Také Hyundai hodlá přijít s ultralevným vozem

Automobilky poslední dobu doslova šílí kolem levných aut, již nedávno jsme avizovali, že začíná „bitva malých ultralevných vozidel“. Lavinu spustila indická automobilka Tata svým modelem Nano, jehož základní cena se po propočtu pohybuje pod hranicí 42 tisíc Kč. Od doby, kdy Tata představila tento vůz, se začaly zprávy o podobných vozech šířit doslova jako mor.

Evropské, Japonské a Korejské automobilky se rozhodly dobýt rychle rozvíjející se automobilový trh v Číně a Indii. Svůj záměr produkovat cenově dostupný vůz nejnověji představila i jihokorejská automobilka Hyundai, která v současnosti v Indii poměrně úspěšně prodává model Santro (u nás Atos Prime).

Dle nejnovějších výzkumů automobilky, na indickém trhu prudce stoupá poptávka po ještě menších a levnějších vozech. Představitelé dále oznámili, že vůz, který se na trhu objeví nejdříve koncem roku 2011, určitě nebude levnější než zmíněná Tata Nano. Při předpokládané ceně kolem 3 500 dolarů (zhruba 54 000 Kč) však mohou však zákazníci očekávat vyšší kvalitu zpracování a lepší design.

Vzpomeňme jen, že svůj záměr vyrábět ultra-levný městský automobil zatím potvrdilo Mitsubishi, General Motors, Toyota, Renault a Nissan. Kdo bude další?

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků