Také Evropané se od VW dočkají odškodnění, říká eurokomisařka Jourová

Zatímco američtí vlastníci dieselových volkswagenů se zabudovaným podvodným software mají nárok na odškodnění ve výši až deset tisíc dolarů, Evropané nedostávají nic.
Také Evropané se od VW dočkají odškodnění, říká eurokomisařka Jourová

Eurokomikařka pro spravedlnost Věra Jourová bude nadále prosazovat, aby také majitelé evropských verzí Volkswagenů s motory TDI EA 189 ve variantě pro emisní normu Euro 5 dostali od největší evropské automobilky bonus či odškodnění.

Zatímco v USA totiž mají dotčení vlastníci nárok na částku až deset tisíc dolarů (zhruba 260 000 Kč), v Evropě v rámci svolávacích akcí oficiálně nedostávají nic.

Eurokomisařka tento svůj názor prosazuje již několik měsíců, ale zatím bez úspěchu. Nyní v rozhovoru pro německý list sdělila, že využije všech prostředků, aby zákazníkům odškodnění zajistila.

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Doufá, že pokrok nastane ještě před začátkem února, kdy se má setkat s generálním ředitelem koncernu Volkswagen Matthiasem Müllerem. "Očekávám, že automobilka mezitím v této otázce učiní pokrok," sdělila.

Skandál Volkswagenu se projevil v loni v září, kdy koncern musel na základě zjištění amerických úřadů přiznat, že do 11 milionů vozů prodaných po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky emisních testů. V Evropě jde o 8,5 milionu aut. Také Škoda musí svolat do servisů k úpravě řídící jednotky přes milion automobilů.

Aféra Dieselgate zavedla ve vývoji Škody třísměnný provoz, říká Hrdlička

Aféra Dieselgate zavedla ve vývoji Škody třísměnný provoz, říká Hrdlička

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků