Také Ferrari nasadí motory s přímým vstřikováním

I když se to nemusí mnohým líbit, i věhlasné Ferrari se inspiruje u německé automobilky Audi. Systém přímého vstřikování, který ve velkém počtu různě výkonných agregátů používá tato automobilka je jakousi inspiraci pro Ferrari. Technici této automobilky se totiž mohli u konkurence přesvědčit, že přímý vstřik paliva do válce není určen jen pro obyčejné motory.

Ferrari chce použít přímý vstřik poprvé u Ferrari F430 při příležitosti modernizace, která tento model v blízké budoucnosti čeká. Další nasazení se odehraje jednak s příchodem nástupce Enza a druhak při modernizaci jednotlivých pohonných agregátů jak u modelu 612 Scaglietti, tak u modelu 599 GTB Fiorano.

Ferrari si od tohoto kroku slibuje hlavně snížení spotřeby a emisí CO2. Samotná spotřeba u současných agregátů by po instalaci tohoto vstřikování měla klesnout o 5-8 procent a navíc při současném nasazení dalších technologií, dojde k redukci CO2 v řádu desítek procent. A to se dnes hodí...

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků