Také málo používaný vůz potřebuje péči. Hvězda Wheeler Dealers radí, jak na to

Vyřazení vozidla na delší dobu z užívání mu samozřejmě po technické stránce nesvědčí. Mike Brewer má tedy několik rad, jak se o nepoužívané auto starat.

Pokud vám něco říká pořad Wheeler Dealers, který je na českém kanálu Discovery vysílán pod názvem Rození obchodníci, nejspíš vám bude povědomý i jistý Mike Brewer, odborník a televizní osobnost, které už prošla rukama hromada vozů. Nová série pořadu přijde na obrazovky letos v září, ještě předtím se ale Brewer také v ohledu na současnou situaci podělil o pár zajímavých rad.

Vzácný Mercedes 280 SL stál v garáži 37 let. Pohled na jeho proměnu uspokojuje

Vzácný Mercedes 280 SL stál v garáži 37 let. Pohled na jeho proměnu uspokojuje

Samozřejmě jde tedy o rady týkající se péče o auto, které není z jakéhokoliv důvodu pravidelně využíváno a stojí třeba na vaší příjezdové cestě před domem. Stejné rady lze samozřejmě využít i s příchodem zimní sezóny, kdy mnoho řidičů své opečovávané klasiky a veterány uloží ke spánku.

Brewer tak například doporučuje u déla stojícího vozidla takzvaně udržovat jednotlivé linie v pozoru. Dbát na promazání všech spojů kvalitním kolomazem, přizvednout vozidlo ze země a pravidelně protáčet kola, alespoň jednou měsíčně nastartovat, motor pořádně nažhavit a pak jej zase nechat vychladnout, načež tento proces opakovat několikrát po sobě.

Jaguar E-Type byl 40 let za vraty stodoly. Machři z Británie jej opět přivedli k životu

Jaguar E-Type byl 40 let za vraty stodoly. Machři z Británie jej opět přivedli k životu

Jednoduše používat všechny pohyblivé části alespoň částečně tak, jako byste auto normálně používali. Klidně třeba sešlapovat pedály nanečisto nebo otevírat a zavírat dveře, kufr i kapotu, jelikož tak zachováte funkčnost gumových těsnění. Samozřejmostí je použití prodyšného autokrytu, který auto ochrání před vnějšími vlivy.

Důležitá je rovněž starost o autobaterii, které škodí, když není dlouho zatěžována. Obecně se doporučuje používat akumulátorovou nabíječku. Na trhu jsou k dostání i poměrně dobré solární nabíječky, ty udržují baterii v dobrém stavu. Pokud ale necháváte auto stát třeba několik měsíců, tak baterii rovnou radši odpojte.

České vozy Metalex zatápěly i Škodovce. Úspěch nakonec stál šéfa firmy místo

České vozy Metalex zatápěly i Škodovce. Úspěch nakonec stál šéfa firmy místo

Ke zmíněnému protáčení kol se pojí i péče o pneumatiky stojícího vozu, které můžete přifouknout. Ve výsledku docílíte zmenšení dotykové plochy pneumatiky s vozovkou. Na otázky, jak často byste měli s autem alespoň trochu popojet a jak často kontrolovat hladiny vody a oleje pak Brewer odpovídá: „Kdykoliv na to budete mít čas. Určitě alespoň jednou za měsíc.“

K bezproblémovému a šetrnému nastartování vozidla po dlouho době pak Brewer dodává: „Nejprve odpojte hlavní rozdělovač od cívky, nakopněte motor a nažeňte hladiny oleje na maximum. Pak znovu připojte rozdělovač. To by mělo stačit.“ Mimo to hrozí, že elektrické spoje vyschnou, takže je dobré v rámci údržby použít kvalitní sprej na elektrické kontakty a opatrně ho nanést na všechny spoje kabelů, osvětlení i kontakty pojistkové skříně.

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 47 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků