Také Mazda nabídne svůj dieselový warm hatch

Doba dieselová si žádá své oběti. Tou poslední je Mazda3, která v reakci na šířící se řady výkonných dieselových kompaktů také přijde se svou pseudosportovní naftovou verzí. Doposavad byla „em-trojka” nabízena jen menším nafťákem o objemu 1,6 litru a výkonem 90 nebo 108 koní, což pro úspěch na dnešním trhu nemohlo stačit. A také nestačilo, dieselové verze tvoří v prodejích Mazdy3 pouhých 10 procent, což je v současné době velmi nízká hodnta.

Nově tak vůz dostane dvoulitrový turbodiesel o výkonu 143 koní. To sice není nikterak závratná hodnota, ale díky krátké šestistupňové převodovce vůz dosáhne stovky za velmi kvalitních 8,5 sekundy a jeho maximální rychlost bude činit 209 km/h. Mazda3 D Sport, jak se tento model bude pravděopodobně jmenovat, má být reakcí na vozy jako Seat Leon FR TDI, Škoda Octavia RS TDI nebo dieselový Megane RenaultSport. Na ně bude ale Mazda patrně krátká, všechny zmíněné vozy nabízejí výkon okolo 170 koní. Dobrá, hot hatch to tedy není, ale to ostatně dnes není žádný dieselový kompakt, ať už má výkonu sebevíce.

Vůz bude pochopitelně nabízen pouze ve specifikaci Sport, stejně jako dvoulitrový benzín, vnější vzhled by ale měl být přiostřen po vzoru verze MPS. Pro příznivce Mazdy a nafty, kterých je dnes alespoň v případě trojky jako šafránu, jde ale určitě o dobrou zprávu. Vůz by se měl na trhu objevit co nevidět. Zda se bude dovážet k nám, to zatím není jasné, ale lze oprávněně očekávat, že se tak stane.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Po modelu MPS by měla dieselová Mazda3 Sport zdědit alespoň část stylingu
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků