Značky jako Jaguár,Rolls Royce a Aston Martin jsou klenoty v automobilovém trhu. A jsou právě proto,že krom mistrovského zpracování ve staré dobré Británii dodržují tradice na které se mohou zákazníci na celém světě spolehnout. Neříkám,že si nikdo Jaguára SUV nekoupí. Koupí určitě ale vsadím se,že tito majitelé budou uplně novými zákazníky a nikdo s těch starších si ho nepořídí.
Protože zákazníci jsou trubky, které autům nerozumí. Chcou mít to, co má soused.
Přesně je to cesta k financim, ale trošku to pošlape "legendu" jedinečnosti.
Mě se líbí, jak snad u každé značky se divíte a pohoršujete nad tím, že začne vyrábět auto mimo své dosavadní portfolio. Vždy doporučíte, jak by to šlo dělat lépe a nechápete, co automobilku k takovému kroku vede. Nechci vám sahat do svědomí, ale kdybyste se tak dokonale vyznali v trhu a tak perfektně znali možnosti jednotlivých značek, jak se domníváte, tak byste nedělali novináře na Autorevue.cz, ale šéfy marketingových oddělení značek, o kterých píšete.
Já to vidím jinak...Porsche i Jaguár i například Ferrari je značka která má jakousi tradici a nese si jisté charisma...Pokud začne takováto automobilka vyrábět běžné vozy tak kterdit značky samozřejmě utrpí a její hodnota klesne, pokud se ale povede trh oslovit, tak se její hodnota zase zvedne protože má skvělý výtlak. V tom není rozdíl. Ale manažer už si možná rozmyslí, jestli bude chtít zbuzovat respekt vozem, který si koupil i jeho soused topenář.Pokud Rolex bude vyrábět hodinky za 200kč a bude si je moct dovolit každý, tak tyto hodinky asi taky nebudou tak ceněné a vzácné... a na větu "mám rolexky" už asi taky každý neřekne "ukaž" nebo se neudiví, ale řekne spíš "No a co? Jdou ti blbě."
Takže tvrdíte, že marketingové oddělení Jaguaru, Porsche, Ferrari a ostatních je banda blbců, co nevědí co dělají a riskují s nerozvážnými kroky život značky? Asi nevíte, jak to chodí.
Ne, to netvrdím.Podívejte se na Porsche, nejsem si jistý, ale na ceně značka podle mě neztratila, byť vyrábí SUV. Jde o to, že se sice "přiblížila" běžným smrtelníkům, ale pořád k nim má docela daleko. To je jeden fakt, že to není tak radikální a druhý je ten, že zase to nastartovalo víc prodejů, čímž cena značky zase leze nahoru. Ale nepopíratelně to mění profil značky, zatím co dříve to byl výrobce výhradně sportovních automobilů, dnes již to není pravda.Jinak to byla samozřejmě nadsázka, ale pokud by skutečně začalo Porsche nebo třeba Jaguar vyrábět vozy cenově konkurující třeba Škodě Octavii, jistě jich prodají velkou spoustu a tak cena značky možná paradoxně skočí nahoru, ale už to nebude taková ta "premiová" značka luxusu. Konec koncu, aby konkurovali Škodě, museli by někde šetřit a kdo by si koupil Jaguara se čtyřválcem bez dynamických jízdních vlastností ale spiš nějakou "nákupní tašku"? Někdo komu je skoro jedno v čem jezdí, hlavně že to je pro něj praktické. Nebo fixovaný zastánce značky. Ale někdo kdo by chtěl něco exkluzivního? To asi ne... (ale jak říkám, to je dost přitažené za vlasy a je to nadsázka, tak prosím mě nechytejte za slovo).BTW: Ferrari tam nemá co dělat, nevím že by Ferrari vyrábělo SUV...
Redaktůrci jsou mladí zakomplexovaní kloučci, kteří si myslí, že když pronesou nějakou takovou "chlapáckou moudrost", rázem jim naroste knír pod nosem. Nebou jsou to naopak staří bolševici, kteří by rádi, jako v centrálně plánovitém hospodářství, určovali, co která fabrita má vyrábět.Nejspíš však půjde o obojí současně
Bingo!Porsche,Jaguar,ci ine znacky,ktore sa pustaju do novych segmentov by asi pre dobro a kludnu dusu novinarov mali andalej vyrabat len to,co robia desiatky rokov... :-Da tento postoj prekvita na autorevue a aj autowebe... redaktori maju asi vsetci same wrx sti,m3jky,a ich rodiny jazdia mhd....
Vidím to podobně..
jj, su to sraci...
už udělali kombíka, teď SUV, následovat bude pikap a nakonec to bude domíchávač na beton...proč ne, když to lidi kupují....
Nie bude to VAN :-))
Nejspis si udelali pruzkum trhu a dle toho se chovaji. Z meho pohledu je to vcelku racionalni krok. Klukum z Porsche to s hnusnou skatuli vyslo tak chteji ten uspech zopaknout. Protoze nevidim silne indikatory ze by cilove skupine lezli SUVecka krkem ma to slusnou sanci na uspech. Inovace to sice neni ale pokud to Jaguaru ziska misto na slunci pak proc ne?
Při neutěšeně rostoucím počtu kamionů na evropských silnicích a neutešeně klesajícím IQ jejich řidičů je vlastnictví obrněného vozu v podobě alespoň SUV jistou šancí na přežití. A to i za cenu, že to stojí a žere víc.
Problém je ten, že každá pipka co neumí řídit dostane od manžela nějaké to SUV aby, když udělá kravinu se v autě nezabila... ale pak zabije toho chudáka co to "štěstí" nemá.Pak dopadneme jak v USA se zbraněmi, kde u sebe nosí zbraň každý, protože každý má strach, že ten druhý má zbraň, tak ji chci taky abych kdyžtak měl šanci přežít.Jinak řečeno: stádium 1) Jezdí tu moc cvoků, potřebuji SUVstádium 2) Jezdí tu moc cvoků a řada znich má SUV, potřebuji taky SUV.stádium 3) Skoro všichni mají SUV, potřebuji SUV.stádium 4) Jezdí tu moc cvoků, potřebuji... náklaďák?
Zbytečně jsi to zúžil. Při klesajícím IQ všech řidičů.;-)
To jistě, jen v SUV tě IQ řidiče kamionu pálí víc než IQ řidiče Chevroletu Spark .
Tos napsal nějak divně. Možná jsi myslel, že ve Sparku tě už navíc musí pálit i IQ toho řidiče SUV.:-)
Samozřejmě, já to psal z pohledu řidiče toho SUV........
Víš, já jsem teď o víkendu pozoroval řidiče z CZ v Drážďanech a chovali se tam jako neskutečný prasata. Možná tady u nás to tak nevynikne, protože tak jezdí většina. Ale tam, kde vedle sebe byl poměrně srovnatelný počet auto, to bylo skoro k pláči.
V Německu vládne přirozená úcta k zákonům zatímco u nás přirozená neúcta. Když k tomu přičteš léta trvající neexistenci dopravní policie (skutečné, nikoli té virtuální o které nám z médií pravidelně vypráví pohádky pan Tržil), není se čemu divit.
Tím to asi nebylo. Chovali se jako hnusáci např. i v obchodech, u stánků atd. Takže za volant jenom přenesou zlozvyky ze života. Proto si myslím, že zvyšování represí vůči řidičů je irelevantní.
Zvyšování represí proti řidičům je irelevantní? Ony nějaké represe jsou?Mimochodem, opravdu mě mrzí, že včera kolem poledne se po silnici I/35 na trase Litomyšl - Vysoké Mýto - Hradec Králové žádný represivní orgán nepohyboval. Škoda, kdyby viděl, co tam předváděl řidič kamionu (červený DAF 3L8 xxxx s ¨naloženým žlutým 40´kontejnerem), jeho represivní srdce by zaplesalo: předjíždění v zákazu předjíždění, jízda v pruhu označeném zákazem pro nákladní automobily, odstup na zasněžené silnici od vozidel před ním cca 0,5metru při rychlosti 80km/h, vrcholem pak bylo, když ve Vysokém místě se rozhodl předjet celou pomalu jedoucí šňůru vozidel bez ohledu na auta v protisměru, která vytlačil až na chodník, pak se samozřjemě neměl kam zařadit, takže zůstal stát v protisměru, kde protijenoucí počkali, až krále silnic někdo do kolony pustí zpět. Fakt mě mrzí, že tam zrovna nebyla policie a stejně tak mě mrzí, že mohl dostat pouze banální trest 6 bodů, 10 000kč pokuty a okamžitý zákaz řízení na 6-12 měsíců. Bohužel nedostat nic a jel jako prase dál až do HK, kde mi v levém pruhu (se zákazem jízdy nákladních aut) zmizel z dohledu.
Možná mu vadilo, že ostatní jeli zbytečně čtyřicítkou. Jinak při půlmetrovém odstupu by ten osobák před sebou ani neviděl.PS: O represích to není.
Ano, o represích to není, protože žádné nejsou. Neexistence dopravní policie je hlavní příčinou současného stavu na silnicích.
Jak to?:-O Když u nás dostaneš za stejný přestupek vyšší pokutu+body než v A nebo D, tak to podle tebe není represe? Zřejmě si pod tím slovem představuješ fyzické tresty.:-)
Co by z toho represivni organ mel? 10k pokuty nacvaka za bukem s radarem za par minut, nema smysl nahanet dementa v kamionu. Navic pises, ze jel 80 km/h, to je dle predpisu. Soucasne predjizdel pomalujedouci kolonu jiste rychlosti do daneho limitu, o pirata se tedy nejednalo, zbytecne se rozcilujes. Jo kdyby jel ve meste 55, to by byla jina, mozna by se i do TV Vykal dostal.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.