Dávno jsou pryč doby, kdy byla automobilka Porsche odsuzována za produkci SUV a vozů osazených naftovým motorem. Prodeje ukázaly, že šlo o správné rozhodnutí a že o podobná auta zájem je. A tak Porsche nabídku i nadále rozšiřuje o další modely nebo o drobné detaily, které ale byly dříve vyhrazeny pouze sportovním modelům. Třeba funkce Launch Control, kterou můžete nově dostat také v kombinaci s Cayennem Diesel.
Nejde ale o plnohodnotný systém, jak ho známe z ostatních modelů. Porsche ho také označuje jako Performance Start. Princip je ovšem stejný. Zvolíte režim Sport Plus, zařadí D, sešlápnete brzdu a dáte pedál plynu na podlahu. Objeví se hláška o aktivaci systému Performance Start a po uvolnění brzdy naftový Cayenne vyrazí co nejsvižněji vpřed.
Jak asi očekáváte, v kontextu poměrně velkého auta, které navíc nemá pod kapotou zas až takové množství koní (262 k), jde spíše o věc na parádu. Ostatně Porsche slibuje zlepšení času při sprintu z nuly na stovku pouze o jednu desetinu sekundy (7,2 s vs. 7,3 s).
A to je rozdíl, který velmi pravděpodobně ani nepoznáte. Ale jak se říká, „náš zákazník, náš pán“. Kdo má zájem, ten nechť si připraví na efektní naftový start 760 euro.