Také motorky dostanou asistenční systémy. BMW ukazuje na konceptu jaké..

Prototyp BMW R 1200 RS připravila mnichovská značka pro návštěvníky CMS Conference. Ukazuje na něm budoucnost motocyklových bezpečnostních systémů.

Stejně jako výrobci aut se také producenti jednostopých vozidel snaží vyvíjet modely, které sníží riziko vážných dopravních nehod.

BMW proto připravuje asistenční systém upozorňující motorkáře na vozidla přijíždějící ze strany. Zaměřuje se také na rizikové odbočování vlevo. Smyslem je varovat jak ty účastníky provozu, jejichž chování může vést k  tomu, že motorce nedají přednost, tak i samotného řidiče motocyklu. K tomu slouží komunikační systém mezi vozidly využívající jak vysoce přesnou lokalizaci prostřednictvím satelitního systému, tak i komunikační standard mezi vozidly. Ten společně vyvíjejí již od loňského roku motocykloví výrobci BMW, Honda a Yamaha.

Na konferenci Connected Motorcycle Consortium proto vedle zmíněného motocyklu BMW R 1200 RS ukazují také stejně vybavené stroje Honda CRF 1000 1000 L Africa Twin a Yamaha MT-09 Tracer.

Další posun v oblasti vzájemné komunikace vozidel má přinést Světový kongres ITS, který se koná na přelomu října a listopadu v kanadském Montrealu.

Snímky koncepčního motocyklu BMW si můžete prohlédnout zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 32 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků