Zkrátka pro Američany je už výroba baterií se znečišťováním těžkými kovy a jinými jedy i v poušti příliš ekologicky zatěžující, tak hledají kdo za ně tu špinavou práci udělá.Deset let nám budou za práci dobře platit, zisky jsou samozřejmě jejich a padesát let se budeme vyrovnávat s ekologickou zátěží, kterou si musíme zaplatit ze svého.Podobně jako výroba barevných obrazovek v Hranicích.
V Holešovicích myslím ještě továrna Tesla stojí, možná je i s neonem.Nemusí nic stavět, ušetří. I když oni hrozně slyší na dotace...takže na stavba v zeleni. Myslím, že životní prostředí by mohlo preferovat výstavbu přímo v NP Šumava. Hned vedle bakaly. Druhá věc je, kdo v čr vlastní práva na ochrannou známku tesla, aby nebyl v problému.
Asi budou i zvažovat, kde a čím by ty se baterie měly nabíjet.V oblasti tzv. Moravské Sahary by snad šlo obnovit původní poušť, aby to bylo skoro jako v Nevadě. Na takové poušti by pak šlo umístit jak továrnu, tak dostatek fotovoltaických kolektorů. A nakonec by stačilo poručit větru a dešti, aby tam bylo dostatek slunečního svitu. Jen jestli by to pak nebyla příliš velká konkurence pro tradiční českou výrobu baterií ve Slaném? ;-)
Z hlediska rozmístění pouští ve střední Evropě by mohla být pro Moravskou Saharu konkurencí i rozlehlá maďarská Puszta. Kdyby se konečně podařilo propojit Dunaj a Labe přes řeku Moravu nějakým tím vodním kanálem, mohli by přepravovat rudu z Cínovce do Maďarska i lodní dopravou.
Řeší se tu jako by už tady ta továrna byla..Přemýšlí tu někdo nad tím jak bude vypadat krajina po těžbě lithia..K tomu těžký chemický průmysl...Továrna zabere půdu ?? A co budeme žrát?? baterie??? Dostali jsme se do pozice rozvojového státu a zahraniční firmy si tu dělají zlatý důl...Miliony lidí jsou pod hranicí bídy a nekvalitní potraviny vozíme ze zahraničí?? Hlavně postavit továrnu, která za 10 let zkrachuje a bude tu jen zabírat místo a chátrat...Tyhle investice nejsou pro lidi a zemi výhodné...
Podívejte, takové továrny se staví, aby lidi měli co žrát, aby měli dobrou a perspektivní práci a odváděli daně a stát díky tomu mohl dál stavět, investovat a starat se o naše lidi. Navíc pokud by se Gigafactory postavila v sev. Čechách a rozjel se i těžební průmysl s Lithiem (zatím by se Lithium těžilo jen z odkaliště na povrchu), pomůže to vyřešit desetiletí dlouhý problém se zaměstnaností v sev. Čechách. Cca 10 tisíc lidí dostane práci přímo v továrně, další několikanásobek vznikne v okolí. Tahle továrna se nedá jen tak přesunout, jako hotový celek je příliš drahá, a když se někde postaví, bude tam desítky let a vytvářet zisk.
at si ji strčej, už ted se na silnicích nehneme a další gigant bude vozit matroš sem,levně ho smontuje a zase to poveze ven, 3-[ kdyby ťulpas Ťuk aspoň zrušitl sil. dan a vosolil mýto abychom se zbavili transitu B-]
to jsou zase retardované kecy, tak který gigant sem vozí magtroš a u nás se to jen monutje, povídej uhlný magore
Okolo Brna to stopro nebude i kdyby našli pozemek vhodných rozměrů. Stejně jako s Amazonem by to brněnské zastupitelstvo dokonale zkurvilo.:-(
dokud budou dávky a zdarma bylení pro socky takové, že se nevyplatí pracovat, nic se nezmění
Bodejť, v Brně je nuda.
Filantrop Karel Janeček již získal všechna povolení na těžbu lithia. Je ho tam za cca 2miliardy.Nedostatek pracovních sil není problém, lidí je dostatek i u nás. Problémem jsou pouze platy - ty nikdo nechce zvyšovat aby nové lidi natáhl. Bohužel stavět takovou továrnu je spíše negativum. Montoven máme dost. My potřebujeme vývoj a další obory s vyšší přidanou hodnotou.
V Nevadě má Gigafactory 1 zaměstnávat cca 10 tisíc lidí. Podobné číslo se dá očekávat i v Evropě. Docela dlouho se řešil v Nevadě i průměrný plat v Gigatovárně - ten má být cca 25 USD/hodinu, což není na podobný provoz vůbec špatné, proto nábor není problém. U nás by platili taky více než skladníkům v Amazonu. Navíc je tahle investice mnohem hodnotnější než nějaký Amazon... Je to investice na desítky let do high-tech průmyslu. Navíc klidně se vsadím, že s Gigafactory 2 přijde do Evropy i vývoj. Elon je zastáncem vertikální integrace - chce, aby vývojáři mohli mít přístup do výroby a aby zpětná vazba mezi výrobou a vývojem byla co nejkratší. Krom toho Gigafactory 1 bude z velké míry robotická a bude vyžadovat hodně lidí, kteří budou programovat, seřizovat, udržovat roboty - je to ta Vaše montovna?
1. by to nebyla montovan hlupáku a 2. když tak machrujte, že máme montoven dost, tak mi 3 vyjmenujte, čekám
koukám v Čechách je super, i takový blb co komentuje nesmyslně každý příspěvek jako Ty se tady naučí psát a má na internet :-D
To nebude jen montovna.
Bude, vývoj je v Americe. Hyundai je také jen montovna bez vývoje a ostatních pomocných výrob. Nářadí pro výrobu se dováží z Koreje. Jestli se nepletu, tak automobilky na Slovensku jsou také jen montovny. Navíc si myslím, že tato automobilka tady neskončí, těžko budou schánět pracovní sílu, stačí se podívat na Kvasiny. Předpokládám, že po poslední automobilce, o které se tady hodně hovořilo, Jaguár na Slovensku, byla druhou zemí zájmu Polsko a tam ta montovna skončí. Tady je pracovní síla v tomto oboru dost vyčerpána a jsem zvědavý, kade seženou lidi Slováci. Předpokládám, že to budeou zaměstnanci včetně lidí z okolních států. Fico je naivní se svým prohlášením, že mají dostatek kvalifikovaných sil pro tuto automobilku.
Jo... a kdo tam bude dělat, když technicky vzdělaných lidí máme čím dál méně? To jsou takové hezké pohádky, neskutečně odtržené od reality.
No tak oni ne vsechny pohadky konci veselym koncem jako v Ml. Boleslavi. Napr. pohadka Foxconnu, severoceska prumyslova zona Triangl nebo pohadka Philips v Hranicich na Morave ... to jen namatkovy vyber. Ony polistopadove vlady ve vsi ucte umeli v zasade jen dve veci: 1.) privatizovat 2.) nalakat montovny na levnou a relativne vzdelanou pracovni silu + ty montovny umeli prilakat danovymi prazdninami apod. Takze predchazejici komentar neni zase az tak zcestny...P.S. a nove uz netahaji ani montovny, ale rovnou skladiste pro zapadni Evropu napr. Amazon v Dobrovizi.
Naopak, je zcela mimo. Když u nás nejsou technici, kdo bude ten vývoj a přidanou hodnotu dělat? Filozofové, teologové, sociologové a úředníci? Ty bychom mohli vyvážet.
Chtelo by se sarkasticky odpovedet "neviditelna ruka trhu", ta si zrejme zada vsech uvedenych profesi...
Hlavne at se nepokousej o stavbu na vychode, tam by museli postavit dvacet tovaren v kazdy vesnici jedna, protoze moravak prece nebude dojizdet pul hodiny do prace!
A radeji ani v Cechach, pac jim to cigani rozkradou.
Je celkem lhostejno, kde tu továrnu u nás postavěj, protože odmítnou lidi zaplatit. A jelikož na tom Tesla není úplně extra kdovíjak, tak to tak prostě bude, aspoň prvních pár let, než se značka vzmůže - jestli teda někdy vůbec. Je bohužel/naštěstí problém u nás v tom, že lidi obecně nejsou (viz rekordně nízká nezaměstnanost) a jelikož je zaměstnavatelé (obecně) nechtěj zaplatit, tak lidi se nechtěj za prací stěhovat, nechtěj pro sebe vyhledávat/měnit zaměstnání a mít s tím spojený problémy atd. Je to všechno hrozně jednoduchý.
Jak jste na své fantasmagorie přišel, víte kolik je průměrný dělnický plat v Škoda Auto nebo Hyundai? Víte kolik je platový medián v ČR?
Papírově to vypadá pěkně . Realita je že ve většině velikých fabrik, tedy nejen automobilky, dělají agenturní pracovníci, který na interní platy a zaměstnanecké výhody nemají nárok
V zasade znam odpovedi na obe Vase otazky, ale mohl jste se obtezovat aspon uvest zdroje a neplacat tady pouze vodu.Zde mate dalsi navodnou cestu Vasich hadanek: Vite kolik pracuje napr. ve fabrice Skoda Auto agenturnich pracovniku?!
Není žádnej problém, za toudle továrnou se přistěhujou lidi z celý Evropy.
Jen at si tu svou montovnu postavi proboha nekde jinde! Nasi vladu, ktera by v cechach nejradsi zastavela vsechnu pudu, nechapu 3-[
mám obavu, že vám už nepomůže ani psychiatr
Vzdyt je to pravda, porad kricej ze nemaj praci a mezitim kseftujou s jedama a prodavaj to dalsim pitomcum jako alkohol, proste vypatlanost.
Je pravda, že v Praze postavili největší počet tunelů na světě, ale nikdo neví odku a kam vedou? Také se prý neví jestli jsou určené pro auta, nebo vlaky, ale to již považuji za pomluvu. Já si myslím, že jsou jistě určeny pro auta a jen se čeká na jejich zprovoznění. :-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.