: pro ty, kteří opovrhují turbomotory (+ video)

Porsche Cayenne GTS: pro ty, kteří opovrhují turbomotory (+ video)

Nový Cayenne GTS zvládne stovku za 5,2 s, respektive za 5,1 s v kombinaci s paketem Sport Chrono. To je o půl sekundy (respektive o 0,6 s) lepší čas než u osmiválcové verze. Maximální rychlost činí 262 km/h a standardem zůstává sportovní výfuk i snížený podvozek.

Do prodeje se šestiválcový Cayenne GTS podívá v únoru příštího roku. Německá cena startuje částkou 98 152 euro.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 58 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků