Také málo používaný vůz potřebuje péči. Hvězda Wheeler Dealers radí, jak na to

Kundaj & Hovnaj  |  01. 05. 2020 15:17

Námto příde zbitečný.

Odpovědět  |   | 
Slávek  |  01. 05. 2020 16:17

Zbytečný jsou nýmandi jako ty: Negramotný a ještě navíc blbí k tomu

Odpovědět  |   | 
Pajošek  |  02. 05. 2020 03:33

Ale nick má tuze luxusní

Odpovědět  |   | 
Michal  |  01. 05. 2020 15:41

Někdo má veterána a aby nezrezl tak to stejně dělá.

Odpovědět  |   | 
HRD  |  01. 05. 2020 16:16

Tak opět naprosto podělaný překlad: Když už chcete překládat zahraniční věci, naučte se to. Třeba výraz "nakopnout motor" bez cívky je stejná blbost jako naplnit cedník vodou. Motor bez cívky můžete maximálně protáčet, nikdy ho ale nenakopnete. Protože nakopnout motor znamená nahodit ho, nastartovat...
Jinak takovýhle věci jsem dělal před 40 lety s odstaveným Wartburgem: Po vyšroubování svíček nalít do válců olej, ručně za klíňák protočit motor, aby se válce promazaly, pak znovu lehce zašroubovat svíčky. (Před startem se budou vyndávat a motor se opět ručně protočí). Přifoukat kola, nadzvednout stěrače, gumová těsnění dveří a oken natřít glycerinem. S autem čas od času popojet tlačením, aby kola neměla otlačené plošky a pootáčela se. Občas dobít baterii. Nic nového, kdo dříve auto "ukládal na zimu", tak to zná.

Odpovědět  |   | 
Pion  |  05. 05. 2020 17:26

Kolega ma wartburg po otcovi a robi to doteraz- ako ho poznam tak auto je ako nove

Odpovědět  |   | 
.  |  01. 05. 2020 17:33

"promazání všech spojů kvalitním kolomazem" Taky dobré.

Odpovědět  |   | 
Jenyk  |  01. 05. 2020 18:21

Jednou měsíčně projet a všechno zmiňované se provede automaticky. I v zimě se najde jednou za měsíc doba, kdy je sucho a auto se dá vytáhnout. Tedy, je-li pojízdné a s papíry, že....

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  03. 05. 2020 10:51

neplatné doklady nejsou důvodem pro stání v garáži. Obvykle takové auto máte na vlastním pozemku, kde lze tu kraťoučkou vyjížďku provést. I kdyby to mělo být na krátkém dvorku. Tam je akorát blbé to, že při zajetí zpátky do garáže stojíte opět na stejné části pneumatiky, celou váhu vozu nesou ty samé kuličky v ložiscích, nebo třeba manžety na poloosách zůstanou také ve stejné pozici. Ale aspoň to trošku prožene olej motorem, převodovkou, servem. Odtrhne to přirezlé destičky/pakny atp.
Případně je takové auto v garážovém komplexu, kde je provoz takového auta také všem šumafuk.

Odpovědět  |   | 
simson33  |  01. 05. 2020 19:59

Jedna důležitá věc v článku podle mého názoru schází.
Kdo chce auto odstavovat na delší dobu, měl by do nádrže natankovat palivo, které neobsahuje přidané biosložky (líh). Ty už po 3 měsících mohou degradovat a způsobit zanesení vstřikovacího systému. Někde jsem četl, že vysokooktanová paliva (jako třeba Shell V-Power Racing 100) jsou z tohoto pohledu lepší, než běžný Natural 95.

Odpovědět  |   | 
e32  |  01. 05. 2020 20:55

Všechno je +- pravda, nemám s tím problém. Ale za sebe bych doplnil vstupní podmínku. Absolutně suchá, větraná garáž. Většin řadových garáží z 60-70 let jsou ve skutečnosti trochu vlhké, přesto jak se lidé v inzerátech chlubí že ne. Dát auto na delší dobu do garáže, která má vlhký jen rožek je po čase jeho smrt. Palivo bez biosložky a občas citlivě protáhnout. Baterka odpojedná, pohyblivé části typu čudlíky sedadla pásy kliky občas pohnout.

Přemýšlel jsem koupit v hobby marketu velké igelity na malování. Koupit svářečku na mikrotenové sáčky. Najet autem na igelit, počkat až zcela vychladne. Dát tam plechovku s jímačem vlkhosti a poté přiklopit druhým igelitem a hermeticky po obvodu zavařit. Celé v garáži. Bohužel jsem to nikde neviděl. Proč je můj nápad blbost?

Odpovědět  |   | 
Medvěd  |  02. 05. 2020 08:17

Bez bioslozek není takřka nic, Verva apod. obsahuje ETBE méně problematickou náhradu klasické bioslozky. EuroOil prodává (tvrdí) naftu bez bioslozek. Já dávám při dlouhodobé odstávce VIF.

Odpovědět  |   | 

já stabilizátor paliva, i tu hondí varinu nastartuješ na drc.

Odpovědět  |   | 
Medvěd  |  02. 05. 2020 08:21

Blbost to úplně není už jsem někde něco podobného viděl. Nebo po zabaleni auta vysát vzduch. Nicméně to komplikuje potřebu to občas za dobu odstávky nastartovat a nechat probehnout. Také nechat otevřené dveře, aby se nevymačkávalo těsnění.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  03. 05. 2020 11:52

Takhle se ukládala kdysi i vojenská technika. Celoobal s vysoušečem nebo s aktivním sušením. Ale stejně to chce tak jednou za 5-8 let překonzervovat. A samozřejmě mít možnost sehnat nové pryžové díly, protože ty zpuchří vždycky.

Odpovědět  |   | 
Marty  |  02. 05. 2020 11:12

Máti nejela se svojí Fábkou už určitě rok a přikryla auto plachtou a zatížila. Plachta po roce vlivem počasí šla do popelnice. Tam kde se plachta na plno opírala o auto (prostředek střechy nad předním sklem) šel do háje bezbarvý lak. Je tam flek bez laku a v okolí už puchýřky, takže tam už jde pryč také.

Odpovědět  |   | 
Medvěd  |  02. 05. 2020 12:01

Tak pokud to auto stálo venku, tak se nedivím, to udělá plachta dost škody. Mám víkendové auto v garáži pod plachtou na střeše mám fleecovou podložku s přesahem přes okna a na přední i zadní kapotě rovněž.

Odpovědět  |   | 
Emkejx  |  03. 05. 2020 08:08

Nedavno som kuk WD a tak krasne spravili rx7 z '83... Este aj original hlinikove disky zrepasovali ze boli ako nove. Slint...

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  03. 05. 2020 11:04

moje zkušenost s delší odstávkou neveteránského auta. Moje Volvo S60 jsem měl odstavené cirka 4 roky, protože jsem využíval spíše služebního auta. I tak jsem auto občas projel, protože narozdíl od malorážkové nafty umí udělat radost. Roční nájezd s tímto autem byl kolem 1000km/rok. Dostávalo to ob rok nový olej, filtry a dojelo se na STK. Vtipné bylo, že jsem to pro jistotu i přezouval na zimáky a zpátky. Kdyby náhodou bylo auta potřeba (služebák v servisu, potřeba jet za hranice atp.). Přesto jsem pro uvedení do denního provozu musel vyměnit brzdy, výfuk, spoustu silentbloků na podvozku, baterku ... to všechno začalo při denním používání hodně rychle odcházet.
Stání "na dešti" mu nijak neublížilo. Lak pořád parádní, těsnění dveří OK. Koroze nula.
Auto jsem nechtěl prodat, protože jsem ho před lety výhodně koupil, má málo najeto, je jinak ve skvělém stavu a kdybych potřeboval jiné, tak na trhu podobné nejsou. Peněz bych za to moc taky nedostal (paradoxně bych za to dostal dnes více peněz jak před 5 lety), finanční nouzí taky netrpím ... prostě nebyl důvod.
Co se týče renovovaného veterána, tak ačkoliv není poskládaný, tak motor spouštím pravidelně. Soudobý benzin jej dokáže za cirka 2 měsíce zalepit tak, že je to na rozborku karburátoru.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A
Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Česku. Stojí méně než Škoda Kodiaq RS

Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Če…

Šestiválec, místo pro osm cestujících a šestnáct držáků na nápoje. Obří SUV od Hyundaie se s tím nemaže. Teď si ho můžete koupit i v Česku.

3.  7.  2020 | | 56 N/A