Také na Ferrari tvrdě dopadá ekonomická recese

Ačkoli má značka Ferrari velké plány a staví další a další nová auta, zdá se, že globální recese dosáhla i na ni. Podle agentury Bloomberg v Maranellu přikročí k propouštění, neboť výrobní plány na rok 2011 mají být zhruba poloviční, než se čekalo. Prvním impulzem údajně bylo, že sesterská společnost Maserati výrazně zkrátila své objednávky na motory Ferrari, což se promítne do hospodaření obou firem.

U Ferrari plánují zrušit 120 administrativních pracovních míst a 150 pozic v dílnách, zároveň se má produkční linka zastavit, takže si 600 zaměstnanců udělá na týden prázdniny. Tyto zprávy je pochopitelně nenechávají klidnými, pročež na začátku týdne proběhla čtyřhodinová stávka. Ale čísla hovoří jasně, místo plánovaných 20 000 vozů se jich letos vyrobí pouze 11 100. Pro dokreslení situace odplňme, že vloni v Maranellu vyrobili 4 500 motorů pro Maserati, přičemž v roce 2008 jich bylo takřka dvakrát tolik...

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků