Také Ferrari nasadí motory s přímým vstřikováním

I když se to nemusí mnohým líbit, i věhlasné Ferrari se inspiruje u německé automobilky Audi. Systém přímého vstřikování, který ve velkém počtu různě výkonných agregátů používá tato automobilka je jakousi inspiraci pro Ferrari. Technici této automobilky se totiž mohli u konkurence přesvědčit, že přímý vstřik paliva do válce není určen jen pro obyčejné motory.

Ferrari chce použít přímý vstřik poprvé u Ferrari F430 při příležitosti modernizace, která tento model v blízké budoucnosti čeká. Další nasazení se odehraje jednak s příchodem nástupce Enza a druhak při modernizaci jednotlivých pohonných agregátů jak u modelu 612 Scaglietti, tak u modelu 599 GTB Fiorano.

Ferrari si od tohoto kroku slibuje hlavně snížení spotřeby a emisí CO2. Samotná spotřeba u současných agregátů by po instalaci tohoto vstřikování měla klesnout o 5-8 procent a navíc při současném nasazení dalších technologií, dojde k redukci CO2 v řádu desítek procent. A to se dnes hodí...

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků