Také BMW má svůj okruhový speciál na naftu. Ve volném prodeji

Svět automobilismu nyní nesporně prochází "dobou naftovou" a mnozí se nestačí divit, kam až vývoj Dieselova agregátu pokročí. Dnes se začínají nafťáky prosazovat i na okruzích a BMW nemůže zůstat stranou. Závodní jedničkové BMW má 245 koní, 450 Nm a koupit si jej můžete i vy.
Také BMW má svůj okruhový speciál na naftu. Ve volném prodeji

Je to sotva pár dní, kdy naftový speciál automobilky Audi vyhrál při své premiéře vytrvalostní závod. Další německá automobilka BMW zjevně nechce zůstat stranou a přichází také se svým naftovým závodním náčiním. Po nedávném představení speciálu BMW Z4 Rennsoport-Kit, který je určený nejen pro okruhové závody, ale také pro běžné zákazníky, přichází další vymazlený speciál.

Ten jde ovšem trochu jinou cestou a pod kapotou se nachází také zcela odlišný motor. Po více než osmi letech od prvního nasazení naftového speciálu při okruhových závodech se automobilka BMW vrátila zpět a adrenalinovým jezdcům připravila ve spolupráci s divizí Motorsport model 120d. Ten dostal řádnou dávku úprav a jeho výkon še vyšplhal až na zajímavých 180 kW (245 k) a točivý moment dosahuje hodnoty 450 Nm. Jedničková řada prošla dále úpravou podvozku a také výměnou brzd. Kotouče mají nyní rozměr 332 mm vpředu se šestipístkovými třmeny a 284 mm vzadu se čtyřpístkovými třmeny. Speciál je postaven na lehkých kolech společnosti BBS a disponuje také aerodynamickým kitem pro zlepšení přítlaku.

Cena za tento model je stanovena na 95 tis. eur (přibližně 2,72 mil. Kč), což je proti modelu Z4 Rennsport-Kit cena třetinová.

Klepněte pro větší obrázek
Speciál BMW 120d

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků