Také Evropané se od VW dočkají odškodnění, říká eurokomisařka Jourová

Zatímco američtí vlastníci dieselových volkswagenů se zabudovaným podvodným software mají nárok na odškodnění ve výši až deset tisíc dolarů, Evropané nedostávají nic.
Také Evropané se od VW dočkají odškodnění, říká eurokomisařka Jourová

Eurokomikařka pro spravedlnost Věra Jourová bude nadále prosazovat, aby také majitelé evropských verzí Volkswagenů s motory TDI EA 189 ve variantě pro emisní normu Euro 5 dostali od největší evropské automobilky bonus či odškodnění.

Zatímco v USA totiž mají dotčení vlastníci nárok na částku až deset tisíc dolarů (zhruba 260 000 Kč), v Evropě v rámci svolávacích akcí oficiálně nedostávají nic.

Eurokomisařka tento svůj názor prosazuje již několik měsíců, ale zatím bez úspěchu. Nyní v rozhovoru pro německý list sdělila, že využije všech prostředků, aby zákazníkům odškodnění zajistila.

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Doufá, že pokrok nastane ještě před začátkem února, kdy se má setkat s generálním ředitelem koncernu Volkswagen Matthiasem Müllerem. "Očekávám, že automobilka mezitím v této otázce učiní pokrok," sdělila.

Skandál Volkswagenu se projevil v loni v září, kdy koncern musel na základě zjištění amerických úřadů přiznat, že do 11 milionů vozů prodaných po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky emisních testů. V Evropě jde o 8,5 milionu aut. Také Škoda musí svolat do servisů k úpravě řídící jednotky přes milion automobilů.

Aféra Dieselgate zavedla ve vývoji Škody třísměnný provoz, říká Hrdlička

Aféra Dieselgate zavedla ve vývoji Škody třísměnný provoz, říká Hrdlička

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků