Také máte zahrádku?

Teď máme na mysli tu na střeše auta i když ona velmi často souvisí i s tou opravdovou na chatě nebo chalupě. Jen v málokterých vyspělých motoristických zemích potkáte na silnici tolik automobilů s nákladními přívěsy a naloženými zahrádkami, jako u nás. Jak tedy zacházet se zahrádkou co nejlépe?
Také máte zahrádku?

Po zimním spánku se často vracejí do provozu i ti poloveteráni, kteří odpočívali v klidu garáží. Vracejí se, často přeměněni na těžkotonážníky, zatíženi nejrůznějšími náklady na nosičích. Často se zapomíná na maximální možné zatížení střechy, které bývá obvykle kolem 50 kg.

Nesmíme také zapomenout na „živou“ váhu cestujících. To vše by nemělo překročit maximální užitečné zatížení vozu. Jízda s přetíženým a špatně naloženým vozem je hazardní a nebezpečná. Příliš vysoký náklad na zahrádce také velmi zvyšuje aerodynamický odpor vozu. Vůz je citlivý na boční vítr, měli bychom proto jet pomalu a opatrně.

Kapitola sama pro sebe je upevnění nákladu. To musí být pevné, po prvních kilometrech jízdy bychom je měli překontrolovat. Při plně zatíženém voze musíme počítat se změnou jízdních vlastností, s prodlouženou brzdnou drahou a možností aerodynamického působení, pokud nás předjíždí třeba autobus. Již při nakládání bychom měli těžké věci ukládat co nejníže - na podlahu vozu či zavazadlového prostoru, na zahrádku pak předměty lehčí, abychom neumístili těžiště příliš vysoko.

Takže pozor - už při nakládání vozu a upevňování předmětů na nosič můžeme výrazně ovlivnit bezpečnost svou i ostatních.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků