Také Ford F-150 Raptor se umí sám vyhrabat z písku. Jde na to chytře

Rychlá verze Fordu F-150 jako první dostala asistenta Trail Control. Díky němu už v terénu musíte jen točit volantem.

Asistenty pro řidiče se nerozvíjí jen pro použití na silnicích, ale i v terénu. K úplnému autonomnímu řízení tady ještě jsme dost daleko, i když už i to se testuje. Zatím vás auto jako poslední Toyota Land Cruiser či Land Rovery mohou mimo silnice provést ustálenou rychlostí.

Poláci vytvořili z Mustangu moderní FSO Warszawa. Fordu se to nelíbí

Poláci vytvořili z Mustangu moderní FSO Warszawa. Fordu se to nelíbí

Nyní s "tempomatem do terénu" přichází i Ford. Systémem nazvaným Trail Control se jako první pyšní F-150 Raptor. Stačí nastavit rychlost od 1 do 20 mil za hodinu a starat se už jen o řízení. Systém je úzce propojen s mozkem pohonu všech kol. Snaží se za každé situace využít maximum trakce na každém kole zvlášť. 

Proto Ford Trail Control na přiloženém videu prezentuje i jako inteligentní a maximálně plynulý způsob jak se dostat z hlubokého bahna či písku. V rámci modernizace pro nový modelový rok dostal F-150 Raptor také nové barvy laku, kola a vylepšené tlumiče Fox, které automaticky upravují tlumení.

TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Na pohonu se nic nemění, byť část fanoušků zběsilého pick-upu nemůže skousnout absenci osmiválce. Ford F-150 stále pohání 3,5litrový šestiválec s dvojitým přeplňováním a výkonem 450 koňských sil. Do Evropy míří menší Raptor postavený na Rangeru. Dostane vznětový dvoulitr o výkonu 210 koní a v budoucnu rovněž i systém Trail Control.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků