Také Evropané se od VW dočkají odškodnění, říká eurokomisařka Jourová

Zatímco američtí vlastníci dieselových volkswagenů se zabudovaným podvodným software mají nárok na odškodnění ve výši až deset tisíc dolarů, Evropané nedostávají nic.
Také Evropané se od VW dočkají odškodnění, říká eurokomisařka Jourová

Eurokomikařka pro spravedlnost Věra Jourová bude nadále prosazovat, aby také majitelé evropských verzí Volkswagenů s motory TDI EA 189 ve variantě pro emisní normu Euro 5 dostali od největší evropské automobilky bonus či odškodnění.

Zatímco v USA totiž mají dotčení vlastníci nárok na částku až deset tisíc dolarů (zhruba 260 000 Kč), v Evropě v rámci svolávacích akcí oficiálně nedostávají nic.

Eurokomisařka tento svůj názor prosazuje již několik měsíců, ale zatím bez úspěchu. Nyní v rozhovoru pro německý list sdělila, že využije všech prostředků, aby zákazníkům odškodnění zajistila.

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Doufá, že pokrok nastane ještě před začátkem února, kdy se má setkat s generálním ředitelem koncernu Volkswagen Matthiasem Müllerem. "Očekávám, že automobilka mezitím v této otázce učiní pokrok," sdělila.

Skandál Volkswagenu se projevil v loni v září, kdy koncern musel na základě zjištění amerických úřadů přiznat, že do 11 milionů vozů prodaných po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky emisních testů. V Evropě jde o 8,5 milionu aut. Také Škoda musí svolat do servisů k úpravě řídící jednotky přes milion automobilů.

Aféra Dieselgate zavedla ve vývoji Škody třísměnný provoz, říká Hrdlička

Aféra Dieselgate zavedla ve vývoji Škody třísměnný provoz, říká Hrdlička

TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

dnes | Jan Mička
TEST Hyundai Kona N 2.0 T-GDI 8DCT: Módní záležitost se vším všudy

Hyundai Kona N 2.0 T-GDI 8DCT

Když dělal Hyundai facelift modelu i30 N, nacpal jeho techniku rovnou i do crossoveru Kona. Tím rozšířil rodinu sportovních modelů o nového člena. Jak jezdí první sportovní SUV Hyundaie?

20.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 6 příspěvků
TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

17.  10.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků