Také elektrické varianty golfů mají ceny. VW e-Golf a GTE stojí kolem milionu

Tomáš Kolínek  |  26. 03. 2017 19:46

Nic víc než předražená sračka která nikam nedojede.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  26. 03. 2017 21:04

S tím se nedá než souhlasit. Ale ekošílenci po tom pudou. Takové Norsko na to dá dodace, které zatáhne z ropy, kterou prodá. Že to je pozérství..... ukázka ekofašismu v praxi.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 03. 2017 22:06

Dneska si vypil málo mazutu, musíš pít víc.

Odpovědět  |   | 
daky  |  26. 03. 2017 22:37

Kecy. Žádné dotace. V Norsku na elektromobily neplatíš daň, naopak auta se spalovacími motory jsou zdaněny víc než u nás. Je to daleko lepší a spravedlivější systém. Jenomže u nás to nezavedou, protože bys odboural roli státu a úředníka, který by o dotacích rozhodoval. Norům fandím.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  27. 03. 2017 00:40

Ale no tak, nalijme si cisteho vina.
Norsko je 6. nejvetsim producentem zemniho plynu na svete ( https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by... ... ) a pritom ma 5 milionu obyvatel.
Na normalni auta napalili dane strasnym zpusobem a elektromobily skutecne dotuji.
Nekdo by takovou politiku mohl nazyvat demagogii...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  27. 03. 2017 05:54

Té jak kdyby jsme říkali naším odběratelům zbraní, ne ne my vá ty flinty neprodáme vy s tím budete vraždit lidi.
Norsko prodává ropu a plyn těm co to chtěj a jelikož maj málem 100 % elektřiny zdarma z řek tak nejsou blbý aby dejchali spalovací sračkomety a radši podporujou přechod elektroauta. Celkem jednoduché a logické

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  27. 03. 2017 13:35

Od tebe je to také silně manipulativní. Pokud se něco neprosadí samo, ale musí se k tomu použít jistý způsob vydírání, tak to stále není samostatně životaschopné. A Norsko k tomu používá vše dostupné, má na to dostatek prostředků z prodeje ropy a plynu. Ještě by si měli vzít k sobě i tu výrobu, kterou si musí jiné státy zaneřádit své životní prostředí.
Představ si, že by najednou všichni v Norsku přešli na elektroauta. Co bude následovat? Celkem logicky zavedou daně pro všechna auta, jako to bylo u aut se spalovacími motory.
A ještě si představ, že by všechny státy najednou přešly na elektroauta. Komu potom budou prodávat ropu, aby mohli ukazovat, že si zadotují co se jim zachce? Norsko je něco jako Rusko, také žije z prodeje surovin.
Ať žije demagogie.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  27. 03. 2017 14:53

Víš o tom, že ropa neslouží jen ke spalování v motorech?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  27. 03. 2017 18:06

Představ si, že vím. A teď tady napiš, kolika procenty spotřeby z těžby ropy se na tom podílí autodoprava, nebo to ostatní, ať tady nejsme za voly. Já vím, že doprava je jednoznačně největší spotřebitel ropy.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  27. 03. 2017 20:58

Klidně mě mínusáku ještě osol, ale asi by sis měl nejprve něco zjistit, než začneš mínusovat. Není to nejnovější, ale po krátké chvíli hledání alespoň něco.
http://vitejtenazemi.cz/cenia/index.php...

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  27. 03. 2017 22:56

MIrku, tomu pristupu k veci se rika machiavellismus, neboli ucel sveti prostredky
Ja nejsem od toho, abych rozhodoval, zda je takovy pristup spravny, jen jsem to chtel zminit.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  28. 03. 2017 09:47

Vím, ale chybí mi tady jedna část, a to dosáhnutí obecně prospěšného cíle. Mi to spíše připadá, že tady může kdokoliv napsat, popsat, skutečný stav, ale tady bude stále dost jedinců, kteří jdou za cílem "elektroauta" bez jakéhokoliv ohledu na obecnou prospěšnost, případně pravdivost tvrzení kolem elektroaut, zkrátka elektro fanatiků.
Ještě jinak napsáno, je jim naprosto jedno, kdyby měl někdo jiný "natáhnout bačkory", hlavně když oni bydou mít svou vysněnou elektrohračku.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  29. 03. 2017 01:34

Jo to nemohu nez souhlasit.
Ale ja jsem na te strane, ktera se domniva, ze je treba prestat brat energii spalovanim mrtvych kyticek a zviratek (uhli, ropa, plyn). Zpusobuje to ekologickou katastrofu, je potreba pohnout se dopredu. I kdyz se pohneme ted, bude to trvat deaitky let, nez na nove zdroje energie, potazmo pohonu vozidel, prejdeme...
Vyrobou obrovskeho mnoztvi baterii, ve kterych jsou latky jako kadmium a lithium si moc nepomuzeme - jejich tezba a zpracovani je jen dalsi ekologicka katastrofa.
Nemluve o tom, ze je verejnym tajemstvim, ze at udelame co udelame, stejne v soucasne dobe proste nemame sanci vyrobit dostatecne mnoztvi baterii, ani kdybychom se rozkrajeli, proste na ty baterky na svete neni dost surovin. Takze co?
Vodik je zajimava cesta, ale "steka", tedy je to velice vybusna latka. Nakladame dnes a denne i s mnohem horsimi latkami a nejsou s tim problemy, ale vozit to v kazdem aute je s otaznikem. Stejne tak lze vyrobit vodik napr. disociaci vody, na coz je potreba jakakoliv energie (elektrina), ovsem pokud ji vyrobime zase v fosilnich paliv, jsme tam kde jme byli. Navic se da vodik vyrabet nejen z vody, ale i primo z ropnych produktu (spolecne s podobnymi emisemi jako doposud) a ropne firmy v tom vidi prilezitost (nedavna dohoda shell, total atd.), to je znovu nebezpecne, to nas opet muze dostat tam, kde jsme byli.
Ale kdyz uz bychom se vrhli cestou vodiku, aspon existuje sance, ze v budoucnu vyrobime tu elektrinu na jeho produkci jinak. Takze stale lepsi, nez vyrabet hromadu aut se spalovacimi motory.

Ja bych sel jeste dal a zminil klidne jadernou fuzi (neplest se stepenim, ve fuzi nehrozi unik radiace(!) a jeji mnozstvi uvnitr reaktoru je minimalni(!), nejsou z toho zadne radioaktivni odpady, i reaktor samotny je po pouziti zcela cisty!). Osobne se domnivam, ze ta technologie je na spadnuti a kdybychom se rozhodli do toho skutecne jit, muzeme to za 10-20 let mit v produkci (viz Lockeed Martin ktery pred par lety verejne oznamil, ze umi takovy reaktor vyrobit zatim ve velikosti nakladniho auta. A takovych je vic, ovsem nikdo nikdy zadny rozumny zatim nevidel...). Jenze s timto nazorem jsem v mensine a hlavne narazime na "skoro konspiracku" ze kdo by z toho mel zisky, kdyz je to tak cista technologie (bylo by to ciste o patentech a tezbe potrebnych surovin jako je napr. He3+)... a co s celym megalomanskym ropnym prumyslem, ktery na nasi planete primo diktuje kdo je kdo ... no nic, uz radsi koncim

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  27. 03. 2017 23:01

Ano, a ve chvíli, kdy ropu přestaneme zbytečně pálit, zbyde jí více na ostatní využití. Ale s tvým myšlením dítěte to asi sotva pochopíš.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  27. 03. 2017 09:11

Norové měli na auta vysoké daně už v době, kdy i hybrid od Toyoty byl technologií pro absolutní nadšence a elektroauta jen tajným snem fanoušků sci-fi.

Odpovědět  |   | 
daky  |  26. 03. 2017 22:45

...a kdyby se u nás pro obyčejné smrtelníky na e-Golf nepočítalo DPH, tak je levnější než 2.0 TDI ve stejné výbavě..

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  27. 03. 2017 01:55

A kdyby se nepocitalo na to TDI, tak jsme zase tam, kde jsme byli.
Nejak nechapu, co se nam snazis sdelit ... :)

Odpovědět  |   | 
kuk  |  27. 03. 2017 10:51

Že tomu TDI se to už nikdy nepodaří

Odpovědět  |   | 
Saman  |  27. 03. 2017 08:49

co je pozerskeho na tom ze vyuzijou neco spinaveho k tomu aby se ve vlastni zemi povozili ciste a bez emisi? Norsko dela presne to co zacinaji delat kuprikladu i Arabove, pochopili ze musi vydelane finance utratit za neco co jim zajisti budpoucnost a nezavislost na externich zdrojich

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  27. 03. 2017 09:30

Arabove zadnou budoucnost nemaji. Az jim dojde ropa pujdou zpatky na velbloudy. Tedy ti co tam zustanou, vetsina skonci v Evrope na socialnich davkach.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  26. 03. 2017 22:41

nekteri ekofasisfi budou chrochtat blahem, ze si mohou koupit predrazenou pixlu. Az ceny elektro golfu zacnou na 400t dojezdem alespon 500km, dejte vedet. O koupe budu uvazovat

Odpovědět  |   | 
kuk  |  27. 03. 2017 10:54

Až budou za 400t tak začnou chrochtat socky a všude budou vykřikovat že nejsou žádný ekofašisti lol

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  28. 03. 2017 09:45

jo mas pravdu jsem socka. Mam tri auta v rodine koupene nove v celkove cenikove hodnote 5.4 milionu a ty, jak si na tom at se take pobavim. Jo ja zapomnel ty mas golfa co ujede 100km za 1 000 000,-Kc jsi tedy vetsi frajer.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 03. 2017 03:50

Nebuď tak domejšlivej, on někdo mluvil o tobě? K autům mám asi tak stejný vztah jako zakladatel IKEA

Odpovědět  |   | 
Jim  |  26. 03. 2017 22:19

Za ty prachy to půjde na dračku.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  26. 03. 2017 23:10

Určitě. Vedle v diskusi o škodovácké "siluetě" elektromobilu je už řada zájemnců...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  27. 03. 2017 08:47

Jen pro připomenutí, jaké lži o ekologii elektromobilů nám tvrdili u minulé generace tohoto vozidla a jak si stálo proti benzínové a CNG variantě v emisích CO2:

VW Golf 1,4TSI DSG:
Výkon 90kW
Spotřeba v kombinovaném cyklu 5,2 litru/100km
Emise CO2 116g/km

VW Golf 1,4TGI DSG:
Výkon 81kW
Spotřeba v kombinovaném cyklu 3,5 kg CNG/100km
Emise CO2 92g/km

VW eGolf:
Výkon 85kW
Spotřeba v kombinovaném cyklu 18,2 kWh/100km (bez topení)
Emise CO2 140g/km.

Pozn.: Při stávajícím energetickém mixu ČR vychází emise na výrobu 1kW elektrické energie 570g CO2. Pro přenesený 1kW k nabíječce (ztráty 8%) je to 620g a pro 1kW nabitý do baterie elektromobilu (ztráty 20%) je to 775g.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  27. 03. 2017 08:57

a je v tech emisich u TSi a TGI zapoctena rafinace? tedy zaprve emise z elektrarny co vyrobi elektrinu pro rafinaci a emise ktere vyprodukuje rafinerie?, takze si jeste za kazdy litr paliva pripocti emise za 1.6kWh elektriny

nesmyslnou spotrebu tech aut nema cenu ani resit, TSi v Golfu ma prumer 7 litru, stejne tak TGI ma dle sprintmonitoru prumer 4.5kg

Odpovědět  |   | 
runner42  |  27. 03. 2017 10:37

Klasická zoufalá argumentace zelených mozků a snaha rozmělnit fakta do ztracena.
Ne nezapočítal jsem rafinaci - ani těžbu, transport a další režii spojenou s uhlím z našich dolů ani horníkovy prdy.

Odpovědět  |   | 
JosVerstapen  |  27. 03. 2017 12:06

No spíše jsi opomenul velmi důležité fakta o kapalinách ve spalovacích motorech - oleje - motor, převodovka. Nemluvě o tom, že vývoj spalovacího motoru a jeho částí je mnohonásobně a neporovnatelně energicky náročnější a samozřejmě i dopad nesrovnatelně větší než u EV.
EV je mnohonásobně ekologičtější než spalováky, navíc baterie se recyklují.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  27. 03. 2017 15:11

Je ale pravda, že ve výsledku je výroba elektromobilu energeticky náročnější než výroba spalováku - díky bateriím, u spalováku stačí jen ta nádrž, no.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 03. 2017 08:43

Motor, převodovku, hřídele a další věci máš kde? Vyrobit dva elektromotory je méně náročné, než jeden spalovací motor. Už ani nemluvím o vyloženě "zdravých" náplních toho motoru.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  28. 03. 2017 14:22

Tohle bude argument kdy EV nebudou mít převodovky a motor bude přímo v kole a to zatím není.

Zatímco spalovací motor/převodovky/nádrž a xxx L paliva je možné vyrobit bez jediného voltu či ampéry . O Ev se to říci nedá.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 03. 2017 18:37

Skutečně? A čím budeš pohánět obráběcí stroje, pece, lisy a další zařízení? Dnes už bez elektřiny nevyrobíš ani hřebík.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  27. 03. 2017 08:58

a vlastne tobe nejde verit ani ten energeticky mix ktery jsi vlastne ani nevypsal a predpokladam ze jsi ho nevypsal prave proto ze jsi ho pocital nejak nesmyslne jak maj lide jako ty ve zviku

Odpovědět  |   | 
runner42  |  27. 03. 2017 10:43

Energetický mix a produkce CO2 na 1kWh jsou oficiálně každoročně zveřejňované Ministerstvem průmyslu a obchodu, o čemž holt joudové nemají ani páru.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  27. 03. 2017 11:51

a proc na to nedas odkaz?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  28. 03. 2017 09:28

Úroveň diskutérů v článcích o elektromobilech, to je skutečně síla. Někdy mám dojem, že fandové elektromobilismu jsou ve skutečnosti nějaké neschopné polovzdělané opice. Nebo očekáváš, že každý bude pracovat na tebe, soudruhu?

Udělám vstřícné gesto, tady máš kompletní přehled jednotlivých podílů, včetně poslední státní koncepce dalšího rozvoje.
http://www.mpo.cz/assets/cz/energetika/stat... ...

Jen úplný idiot z toho nepochopí, že elektromobily v ČR jezdí A BUDOU JEZDIT na uhlí a plyn.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 03. 2017 21:23

Úroveň diskutérů je skutečně síla, třeba nějakej runner42 už všechny nazývá jen idiotama, polovzdělanejma opicema nebo rovnou buzerantama. Evidentně je už ve stádiu zoufalství a duševního rozkladu.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  29. 03. 2017 19:26

Slovy klasika je to marný,je to marný,je to marný

Odpovědět  |   | 
JosVerstapen  |  27. 03. 2017 12:11

A hlavně CO2 není zdraví škodlivé, sice to má celkový negativní dopad na skleníkový efekt, ale u aut to je zanedbatelné procento ne-li promile.
Zato NOx u aut to je problém a má za následek úmrtí populace v nejlidnatějších částech, jsou to totiž rakovinotvorné mikročástice, která napadají hlavně plíce a krev.
To je jeden z důvodů proč probíhá elektrifikace.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  27. 03. 2017 13:27

Energetický mix mu, kupodivu, sedí.
Ale stačí se mrknout třeba na spritmonitor, aby člověk viděl, že eGolf nejezdí za 18 kWh, ale necelých 16. Nebo že mu v počítání chybí cca 1,5-2 kWh energie pro výrobu toho benzinu.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  28. 03. 2017 09:29

Jak jsi došel k 1,5-2 kWh energie na výrobu benzínu?

Odpovědět  |   | 
kkk  |  28. 03. 2017 16:50

Tady uvádí cca 1,2kw na 1l.benzinu lhttps://www.youtube.com/watch... na to ujede elektromobil cca50km-1.2kw x7=8.4kw(7-prům.spotřeba benzinu)

Odpovědět  |   | 
runner42  |  28. 03. 2017 17:24

To co se tam tak názorně uvádí, je sice názorné, ale je to nehorázná LEŽ a manipulace.

Uvedená energetická spotřeba nejde ve skutečnosti na destilaci benzínu, ale na zpracování litru ropy. Což je absolutně zásadní rozdíl, neboť z uvedeného litru jsou i jiné produkty, než jen lehké uhlovodíky - benzíny, které se mimochodem při destilaci uvolňují první, už při malém zahřátí a na jejich získání je potřeba jen nepatrný zlomek uvedené energie.

Je to jako tvrdit, že někdo platí 20 tisíc nájem za garáž a přitom zatajit, že k té garáži ještě patří byt 3+1.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  28. 03. 2017 18:10

Takže z 1l ropy získáte 1l benzínu 1l nafty 1l mazutu atd?A co si pod pojmem malé zahřátí představujete(benzín cca.150st)a co tlakování,přečerpávání atd to je z měsíčního svitu?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 03. 2017 21:28

Až 70 % ropy se použije na výrobu pohonej hmot. Takže většina.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  29. 03. 2017 08:22

Ano, ale nikoliv benzínu. Drtivou většinu tvoří mazut.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  29. 03. 2017 08:02

Tak znova. Vámi uvedený údaj vydávaný za energetickou náročnost destilace litru benzínu je ve skutečnosti energie spotřebovaná na zpracování litru ropy. Pro přepočet na litr benzínu ji můžete klidně vynásobit šesti, víc benzínu z ropy nedostanete.
Jenže tím to nekončí. Pak musíte dělit o spočítat, kolik z té energie padne jen na samotný benzín. Uvádět celkovou náročnost pro rafinaci ropy jako energetickou náročnost pro destilaci benzínu totiž je podvod.

Energie potřebná pro destilaci benzínů je jedno až dvě procenta celkové energetické náročnosti a je to úplná sranda proti spotřebě energie na olejové destiláty, alkeny pro petrochemický průmysl, asfalt a další ropné produkty získané z toho stejného litru. Na ně topíte až na 800 stupňů celsia, destilujete vakuově atd.

Když to napíšu polopaticky - kýbl benzínu vydestilujete doma nad svíčkou z šesti kýblů ropy a zbytek můžete vylejt - energetická náročnost nula nula nic.
A takhle se to dělalo už před sto lety, úplně bez elektřiny.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  29. 03. 2017 08:40

Achjo... je to s tebou marné. Vidíš jen jednu část procesu a zapomínáš na zbytek. Surový benzin a spalovaný benzin jsou hodně odlišné sloučeniny a tvůj mozek to zjevně neumí pobrat. Je tam směs dalších aditiv, která se do výroby rovněž musí započítat. Proto je tam udávaná celková energetická náročnost 1,2-2 kWh dle druhu benzinu.
Ten benzin z destilace nad svíčkou bych tedy do svého auta nenalil. Ač mám poměrně odolný motor, mám ho hodně rád a tohle bych mu neprovedl.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  29. 03. 2017 09:44

To je pravda. Tedy ta část o tom, že se nepoužívá přímo samotný ropný destilát (i když by to stejně jako v minulosti šlo). Přidávají se i jiné aromatické uhlovodíky, přičemž ten hlavní (toluen) je v podstatě vedlejší produkt z pyrolýzy propylenu a ethylenu a přidává se do paliva z důvodů zvyšování oktanového čísla a máš ho ať chceš nebo ne energeticky zcela "zdarma", pokud tedy chceš ethylen a produkty chemického průmyslu. Nebo ho do benzínu dávat nemusíš, můžeš snížit tlaky v motorech a toluen vylít do kanálu. Ostatní aditiva jsou zcela bezvýznamná a mají jednotky procent objemu.

Můžeš konečně uvést, jak přesně jsi spočítal energetickou náročnost 1,2-2 kWh na výrobu litru benzínu?

Odpovědět  |   | 
kkk  |  29. 03. 2017 18:54

Tak nám dejte nějaký lepší odkaz jaká je spotřeba na 1l benzínu,ale ne vaše dojmy alá svíčka ,slyšel jste něco krakování (u nás se používá cca50let),to vám umožní měnit procenta výtěžnosti benzínu nafty atd, Katalytické krakování se používá pro výrobu benzínu z těžších ropných frakcí (petrolej, plynový olej). Za teplot 460 až 520 °C a přítomnosti aktivovaných zeolitových katalyzátorů vznikají rozvětvené nasycené uhlovodíky a vyšší alkeny jakožto žádané složky vysokooktanových benzínů.Povšiměte si teploty to svíčkou opravdu nedáte

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 03. 2017 22:38

Nevim jak u nás, ale v emerice se má právě rozkrakovat těch 70 % ropy na benzín a naftu. A to už bude asi jiná energetická náročnost než jen svíčka.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  30. 03. 2017 07:14

1) nevím, proč bych měl uvádět odkazy já, když s 1.2 kWh tady bez jediného podkladu šachují jiní.
2) Ano, máte s krakováním pravdu, to je skutečně energeticky náročné. Ovšem zapomínáte, že já píšu o benzínu, nikoliv o naftě. Dávno se nekrakuje se kvůli benzínu! Dnes je benzín z krakování vedlejší produkt, protože cílem je uspokojit poptávku po naftě a dalších nepalivových produktech. Situace je taková, že benzínu je nepotřebný přebytek, nafty málo a jejich cena na trhu je neskutečně deformována.

Podle odhadu Totalu dosáhne v EU přebytek nepotřebného benzínu v roce 2020 padesát milionů tun.

Tudíž je nesmysl započítávat energetickou náročnost krakování a výroby jiných produktů do výroby benzínu. Je to stejné, jako vypočítávat energetickou náročnost výroby syrovátky.

Odpovědět  |   | 
KKK  |  30. 03. 2017 20:17

To že je v evropě menší spotřeba benzínu je je dáno historickou ůchylkou evropy na naftu v osobních autech(bobužel) zbytek světa je jinde, proto se do evropy dováží nafta a vyváží benzín, z toho snad nikdo ,kromě vás nemůže usuzovat, že benzín je v podstatě odpad s mizivou energetickou náročností, nebo se domníváte, že na světových burzách jsou idioti?A s tím odkazem na rok 2020 to doufám nemyslíte vážně

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  27. 03. 2017 09:19

Výborně, naučil ses počítat. Teď přejdi od kombinovaného cyklu k realitě. Spotřeba TSI je kolem sedmi litrů, TGI asi 6 kg. U elektro se nemění, kupodivu, vzhledem k možnostem rekuperace. Připočítej energetickou náročnost výroby, distribuce a skladování pohonných hmot (zejména ty další dvě části se hodně zapomínají, špatně se totiž vyčíslují) a dostaneš se na dvojnásobné hodnoty u spalovacích motorů...
Fakt, zůstaň radši jen u mobilů a počítačů.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  27. 03. 2017 11:06

Myslím, že nemá smysl pouštět se do spekulací, za kolik kdo jak jezdí, kolik je energetická náročnost těžby a rafinace ropy, těžba a transport uhlí, tahání a výroba kabelů atd atd.

Faktem nicméně je, že při zohlednění oficiálních čísel elektromobilita v ČR z hlediska emisí dopadá přímo strašně.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  27. 03. 2017 11:54

je super ze zatacis diskuzi jinym smerem, ale o tezbe tu nikdo krom tebe nic nepise a rafinace je proste snadno zmeritelny proces bez ktereho by navic zadne auto na benzin a naftu nemohlo jezdit, neb by nemeli zadne palivo tak jako se bez elektriny neobejde elektromobil, tak se bez elektriny neobejde ani zadne fosilni auto, a pro vsechny se ta elektrina varabi ve stejnych elektrarnach takze pokud to pocitas do spotreby BEV, musis to pocitat i do spotreby fosilnich aut, pokud to u jednoho vynechas, tak je visledk nesmyslem kterym si jen honis trollovske ego

Odpovědět  |   | 
Dron  |  27. 03. 2017 12:25

V tomto pripade mas pravdu Samane, avsak spotreba pro fosilni nebude stejne velka, nicmene do budoucna jina cesta nez elektricky motor nebude. Jeste by to chtelo vyladit baterie, ale mam pocit ze to pousteji po castech, aby se jeste spalovaci kramy v kseftu prodavaly :)

Odpovědět  |   | 
kuk  |  27. 03. 2017 12:30

Já bych taky radši těch 25 terrawatthodin ročně vyvážel z ČR dál dokavad nedojde uhlí, než to zbytečně nabíjet do nějakejch elektroaut. Doteďka to bylo každýmu šumák, tak proč to měnit že?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 03. 2017 00:26

Hlavně bych dál krmil terorizmus dalším nákupem ropy z východu. Vždyť to do teďka tak báječne fungovalo ...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  27. 03. 2017 13:15

Možná strašně, ale pořád lépe, než spalovací motory. Jen to odmítáš přiznat, namísto toho hledáš zase další vytáčky.
A naopak, pouštět se do "spekulací" má smysl. Stačí se podívat na Peugeot, kam se pohnuly spotřeby, když začal uvádět reálný provoz. Taky všechno reálně doložitelná čísla, stejně jako energetické nároky na rafinaci ropy, tedy energii, kterou rovněž někde musíš vyrobit. Jenže ty nevíš, tak utíkáš a stáčíš to na to "myslím, že"...

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  27. 03. 2017 15:41

Když to auto bude stát nové základu milion tak prodeje nebudou bez ohledu jestli pojede na benzín,naftu LPG nebo elektrony. Energické nároky na rafinaci ropy jsou pak naprosto bezpředmětný údaj pokud rodina která by jinak kupila nové auto za 12000€ si bude muset na nové brát "druhou hypotéku". Tedy spíš nebude....

Odpovědět  |   | 
KKK  |  27. 03. 2017 20:52

Faktem nicméně je, že při zohlednění oficiálních čísel elektromobilita v ČR z hlediska emisí NEdopadá přímo strašně.
http://www.svetmobilne.cz/emise-co2-u-elektromobilu... ...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 03. 2017 00:38

Takže přestanem zbytečně vyvážet těch 25 terawatthodin ročně nebo nepřestanem?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  28. 03. 2017 17:29

Mě to tedy strašné přijde, minimálně je zcela vyvrácen argument o ekologičnosti.
Jinak z hlediska porovnávání - smysl má pouze přímé srovnání dvou jinak identických vozidel s různými pohony provozovaných ve stejném režimu. Tedy obě vozidla dotankovat, jet stejnou trasu a pak porovnat spotřebu.

Porovnání průměrné spotřeby Tesly s nějakou průměrnou spotřebou jiného auta je úplně mimo protože jiná auta nejezdí po dálnici stovkou.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  28. 03. 2017 18:13

četl jste ten odkaz?pokud ano tak kde má autor konkrétně chybu?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 03. 2017 18:45

Nečetl to, protože pak by musel pokorně přijít a všem se omluvit. Na to ovšem nemá koule.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  28. 03. 2017 18:49

Dávám znovu odkaz ten první nějak nejde??? http://www.svetmobilne.cz/emise-co2-u-elektromobilu... ...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  29. 03. 2017 08:19

Ano, přečetl.
Auto srovnává průměrnou spotřebu dvou vozidel. Cituji:
"Pokud se podíváme na Teslu Model S na Spritmonitor.de, vidíme tam průměrnou spotřebu přibližně 20,6 kWh na 100 km". Zde je zásadní logický problém.

Je nesmysl srovnávat spotřebu dvou vozidel s nestejným charakterem užívání. Podle mého kamaráda vlastnícího obchodní firmu měl jejich jediný Leaf průměrnou rychlost za celkovou dobu provozu 29 km/h, zatímco firemní Fábie měly 48 hm/h. S Leafem jezdili všichni s obavami z dojezdu a na spotřebu. Koneckonců, kdo trochu jezdí, určitě zná ten pohled na Teslu, i3 nebo jiný tento elektrošrot ploužící se 80kou hezky na spotřebu za kamionem.

S tím BMW se zcela jistě tímto stylem nejezdí, porovnávat proto jejich vzájemní spotřeby je zavádějící. Jediné relevantní porovnání by bylo přímé srovnání jízdou za sebou.

Pak jsou tam věcné chyby týkající se emisí CO2, energetické náročnosti zpracování ropy atd, ale ty nejsou podstatou mého příspěvku.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  29. 03. 2017 08:44

Jezdím docela dost, ale ještě jsem nepotkal žádnou tu pohádkovou Teslu, která by se ploužila za kamiónem. A to jich po středočeských silnicích a dálnicích jezdí docela dost a většinou i dost rychle. Chceš někoho kritizovat za nedůvěryhodnost a v další větě se dopustíš téhož se slovy "podle mého kamaráda"...
A jestli ti to ještě stále nedošlo, autor článku napadal studii, která vycházela z normovaných spotřeb.
Jsi mimo a neumíš uznat chybu.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  29. 03. 2017 09:15

Rozdíl je v tom, že je "podle mého kamaráda" nepoužívám k žádnému výpočtu.
Pouze tvrdím, že smysl má jen srovnání ve stejném jízdním režimu. Nic víc, nic míň. Nevím, jakou studii napadal, ovšem použil stejně fiktivní spotřebu, jako je ta normovaná.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  29. 03. 2017 19:22

Protože jste ten odkaz nečetl (chápu pro někoho je dost obsáhlý)dám závěr Např. u Tesly S provozované v ČR se při výrobě elektřiny vypustí v průměru tolik CO2 jako vypustí benzinové auto se spotřebou 7 litrů na 100 km. Vzhledem k tomu, že má Tesla výkony supersportu, je to excelentní výsledek. Je to sice na hony vzdálené nule, kterou by si přáli nadšenci do elektromobilů, ale přesto je to vzhledem k výkonům velmi pěkné číslo.

Na průměrnou evropskou elektřinu by to bylo dokonce jen 4,1 litru, naopak v Hong Kongu jsme na ekvivalentu téměř 9,5 litru. Poněvadž ale výroba benzinu spotřebuje nemalé množství energie (a mimo jiné elektřiny, která by se mohla rovnou použít pro pohon elektromobilu), byla by po přepočtu tato čísla ještě o něco nižší. Odhady se dost liší, nicméně v rámci většiny zdrojů, které jsem našel, by se dalo počítat tak s 15-35% nárůstem emisí pro výrobu benzinu .
A srovnávat leafa a I3(městská auta) s teslou která má čtyrnásobný dojezd je mimo mísu ,teslu jsem několikrát potkal i na dálnici a fakt se neploužila

Odpovědět  |   | 
runner42  |  30. 03. 2017 07:25

Zaprvé jsem to četl, zadruhé jsou tam chyby a za třetí z toho vyvozujete zcela chybný závěr a evidentně nechápete, proč považuji srovnání za nesmyslné.

Správný závěr je, že Model S provozovaný elektromobilním stylem jízdy má dle údajů ze sprintmonitoru v ČR spotřebu jako benzínové auto se spotřebou cca 6.7 litru benzínu na 100km. Toť vše.

Pokud chce někdo srovnávat, musí tak činit přímo, nejlépe dvě vozidla za sebou a porovnat spotřeby. Protože jak vyplývá ze sprintmonitoru, když už na něj odkazujete, někteří jezdí s Teslou s výrazně vyšší spotřebou, tudíž jízdní styl a prostředí mají evidentně dost zásadní dopad.

Odpovědět  |   | 
KKK  |  30. 03. 2017 20:21

Když se zasekne gramodeska tak se do ní trochu drcne u vás fakt nevím

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  27. 03. 2017 14:19

V základu již od blabla, při využití našich finančních služeb . No to bude térno, paní Müllerová.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A
Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. Tak bohatou výbavu nikdo nečekal

Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. …

Jak bylo očekáváno, SsangYong v Česku naplno spouští prodej nové generace SUV Korando. Ceník tak už doplňuje rovněž cenovka naftové motorizace a kompletní řada výbav.

6.  11.  2019 | | 22 N/A