Také Hyundai hodlá přijít s ultralevným vozem

Automobilky poslední dobu doslova šílí kolem levných aut, již nedávno jsme avizovali, že začíná „bitva malých ultralevných vozidel“. Lavinu spustila indická automobilka Tata svým modelem Nano, jehož základní cena se po propočtu pohybuje pod hranicí 42 tisíc Kč. Od doby, kdy Tata představila tento vůz, se začaly zprávy o podobných vozech šířit doslova jako mor.

Evropské, Japonské a Korejské automobilky se rozhodly dobýt rychle rozvíjející se automobilový trh v Číně a Indii. Svůj záměr produkovat cenově dostupný vůz nejnověji představila i jihokorejská automobilka Hyundai, která v současnosti v Indii poměrně úspěšně prodává model Santro (u nás Atos Prime).

Dle nejnovějších výzkumů automobilky, na indickém trhu prudce stoupá poptávka po ještě menších a levnějších vozech. Představitelé dále oznámili, že vůz, který se na trhu objeví nejdříve koncem roku 2011, určitě nebude levnější než zmíněná Tata Nano. Při předpokládané ceně kolem 3 500 dolarů (zhruba 54 000 Kč) však mohou však zákazníci očekávat vyšší kvalitu zpracování a lepší design.

Vzpomeňme jen, že svůj záměr vyrábět ultra-levný městský automobil zatím potvrdilo Mitsubishi, General Motors, Toyota, Renault a Nissan. Kdo bude další?

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 52 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků