Také Opel dostihly emise. Nejsilnější Insignia končí, nastoupí 1.6 Turbo

Změny v motorových paletách automobilek působících v Evropě neberou konce. Kvůli přechodu na emisní normu Euro 6c v Insignii končí nejsilnější turbobenzin.

Od uvedení Opelu Insignia na český trh uběhl zhruba rok a co se nabídky pohonných jednotek, respektive kombinací motorů, převodovek a pohonů týče, má český zákazník skutečně široké spektrum možností. Navíc za zajímavé ceny, vezmeme-li v úvahu, že slušně vybavená vlajková loď lze pořídit za nějakých 700 tisíc korun.

TEST Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTi 4x4: Poslední opravdový Opel

TEST Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTi 4x4: Poslední opravdový Opel

V souvislosti se zářijovým přechodem na emisní normu Euro 6c (u současných modelů) a Euro 6d-TEMP (u nových modelů) dojde v nabídce agregátů Opelu Insignia k malé rošádě, avšak s poměrně významnými následky. Dosud nejsilnější provedení 2.0 Turbo 4x4 AWD o výkonu 191 kW už můžete objednávat pouze v dubnu, pak se přinejmenším do konce letošního roku odporoučí z nabídky.

Informace vyplývají z plánu automobilky Opel, který se objevil přímo v našem diskusním fóru. Netýkají se přitom pouze dvoulitrového turbobenzinu. Třeba všechny verze patnáctistovky Turbo bude možné v současném provedení objednávat pouze do konce července, pak se na dva měsíce odmlčí, a po prázdninách dorazí opět v plné síle. A patrně i s filtrem pevných částic.

U vznětových agregátů 1.6 CDTi, 2.0 CDTi a 2.0 CDTi BiTurbo by ke změnám dojít nemělo. Nicméně i ty musejí projít měřením pro splnění normy Euro 6c.

Další oběť emisních norem: Audi v Česku končí s prodejem SQ7

Další oběť emisních norem: Audi v Česku končí s prodejem SQ7

Opel nebude pouze seškrtávat nabídku agregátů a čekat na homologaci těch stávajících. On nečekaně dosadí do nabídky šestnáctistovku turbo o výkonu 147 kW. Mělo by se jednat o upravený motor SIDI, který známe třeba z kabrioletu Cascada nebo Zafiry Tourer, přičemž v kombinaci s manuálem jej bude možné objednávat už od letošního července. Verze s automatem bude mít dva měsíce zpoždění a objeví se až po letních prázdninách.

České zastoupení pravost plánu nepotvrdilo, vyjádření nám však poskytlo. „Některé motory skutečně v souvislosti s přechodem na nové emisní normy zhruba v polovině letošního roku skončí a budou nahrazeny ekvivalenty. Nestane se tak však z minuty na minutu. Stále totiž bude k dispozici velké množství vozů ze skladových zásob dealerů,“ řekl redakci Autorevue Martin Hejral, tiskový mluvčí českého zastoupení Opelu.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků