Také Mazda nabídne svůj dieselový warm hatch

Doba dieselová si žádá své oběti. Tou poslední je Mazda3, která v reakci na šířící se řady výkonných dieselových kompaktů také přijde se svou pseudosportovní naftovou verzí. Doposavad byla „em-trojka” nabízena jen menším nafťákem o objemu 1,6 litru a výkonem 90 nebo 108 koní, což pro úspěch na dnešním trhu nemohlo stačit. A také nestačilo, dieselové verze tvoří v prodejích Mazdy3 pouhých 10 procent, což je v současné době velmi nízká hodnta.

Nově tak vůz dostane dvoulitrový turbodiesel o výkonu 143 koní. To sice není nikterak závratná hodnota, ale díky krátké šestistupňové převodovce vůz dosáhne stovky za velmi kvalitních 8,5 sekundy a jeho maximální rychlost bude činit 209 km/h. Mazda3 D Sport, jak se tento model bude pravděopodobně jmenovat, má být reakcí na vozy jako Seat Leon FR TDI, Škoda Octavia RS TDI nebo dieselový Megane RenaultSport. Na ně bude ale Mazda patrně krátká, všechny zmíněné vozy nabízejí výkon okolo 170 koní. Dobrá, hot hatch to tedy není, ale to ostatně dnes není žádný dieselový kompakt, ať už má výkonu sebevíce.

Vůz bude pochopitelně nabízen pouze ve specifikaci Sport, stejně jako dvoulitrový benzín, vnější vzhled by ale měl být přiostřen po vzoru verze MPS. Pro příznivce Mazdy a nafty, kterých je dnes alespoň v případě trojky jako šafránu, jde ale určitě o dobrou zprávu. Vůz by se měl na trhu objevit co nevidět. Zda se bude dovážet k nám, to zatím není jasné, ale lze oprávněně očekávat, že se tak stane.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Po modelu MPS by měla dieselová Mazda3 Sport zdědit alespoň část stylingu
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků