Také máte zahrádku?

Teď máme na mysli tu na střeše auta i když ona velmi často souvisí i s tou opravdovou na chatě nebo chalupě. Jen v málokterých vyspělých motoristických zemích potkáte na silnici tolik automobilů s nákladními přívěsy a naloženými zahrádkami, jako u nás. Jak tedy zacházet se zahrádkou co nejlépe?
Také máte zahrádku?

Po zimním spánku se často vracejí do provozu i ti poloveteráni, kteří odpočívali v klidu garáží. Vracejí se, často přeměněni na těžkotonážníky, zatíženi nejrůznějšími náklady na nosičích. Často se zapomíná na maximální možné zatížení střechy, které bývá obvykle kolem 50 kg.

Nesmíme také zapomenout na „živou“ váhu cestujících. To vše by nemělo překročit maximální užitečné zatížení vozu. Jízda s přetíženým a špatně naloženým vozem je hazardní a nebezpečná. Příliš vysoký náklad na zahrádce také velmi zvyšuje aerodynamický odpor vozu. Vůz je citlivý na boční vítr, měli bychom proto jet pomalu a opatrně.

Kapitola sama pro sebe je upevnění nákladu. To musí být pevné, po prvních kilometrech jízdy bychom je měli překontrolovat. Při plně zatíženém voze musíme počítat se změnou jízdních vlastností, s prodlouženou brzdnou drahou a možností aerodynamického působení, pokud nás předjíždí třeba autobus. Již při nakládání bychom měli těžké věci ukládat co nejníže - na podlahu vozu či zavazadlového prostoru, na zahrádku pak předměty lehčí, abychom neumístili těžiště příliš vysoko.

Takže pozor - už při nakládání vozu a upevňování předmětů na nosič můžeme výrazně ovlivnit bezpečnost svou i ostatních.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků