Také Ferrari nasadí motory s přímým vstřikováním

I když se to nemusí mnohým líbit, i věhlasné Ferrari se inspiruje u německé automobilky Audi. Systém přímého vstřikování, který ve velkém počtu různě výkonných agregátů používá tato automobilka je jakousi inspiraci pro Ferrari. Technici této automobilky se totiž mohli u konkurence přesvědčit, že přímý vstřik paliva do válce není určen jen pro obyčejné motory.

Ferrari chce použít přímý vstřik poprvé u Ferrari F430 při příležitosti modernizace, která tento model v blízké budoucnosti čeká. Další nasazení se odehraje jednak s příchodem nástupce Enza a druhak při modernizaci jednotlivých pohonných agregátů jak u modelu 612 Scaglietti, tak u modelu 599 GTB Fiorano.

Ferrari si od tohoto kroku slibuje hlavně snížení spotřeby a emisí CO2. Samotná spotřeba u současných agregátů by po instalaci tohoto vstřikování měla klesnout o 5-8 procent a navíc při současném nasazení dalších technologií, dojde k redukci CO2 v řádu desítek procent. A to se dnes hodí...

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků