Také máte zahrádku?

Teď máme na mysli tu na střeše auta i když ona velmi často souvisí i s tou opravdovou na chatě nebo chalupě. Jen v málokterých vyspělých motoristických zemích potkáte na silnici tolik automobilů s nákladními přívěsy a naloženými zahrádkami, jako u nás. Jak tedy zacházet se zahrádkou co nejlépe?
Také máte zahrádku?

Po zimním spánku se často vracejí do provozu i ti poloveteráni, kteří odpočívali v klidu garáží. Vracejí se, často přeměněni na těžkotonážníky, zatíženi nejrůznějšími náklady na nosičích. Často se zapomíná na maximální možné zatížení střechy, které bývá obvykle kolem 50 kg.

Nesmíme také zapomenout na „živou“ váhu cestujících. To vše by nemělo překročit maximální užitečné zatížení vozu. Jízda s přetíženým a špatně naloženým vozem je hazardní a nebezpečná. Příliš vysoký náklad na zahrádce také velmi zvyšuje aerodynamický odpor vozu. Vůz je citlivý na boční vítr, měli bychom proto jet pomalu a opatrně.

Kapitola sama pro sebe je upevnění nákladu. To musí být pevné, po prvních kilometrech jízdy bychom je měli překontrolovat. Při plně zatíženém voze musíme počítat se změnou jízdních vlastností, s prodlouženou brzdnou drahou a možností aerodynamického působení, pokud nás předjíždí třeba autobus. Již při nakládání bychom měli těžké věci ukládat co nejníže - na podlahu vozu či zavazadlového prostoru, na zahrádku pak předměty lehčí, abychom neumístili těžiště příliš vysoko.

Takže pozor - už při nakládání vozu a upevňování předmětů na nosič můžeme výrazně ovlivnit bezpečnost svou i ostatních.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků