Také Opel dostihly emise. Nejsilnější Insignia končí, nastoupí 1.6 Turbo

Změny v motorových paletách automobilek působících v Evropě neberou konce. Kvůli přechodu na emisní normu Euro 6c v Insignii končí nejsilnější turbobenzin.

Od uvedení Opelu Insignia na český trh uběhl zhruba rok a co se nabídky pohonných jednotek, respektive kombinací motorů, převodovek a pohonů týče, má český zákazník skutečně široké spektrum možností. Navíc za zajímavé ceny, vezmeme-li v úvahu, že slušně vybavená vlajková loď lze pořídit za nějakých 700 tisíc korun.

TEST Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTi 4x4: Poslední opravdový Opel

TEST Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTi 4x4: Poslední opravdový Opel

V souvislosti se zářijovým přechodem na emisní normu Euro 6c (u současných modelů) a Euro 6d-TEMP (u nových modelů) dojde v nabídce agregátů Opelu Insignia k malé rošádě, avšak s poměrně významnými následky. Dosud nejsilnější provedení 2.0 Turbo 4x4 AWD o výkonu 191 kW už můžete objednávat pouze v dubnu, pak se přinejmenším do konce letošního roku odporoučí z nabídky.

Informace vyplývají z plánu automobilky Opel, který se objevil přímo v našem diskusním fóru. Netýkají se přitom pouze dvoulitrového turbobenzinu. Třeba všechny verze patnáctistovky Turbo bude možné v současném provedení objednávat pouze do konce července, pak se na dva měsíce odmlčí, a po prázdninách dorazí opět v plné síle. A patrně i s filtrem pevných částic.

U vznětových agregátů 1.6 CDTi, 2.0 CDTi a 2.0 CDTi BiTurbo by ke změnám dojít nemělo. Nicméně i ty musejí projít měřením pro splnění normy Euro 6c.

Další oběť emisních norem: Audi v Česku končí s prodejem SQ7

Další oběť emisních norem: Audi v Česku končí s prodejem SQ7

Opel nebude pouze seškrtávat nabídku agregátů a čekat na homologaci těch stávajících. On nečekaně dosadí do nabídky šestnáctistovku turbo o výkonu 147 kW. Mělo by se jednat o upravený motor SIDI, který známe třeba z kabrioletu Cascada nebo Zafiry Tourer, přičemž v kombinaci s manuálem jej bude možné objednávat už od letošního července. Verze s automatem bude mít dva měsíce zpoždění a objeví se až po letních prázdninách.

České zastoupení pravost plánu nepotvrdilo, vyjádření nám však poskytlo. „Některé motory skutečně v souvislosti s přechodem na nové emisní normy zhruba v polovině letošního roku skončí a budou nahrazeny ekvivalenty. Nestane se tak však z minuty na minutu. Stále totiž bude k dispozici velké množství vozů ze skladových zásob dealerů,“ řekl redakci Autorevue Martin Hejral, tiskový mluvčí českého zastoupení Opelu.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků