Také Ford F-150 Raptor se umí sám vyhrabat z písku. Jde na to chytře

Rychlá verze Fordu F-150 jako první dostala asistenta Trail Control. Díky němu už v terénu musíte jen točit volantem.

Asistenty pro řidiče se nerozvíjí jen pro použití na silnicích, ale i v terénu. K úplnému autonomnímu řízení tady ještě jsme dost daleko, i když už i to se testuje. Zatím vás auto jako poslední Toyota Land Cruiser či Land Rovery mohou mimo silnice provést ustálenou rychlostí.

Poláci vytvořili z Mustangu moderní FSO Warszawa. Fordu se to nelíbí

Poláci vytvořili z Mustangu moderní FSO Warszawa. Fordu se to nelíbí

Nyní s "tempomatem do terénu" přichází i Ford. Systémem nazvaným Trail Control se jako první pyšní F-150 Raptor. Stačí nastavit rychlost od 1 do 20 mil za hodinu a starat se už jen o řízení. Systém je úzce propojen s mozkem pohonu všech kol. Snaží se za každé situace využít maximum trakce na každém kole zvlášť. 

Proto Ford Trail Control na přiloženém videu prezentuje i jako inteligentní a maximálně plynulý způsob jak se dostat z hlubokého bahna či písku. V rámci modernizace pro nový modelový rok dostal F-150 Raptor také nové barvy laku, kola a vylepšené tlumiče Fox, které automaticky upravují tlumení.

TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Na pohonu se nic nemění, byť část fanoušků zběsilého pick-upu nemůže skousnout absenci osmiválce. Ford F-150 stále pohání 3,5litrový šestiválec s dvojitým přeplňováním a výkonem 450 koňských sil. Do Evropy míří menší Raptor postavený na Rangeru. Dostane vznětový dvoulitr o výkonu 210 koní a v budoucnu rovněž i systém Trail Control.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků