Také máte zahrádku?

Teď máme na mysli tu na střeše auta i když ona velmi často souvisí i s tou opravdovou na chatě nebo chalupě. Jen v málokterých vyspělých motoristických zemích potkáte na silnici tolik automobilů s nákladními přívěsy a naloženými zahrádkami, jako u nás. Jak tedy zacházet se zahrádkou co nejlépe?
Také máte zahrádku?

Po zimním spánku se často vracejí do provozu i ti poloveteráni, kteří odpočívali v klidu garáží. Vracejí se, často přeměněni na těžkotonážníky, zatíženi nejrůznějšími náklady na nosičích. Často se zapomíná na maximální možné zatížení střechy, které bývá obvykle kolem 50 kg.

Nesmíme také zapomenout na „živou“ váhu cestujících. To vše by nemělo překročit maximální užitečné zatížení vozu. Jízda s přetíženým a špatně naloženým vozem je hazardní a nebezpečná. Příliš vysoký náklad na zahrádce také velmi zvyšuje aerodynamický odpor vozu. Vůz je citlivý na boční vítr, měli bychom proto jet pomalu a opatrně.

Kapitola sama pro sebe je upevnění nákladu. To musí být pevné, po prvních kilometrech jízdy bychom je měli překontrolovat. Při plně zatíženém voze musíme počítat se změnou jízdních vlastností, s prodlouženou brzdnou drahou a možností aerodynamického působení, pokud nás předjíždí třeba autobus. Již při nakládání bychom měli těžké věci ukládat co nejníže - na podlahu vozu či zavazadlového prostoru, na zahrádku pak předměty lehčí, abychom neumístili těžiště příliš vysoko.

Takže pozor - už při nakládání vozu a upevňování předmětů na nosič můžeme výrazně ovlivnit bezpečnost svou i ostatních.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků