Také Chrysler konečně vykázal zisk, byť zatím jen provozní

Ze zpráv posledních měsíců se zdá, že západním automobilkám, kterým řádně zatopila ekonomická recese v kombinaci s jejich vlastní neschopností, se již konečně začíná dařit. Americká společnost Chrysler Group, jež hrobníkovi z lopaty utekla díky zásahu vlády na poslední chvíli, nyní zveřejnila své hospodářské výsledky za druhé čtvrtletí letošního roku. V něm vykázala provozní zisk 183 miliony dolarů. Po odečetení všech nákladů nesouvisejících přímo s výrobou se však změnil v celkovou ztrátu 172 miliony. Ale to není nijak katastrofální výsledek vezmeme-li v potaz, že Chrysler v poslední době uvedl jediný nový model. Stal se jím Jeep Grand Cherokee, který však na showroomy dorazil teprve před koncem čtvrtletí a do prodejních výsledků zatím výrazněji nepromluvil.

V porovnání s prvním letošním čtvrtletím si Chrysler na tržbách polepšil o 8,2 % a jeho hrubý zisk byl navýšen o nějakých 40 milionů dolarů. Vyhlídky jsou pro Chrysler Group povzbuzující. Ještě letos by se totiž na amerických trzích měly objevit přepracované modely Chrysler 300C a Dodge Charger a nový Fiat 500, přičemž očekáváme modernizace i několika dalších stávajících modelů. Podle předběžných informací budou výsledky třetího čtvrtletí zase o něco lepší.

Klepněte pro větší obrázek
Chrysler a jeho nové logo
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků