Také Opel dostihly emise. Nejsilnější Insignia končí, nastoupí 1.6 Turbo

Změny v motorových paletách automobilek působících v Evropě neberou konce. Kvůli přechodu na emisní normu Euro 6c v Insignii končí nejsilnější turbobenzin.

Od uvedení Opelu Insignia na český trh uběhl zhruba rok a co se nabídky pohonných jednotek, respektive kombinací motorů, převodovek a pohonů týče, má český zákazník skutečně široké spektrum možností. Navíc za zajímavé ceny, vezmeme-li v úvahu, že slušně vybavená vlajková loď lze pořídit za nějakých 700 tisíc korun.

TEST Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTi 4x4: Poslední opravdový Opel

TEST Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTi 4x4: Poslední opravdový Opel

V souvislosti se zářijovým přechodem na emisní normu Euro 6c (u současných modelů) a Euro 6d-TEMP (u nových modelů) dojde v nabídce agregátů Opelu Insignia k malé rošádě, avšak s poměrně významnými následky. Dosud nejsilnější provedení 2.0 Turbo 4x4 AWD o výkonu 191 kW už můžete objednávat pouze v dubnu, pak se přinejmenším do konce letošního roku odporoučí z nabídky.

Informace vyplývají z plánu automobilky Opel, který se objevil přímo v našem diskusním fóru. Netýkají se přitom pouze dvoulitrového turbobenzinu. Třeba všechny verze patnáctistovky Turbo bude možné v současném provedení objednávat pouze do konce července, pak se na dva měsíce odmlčí, a po prázdninách dorazí opět v plné síle. A patrně i s filtrem pevných částic.

U vznětových agregátů 1.6 CDTi, 2.0 CDTi a 2.0 CDTi BiTurbo by ke změnám dojít nemělo. Nicméně i ty musejí projít měřením pro splnění normy Euro 6c.

Další oběť emisních norem: Audi v Česku končí s prodejem SQ7

Další oběť emisních norem: Audi v Česku končí s prodejem SQ7

Opel nebude pouze seškrtávat nabídku agregátů a čekat na homologaci těch stávajících. On nečekaně dosadí do nabídky šestnáctistovku turbo o výkonu 147 kW. Mělo by se jednat o upravený motor SIDI, který známe třeba z kabrioletu Cascada nebo Zafiry Tourer, přičemž v kombinaci s manuálem jej bude možné objednávat už od letošního července. Verze s automatem bude mít dva měsíce zpoždění a objeví se až po letních prázdninách.

České zastoupení pravost plánu nepotvrdilo, vyjádření nám však poskytlo. „Některé motory skutečně v souvislosti s přechodem na nové emisní normy zhruba v polovině letošního roku skončí a budou nahrazeny ekvivalenty. Nestane se tak však z minuty na minutu. Stále totiž bude k dispozici velké množství vozů ze skladových zásob dealerů,“ řekl redakci Autorevue Martin Hejral, tiskový mluvčí českého zastoupení Opelu.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků