Obří bavorské SUV se před několika okamžiky představilo ve své vylepšené verzi, šlechtěná varianta od dvorních úpravců ji ihned následuje.
Rychlost, s jakou Alpina představila svou vlastní verzi faceliftovaného BMW X7, jasně ukazuje, že spolupráce mezi oběma značkami je nyní užší než kdy dříve. Však také BMW svého nejznámějšího úpravce před nedávnem koupilo. I předtím probíhal vývoj sériové i laděné verze souběžně, zákazník má tedy možnost koupit si vylepšený model o to svižněji. X7 dostala v rámci oživení uprostřed produkčního cyklu výrazná dělená LED světla, spoustu designových i technických vylepšení uvnitř i zvenčí a také modernizované motory s 48V mild-hybridní technikou. Pro Alpinu jde tedy o moderní a robustní základ.
Osmiválec S68 s objemem 4,4 litru Alpina vyladila na výkon 457 kW (621 k) a 800 Nm, které jsou k dispozici již od 2000 otáček. K lepším reakcím si pomáhá výfukovým potrubím, které usnadňuje práci dvoukomorovým turbodmychadlům, a také 48V startér-generátorem v osmistupňové převodovce ZF 8HP80. Motor má novou řídicí jednotku a účinnější chlazení s větším hlavním chladičem s integrovaným chlazením převodovky, externími chladiči oleje a vody a také nízkoteplotním okruhem pro mezichladiče.
Samozřejmostí je pohon 4x4 xDrive s elektronicky řízeným zadním diferenciálem. Na obou nápravách najdeme vzduchové odpružení, schopné měnit výšku v rozsahu čtyř centimetrů – maximálního snížení dosahuje při rychlostech přes 250 km/h. Pro lepší jízdní vlastnosti se změnila i geometrie zavěšení, máme zde také aktivní stabilizátory, tužší silentbloky zadní nápravy, výztuhy karoserie a řiditelná zadní kola s maximálním úhlem natočení 2,3 stupně.
Alpina XB7 jezdí na 21“ kolech, k dostání jsou ale i třiadvacítky. Rychlost krotí brzdový systém Brembo s předními kotouči o průměru 395 mm a zadními s 398 mm. A že té rychlosti je – obří SUV se rozjede až na 290 km/h a stovku překoná už za 4,2 sekundy.