Také letos bude mít automobilový průmysl v Česku nový rekord

Stejně jako v několika minulých letech dosáhne tuzemský automobilový průmysl na rekordní hodnoty jak v objemu výroby, tak v hodnotách obratu i exportu.
Také letos bude mít automobilový průmysl v Česku nový rekord

V loňském roce se poprvé tržby firem působící v tuzemském automobilovém průmyslu přehouply přes hranici jednoho bilionu korun. Konkrétně dosáhly částky 1 bilion 21 miliard korun. Letos se má tato hodnota ještě minimálně o pět procent navýšit. Tak odhadují představitelé Sdružení automobilového průmyslu letošní produkci podle současného stavu objednávek.

České firmy, které vyrábění jak hotové automobily, tak i součástky pro ně, se za loňský rok nemají za co stydět. Posuďte sami: 

  • Česká republika je pátým největším výrobcem aut v Evropě a patnáctým  na světě
  • V přepočtu výroba aut/počet obyvatel jsme na světě druzí - za Slovenskem
  • Její roční produkce 1,3 milionu automobilů by dokázala uspokojit celý současný trh s novými osobními vozy v Africe
  • Z výrobních linek tuzemských automobilek sjede každých 23 sekund jedno nové auto
  • Produktivita práce v automobilovém průmyslu je výrazně vyšší než v jiných oblastech v ČR. Pouhá tři procenta pracujících totiž vytvářejí celkem 9 procentu tuzemského hrubého domácího produktu
  • Český automobilový průmysl má na celkovém exportu republiky podíl 24 procent
  • Zaměstnanci v automobilkách si relativně dobře vydělávají. Průměrná mzda dělnických profesí je nyní v automobilovém průmyslu  28 842 Kč a je o téměř pět procent vyšší než je celková průměrná mzda v celé republice.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků