Také Ford F-150 Raptor se umí sám vyhrabat z písku. Jde na to chytře

Rychlá verze Fordu F-150 jako první dostala asistenta Trail Control. Díky němu už v terénu musíte jen točit volantem.

Asistenty pro řidiče se nerozvíjí jen pro použití na silnicích, ale i v terénu. K úplnému autonomnímu řízení tady ještě jsme dost daleko, i když už i to se testuje. Zatím vás auto jako poslední Toyota Land Cruiser či Land Rovery mohou mimo silnice provést ustálenou rychlostí.

Poláci vytvořili z Mustangu moderní FSO Warszawa. Fordu se to nelíbí

Poláci vytvořili z Mustangu moderní FSO Warszawa. Fordu se to nelíbí

Nyní s "tempomatem do terénu" přichází i Ford. Systémem nazvaným Trail Control se jako první pyšní F-150 Raptor. Stačí nastavit rychlost od 1 do 20 mil za hodinu a starat se už jen o řízení. Systém je úzce propojen s mozkem pohonu všech kol. Snaží se za každé situace využít maximum trakce na každém kole zvlášť. 

Proto Ford Trail Control na přiloženém videu prezentuje i jako inteligentní a maximálně plynulý způsob jak se dostat z hlubokého bahna či písku. V rámci modernizace pro nový modelový rok dostal F-150 Raptor také nové barvy laku, kola a vylepšené tlumiče Fox, které automaticky upravují tlumení.

TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Na pohonu se nic nemění, byť část fanoušků zběsilého pick-upu nemůže skousnout absenci osmiválce. Ford F-150 stále pohání 3,5litrový šestiválec s dvojitým přeplňováním a výkonem 450 koňských sil. Do Evropy míří menší Raptor postavený na Rangeru. Dostane vznětový dvoulitr o výkonu 210 koní a v budoucnu rovněž i systém Trail Control.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků