Také elektrické varianty golfů mají ceny. VW e-Golf a GTE stojí kolem milionu

Modernizovaná sedmá generace nejprodávanějšího evropského auta se i nadále bude nabízet buď jako čistě elektrický vůz nebo jako plug-in hybrid.

Další verze Volkswagenu Golf aktuální generace po faceliftu vstupují na trh. Nyní jsou na řadě ty, které mají pod kapotou elektromotor. V případě varianty e-golf je tam osamocený, u modelu GTE se v tomto prostoru nachází společně se spalovacím agregátem.

Levnější z obou verzí je e-Golf. Momentálně bude ke koupi za částky od 959 900 Kč. Golf GTE pak stojí 1 024 900 Kč.4

Srovnávací test Ford Focus RS vs. VW Golf R: Rychlá rota, čistá stopa

Srovnávací test Ford Focus RS vs. VW Golf R: Rychlá rota, čistá stopa

Zatímco plug-in hybrid umožňuje jízdu v čistě elektrickém režimu opět do vzdálenosti 50 kilometrů, akční rádius e-golfu je teď citelně větší. Díky větší kapacitě baterií (došlo k navýšení z dosavadních 24,2 kWh na 35,8 kWh).

V kombinovaném režimu je tak normovaný dojezd 300 kilometrů. V praxi je samozřejmě nutno počítat se snížením této vzdálenosti přibližně o třetinu. Navíc výkon elektromotoru je teď vyšší o 15 kWh, díky čemuž se hodnota zrychlení dostala pod deset sekund. Konkrétně se jedná o 9,6 sekundy.

V sériové výbavě e-golfu je teď navíc adaptivní tempomat s funkcí Front Assist nebo multifunkční kožený volant. Auto jezdí na šestnáctipalcových kolech z lehké slitiny a je vybaveno automatickou klimatizací.

Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Nabíjení vozu prostřednictvím wallboxu trvá 5 hodin a dvacet minut, u rychlodojíječky pak 80procentní kapacitu baterií získáte při třičtvrtěhodinové zastávce.

GTE je auto, které umožňuje podstatně větší dojezd i lepší dynamiku. Například dojezd (při plných bateriích i nádrži) je 880 kilometrů. Výkon soustrojí činí 150 kW (204 koní), zrychlení 0-100 km/hod je rovno 7,6 sekundám a maximálně je s tímto autem možné jet až 222 kilometrů v hodině.

Výbava tohoto vozu je obohacena například o LED světlomety.

Na snímky z premiéry faceliftovaného provedení vozu Volkswagen Golf se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků