Také Opel dostihly emise. Nejsilnější Insignia končí, nastoupí 1.6 Turbo

Změny v motorových paletách automobilek působících v Evropě neberou konce. Kvůli přechodu na emisní normu Euro 6c v Insignii končí nejsilnější turbobenzin.

Od uvedení Opelu Insignia na český trh uběhl zhruba rok a co se nabídky pohonných jednotek, respektive kombinací motorů, převodovek a pohonů týče, má český zákazník skutečně široké spektrum možností. Navíc za zajímavé ceny, vezmeme-li v úvahu, že slušně vybavená vlajková loď lze pořídit za nějakých 700 tisíc korun.

TEST Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTi 4x4: Poslední opravdový Opel

TEST Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTi 4x4: Poslední opravdový Opel

V souvislosti se zářijovým přechodem na emisní normu Euro 6c (u současných modelů) a Euro 6d-TEMP (u nových modelů) dojde v nabídce agregátů Opelu Insignia k malé rošádě, avšak s poměrně významnými následky. Dosud nejsilnější provedení 2.0 Turbo 4x4 AWD o výkonu 191 kW už můžete objednávat pouze v dubnu, pak se přinejmenším do konce letošního roku odporoučí z nabídky.

Informace vyplývají z plánu automobilky Opel, který se objevil přímo v našem diskusním fóru. Netýkají se přitom pouze dvoulitrového turbobenzinu. Třeba všechny verze patnáctistovky Turbo bude možné v současném provedení objednávat pouze do konce července, pak se na dva měsíce odmlčí, a po prázdninách dorazí opět v plné síle. A patrně i s filtrem pevných částic.

U vznětových agregátů 1.6 CDTi, 2.0 CDTi a 2.0 CDTi BiTurbo by ke změnám dojít nemělo. Nicméně i ty musejí projít měřením pro splnění normy Euro 6c.

Další oběť emisních norem: Audi v Česku končí s prodejem SQ7

Další oběť emisních norem: Audi v Česku končí s prodejem SQ7

Opel nebude pouze seškrtávat nabídku agregátů a čekat na homologaci těch stávajících. On nečekaně dosadí do nabídky šestnáctistovku turbo o výkonu 147 kW. Mělo by se jednat o upravený motor SIDI, který známe třeba z kabrioletu Cascada nebo Zafiry Tourer, přičemž v kombinaci s manuálem jej bude možné objednávat už od letošního července. Verze s automatem bude mít dva měsíce zpoždění a objeví se až po letních prázdninách.

České zastoupení pravost plánu nepotvrdilo, vyjádření nám však poskytlo. „Některé motory skutečně v souvislosti s přechodem na nové emisní normy zhruba v polovině letošního roku skončí a budou nahrazeny ekvivalenty. Nestane se tak však z minuty na minutu. Stále totiž bude k dispozici velké množství vozů ze skladových zásob dealerů,“ řekl redakci Autorevue Martin Hejral, tiskový mluvčí českého zastoupení Opelu.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků