Také na Ferrari tvrdě dopadá ekonomická recese

Ačkoli má značka Ferrari velké plány a staví další a další nová auta, zdá se, že globální recese dosáhla i na ni. Podle agentury Bloomberg v Maranellu přikročí k propouštění, neboť výrobní plány na rok 2011 mají být zhruba poloviční, než se čekalo. Prvním impulzem údajně bylo, že sesterská společnost Maserati výrazně zkrátila své objednávky na motory Ferrari, což se promítne do hospodaření obou firem.

U Ferrari plánují zrušit 120 administrativních pracovních míst a 150 pozic v dílnách, zároveň se má produkční linka zastavit, takže si 600 zaměstnanců udělá na týden prázdniny. Tyto zprávy je pochopitelně nenechávají klidnými, pročež na začátku týdne proběhla čtyřhodinová stávka. Ale čísla hovoří jasně, místo plánovaných 20 000 vozů se jich letos vyrobí pouze 11 100. Pro dokreslení situace odplňme, že vloni v Maranellu vyrobili 4 500 motorů pro Maserati, přičemž v roce 2008 jich bylo takřka dvakrát tolik...

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 22 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky