Také Porsche Cayenne GTS postihl downsizing. Osmiválec je minulostí

Porsche představí na autosalonu v Los Angeles modernizovaný Cayenne GTS. Stejně jako se tomu stalo u klasického Cayennu, také zde je hlavní novinkou motor. Z nabídky vypadl povedený atmosférický osmiválec a na jeho místo se nastěhoval dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3,6 litru.

Test Porsche Cayenne GTS - kdo šetří...

Test Porsche Cayenne GTS - kdo šetří...

Když odhlédneme od absence dvou válců, pak Cayenne GTS vydělal na této změně po všech stránkách. Nový motor je naladěn na 324 kW (440 k), což je o 20 koní více, než tomu bylo u původního osmiválce. Zároveň se zvýšil točivý moment. Aktuálních 600 Nm představuje nárůst o 85 Nm. A nebyl by to správný downsizing, kdyby se při tom nesnížila spotřeba. Ta klesla o 0,9 l/100 km.

Porsche Cayenne GTS: pro ty, kteří opovrhují turbomotory (+ video)

Porsche Cayenne GTS: pro ty, kteří opovrhují turbomotory (+ video)

Nový Cayenne GTS zvládne stovku za 5,2 s, respektive za 5,1 s v kombinaci s paketem Sport Chrono. To je o půl sekundy (respektive o 0,6 s) lepší čas než u osmiválcové verze. Maximální rychlost činí 262 km/h a standardem zůstává sportovní výfuk i snížený podvozek.

Do prodeje se šestiválcový Cayenne GTS podívá v únoru příštího roku. Německá cena startuje částkou 98 152 euro.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků