Je třeba připustit, že na trhu prémiových značek zatím Jaguar skutečně patří k posledním, kteří svoji pověst zatím nezprznili žádným křížencem off-roadu, dodávky a muzeálního exponátu zdobícího drahé kavárny. Na druhou stranu musíme dodat, že majiteli Jaguar patří i Land Rover a ten se na off-roady a SUV přímo specializuje. Doplnění nabídky Jaguaru o SUV, které navíc bude jisto jistě používat nezměněné techniky Land Roveru, tak dává podobný smysl jako krok zavádějící do výrobního portfolia škodovky supersport na bázi Lamborghini Gallardo. Jenže pro diskuze už není prostor, podle magazínu Autocar rozhodnutí již padlo a projekt SUV značky Jaguar „dostal zelenou“.
Tento krok šéf Jaguaru Adrian Hallmark obhajuje tím, že crossover potřebuje proto, aby se továrna oprostila od pověsti „výrobce sedanů“. Proč by tato pověst měla být špatná, to náme ale nijak jasné není a celou věc do jiných sfér neposouvá ani myšlenka, že „Jaguar musí vyvinout soustavu pohonu všech kol, a to zejména pro trhy východního pobřeží USA a některých evropských regionů“. Vždyť už jej má...
Hallmark zároveň potvrdil, že vozy Jaguar budou i nadále těžit z lehké konstrukce s rozsáhlým využitím hliníkových slitin a kombík odvozený od modelu XF již klepe na dveře. Zdá se, že ani Jaguar do budoucna nic pěkného nečeká...
Land Rover Evoque: přimyslete si design Jaguaru a máte před sebou „nové SUV” s velkou kočkou ve znaku...