Také BMW má svůj okruhový speciál na naftu. Ve volném prodeji

Svět automobilismu nyní nesporně prochází "dobou naftovou" a mnozí se nestačí divit, kam až vývoj Dieselova agregátu pokročí. Dnes se začínají nafťáky prosazovat i na okruzích a BMW nemůže zůstat stranou. Závodní jedničkové BMW má 245 koní, 450 Nm a koupit si jej můžete i vy.
Také BMW má svůj okruhový speciál na naftu. Ve volném prodeji

Je to sotva pár dní, kdy naftový speciál automobilky Audi vyhrál při své premiéře vytrvalostní závod. Další německá automobilka BMW zjevně nechce zůstat stranou a přichází také se svým naftovým závodním náčiním. Po nedávném představení speciálu BMW Z4 Rennsoport-Kit, který je určený nejen pro okruhové závody, ale také pro běžné zákazníky, přichází další vymazlený speciál.

Ten jde ovšem trochu jinou cestou a pod kapotou se nachází také zcela odlišný motor. Po více než osmi letech od prvního nasazení naftového speciálu při okruhových závodech se automobilka BMW vrátila zpět a adrenalinovým jezdcům připravila ve spolupráci s divizí Motorsport model 120d. Ten dostal řádnou dávku úprav a jeho výkon še vyšplhal až na zajímavých 180 kW (245 k) a točivý moment dosahuje hodnoty 450 Nm. Jedničková řada prošla dále úpravou podvozku a také výměnou brzd. Kotouče mají nyní rozměr 332 mm vpředu se šestipístkovými třmeny a 284 mm vzadu se čtyřpístkovými třmeny. Speciál je postaven na lehkých kolech společnosti BBS a disponuje také aerodynamickým kitem pro zlepšení přítlaku.

Cena za tento model je stanovena na 95 tis. eur (přibližně 2,72 mil. Kč), což je proti modelu Z4 Rennsport-Kit cena třetinová.

Klepněte pro větší obrázek
Speciál BMW 120d

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků