Také Morgan bude „eko“. Do čtyř let nabídne hybrid a dorazí i elektromobily

21 komentářů

x
21. ledna • 17:28

Já jsem tedy obecně celkem přízvice elektromobilů a dobře vymyšlených hybridů, ale z toho honu na čarodějnice vedený proti spalovacím motorů se mi zvedá žaludek. Pokroutit trh, dotovat, zakázat, přikázat... To je nejhorší cesta, jaká může být. Hybridy a elektroauta by si měly své místo vydobít tím, že budou lepší a ne tím, že se zbytku budou házet klacky pod nohy.

Art Vandelay
21. ledna • 17:41

Cisty vzduch a mensia zavislost na nepriatelskych krajinach nie je pokrutenie trhu. Trh je pokruteny teraz, lebo preferuje diesel...

x
21. ledna • 17:46

Nikde jsem nepsal, že je to teď ideální. Upřednostňování dieselu je svinstvo taky. Nicméně váš argument je úplně mimo. Fakt miluju argumenty typu "dám ti teď přes hubu, ale je to pro tvoje dobro, nerozbije ti ji nikdo cizí".

Art Vandelay
21. ledna • 17:56

Cize kto a ako nam dava cez hubu, skus byt konkretny.

x
21. ledna • 19:33

Tady vás donutím si koupit tohle elektroauto. Je to sice dražší (protože si to zaplatíte z velké části v daních a taky to zaplatíte i dalším), nepokryje to všechny typy jízd (hlavně menší dojezd), které potřebujete, bude to méně pohodlné (protože dlouhé nabíjení, omezení kapacity v zimě apod.), ale ostřihneme se od zlých států (sice pak budou vyvážet terorismus, ale tím si tu pohádku o větším bezpečí nebudeme kazit).Prostě vám tu vnutím horší produkt za víc peněz, ale můžete se při tom dobře cítit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
21. ledna • 23:21

Ako by ta obmedzoval plug-in hybrid, ktory chodi v meste na elektrinu a pri ceste nad 100km sa zapne benzinovy motor (ako napriklad Mitsubishi Outlander PHEV)? MB, BMW, Audi, VW plus ostatni nerobia len na elektrickych autach s velkym (300km+) dojazdom ale aj na plug-in hybridoch...

Mio
21. ledna • 9:54

Přirozený vývoj. Spalovací motory jsou čím dál větší chudinky zatěžující své majitele poruchovostí a finančně náročným servisem. Zeptejte se majitelů V10 a V12 TDI jestli si ještě někdy koupí víceválcový diesel. Dobrých benzíňáků ještě pár kousků je, ale ten trend je jasný a ubývá jich.

space
21. ledna • 12:59

Hlavně se jich nezapomeň zeptat, jestli si nekoupí míňválcový diesel, ty ekotrubko.

Mio
21. ledna • 13:48

Tak si zkus porovnat tu kulturu chodu míňválcového dieselu s elektromotorem nebo dobře udělaným hybridem jako je třeba Lexus GS.B-]

space
21. ledna • 14:43

Když ti jde o kulturu chodu, tak se věnuj teleportaci...

Petr
21. ledna • 12:28

A myslíš si, že hybridy potažmo elektromobily budou mít cenově dostupný servis? ;-)

Mio
21. ledna • 13:51

Složitost spalovacích motorů a převodovek je otravná nejen cenově, ale časově. Některé poruchy se hledají dlouho, jiné se projevují jen někdy a majitel to raději přehlíží atd. Více jak 8 stupňový automat je zhovadilost a přesto se něco takového vyrábí. Elektromobily tohle vyřeší svojí jednoduchostí.

Petr
21. ledna • 14:48

Nezlob se na mě, ale u současných aut je největší opruz hledat poruchu právě v elektronice. Pokud bude všechno v "elektru" myslíš si, že bude všechno daleko jednoduší? Aní náhodou. U současných aut si podstatnou část problémů sám opravíš, ale u elektromobilu si bez návštěvy servisu ani neškrtneš. Stačí se podívat na Teslu, která je v této oblasti asi nejdál a že by oslňovala spolehlivostí se říct určitě nedá.

mpolan
22. ledna • 8:10

Jestli jsi špičkový mechanik a máš doma autodílnu s diagnostikou, pak věřím tomu, že si auto opravíš. Realita 99% lidí je ale taková, že s většinou závad a i se spoustou banálních věcí musí do servisu, protože jejich auto je postaveno tak, že je sami doma neopraví. A to přichází stále více a více palubní elektroniky, která zasahuje do všeho. Různé asistenty, ovládání, zábava... to se kazí nejvíce.
Píšeš o opravitelnosti "současných" aut, ale zjevně ses zasekl u Felicie, která byla posledním doma opravitelným autem. Od té doby je elektronika všude.

Mio
21. ledna • 15:37

Ano, elektroniky často spojené hlavně s motorem nebo převodovkou (automatickou).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
22. ledna • 8:02

Spíš s palubními systémy, různými asistenty a elektrickým ovládáním čehokoliv.
Motory hodně trpí na mechaniku (turba, řetězy, řemeny, vačky, ložiska, těsnění...) Pak na vstřikovače (mechano i elektro), pak teprve na řídící elektroniku.
Naproti tomu je elektromotor jednoduchý, akumulátory taky a těch pár drátů v podstatě taky...

Lovap
21. ledna • 15:29

Čo sa Tesly týka si na zlej adrese: Tesla je mladá automobilka a ponúka vlastne svoj prvý vlastnými silami vyvinutý produkt (druhý, keď vezmeme Model X). Čo tak pozrieť sa na poruchovosť takého Priusu, ktorý je permanentne zaraďovaný medzi najmenej poruchové automobily, napriek zložitejšej technológii hybridu?

runner42
21. ledna • 11:24

Samozřejmě, že si ho koupím.
Nějaký další debilní odhad? :D

Mio
21. ledna • 13:53

Nekoupíš, protože takovou zhovadilost už nikdo nevyrábí ani vyrábět nebude.B-]

runner42 na dovolené
24. ledna • 4:56

To si mě fakt pobavil. Holt rozhled po české kotlině na poznání světa nestačí.
Že nám v Evropě socialisti přitáhli opratě a zatím to vydávají za naše dobro je jen a jen náš Evropský problém. Toyota Landcruisera dál vyrábí a vyrábět bude i s vymazlenym dieselovým osmiválcem, co jiného taky pro auto o hmotnosti skoro tři tuny. A že si ho v Evropě nekoupíš, i když ho potřebuješ, to je holt to vyšší dobro :P

x
21. ledna • 17:24

Tedy nekoupí ne proto, že by nechtěl, ale protože se kvůli pomatené legislativě nevyrábí. To je tedy logika. Nejste náhodou zelenej?Naprostá většina majitelů velkých víceválcových motorů (6 a více) by si naopak podobný motor koupila znovu, protože právě ty velké mrchy jsou většinou výrazně méně poruchové, mají dlouhou výdrž, hladký chod, dostatek výkonu (a tedy mnohdy lepší spotřebu než menší foukané poruchovější motory).

Doporučujeme

Články odjinud