Také Ford Focus ST posiluje. Pod kapotou může mít 275 koní

Někteří jsou toho názoru, že koní pod kapotou není nikdy dost. A tak Octavia posílila na 169 kW (230 koní), Seat Leon na 213 kW (290 koní), Golf R dostane možná i více než 400 koní a stranou nakonec nezůstane stát ani Ford se svým Focusem ST. I ten můžete být o něco silnější, stačí když si u Ford Performance Parts objednáte sadu úprav, kterou dnes automobilka představila.

Ford Focus ST dorazil na český trh i s dieselem [první jízdní dojmy]

Ford Focus ST dorazil na český trh i s dieselem [první jízdní dojmy]

Základem úpravy je nový software řídicí jednotky, který kromě vyššího výkonu zařídí také rychlejší odezvu na plynový pedál. Auto pak celkově nabídne místo 184 kW (250 koní) vrchol výkonu 202 kW (275 koní) a točivý moment posílí z původních 360 Nm na 400 Nm.

Test Ford Focus ST: S předokolkou bokem  

Test Ford Focus ST: S předokolkou bokem  

Špatnou zprávou ale budiž fakt, že se tato novinka zatím týká pouze amerického trhu, kde vás balíček zvyšující výkon vyjde na 1900 dolarů. Ford pak svým americkým zákazníkům slibuje také zachování tovární záruky po dobu tří let.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků