Také "česká" BMW i3 budou muset do servisu kvůli úniku paliva

Svolávací akce se logicky týká pouze verzí, u nichž je elektromotor doplněný také spalovacím motorem ze skútru BMW.

Již na konci února začne podle mluvčího tuzemského zastoupení automobilky BMW Davida Haidingera svolávací akce na model BMW i3. Týká se to exemplářů i3 REX, což je verze, která má u zadní nápravy uložený nejen elektromotor, ale také spalovací motor.

Tento dvouválec se zdvihovým objemem válců 647 cm3 a maximálním výkonem nepohání kola, slouží pouze jako generátor pro výrobu elektrické energie v případě, že se vyčerpá elektřina dobitá do baterií. Je pak možno pokračovat v hybridním režimu dalších 120-150 kilometrů.

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

K tomuto účelu se využívá palivo z devítilitrové nádrže. Nyní ovšem Národní agentura pro bezpečnost silničního provozu v USA (NHTSA) zjistila, že palivo a výpary můžou unikat, což by v krajním případě mohlo zapříčinit požár vozu. Výrobce na zjištění reagoval svolávací akcí, během níž mají technici ve značkových servisech problém vyřešit. 

"V případě ČR se jedná o cca 120 vozidel. Oprava bude bezplatná a zabere kolem hodiny," sdělil na dotaz Autorevue.cz David Haidinger z BMW.

Na fotogalerii vozu, která zachycuje i použitá technická řešení, se můžete podívat níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků